- 476 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNTERNET, BİLGİ ERİŞİMİ VE YANSIMASI
İnternet, çağın en önemli buluşlarından ve hayatımız’a her yönüyle girmiş ve yediden yetmiş’e herkese hitap eder bir konumdadır.
İnternet, bilgiye ulaşma konusun da insanoğlu’nun varabileceği en hızlı kanal durumundadır, istediğimiz her türlü bilgiyi tek tuşla ayağımıza getirebilecek yakınlıktadır bize ve aynı zaman da çoklu bir kombinasyon özelliği ile tüm ihtiyaçlarımıza hitap etme özelliğine sahiptir.
Daha da açmak gerekirse, araştırma yapmak istediğimiz de arama motoruna konu başlığını yazdığımız da sayfalar önümüze geliyor ve seçtiğimiz konu başlığını tıklayarak bilgiye ulaşıyoruz.
Bir çok veriye de ulaşmak mümkün. Günlük gazeteleri takip edebilirsiniz, öğrenciler ödevlerini yapabilir, girişimciler yeni iş araştırmalarını yapabilir, finansal işlemlerinizi pratik bir şekil de yapabilirsiniz, Müzik dinler, Film izler, bilgisayarınıza için gerekli programları indirebilirsiniz v.s. yani hayatınız’ın her alnın da kullanmak mümkün görünüyor.
Buraya kadar anlatılan hususları olumlu yönler de kullanabilirsiniz ama art niyetli kullanıldığı zaman başkalarına da zarar verebilirsiniz, örneğin bazı hekırları’ın geliştirdikleri virüsler, İnternet üzerinden yayılarak birçok kullanıcının pc’ne zarar verebilir, çökertebilirler.
Her alan da olduğu gibi bu İnternet’i de kişinin kendisine ve topluma fayda verecek şekil de kullanması uygun olur ki etik olan da budur, İnternet üzerinden de olsa bize yapılmasını istemediğimiz bir şeyi, bizde başkasına sanal ortamda da yapmamalıyız, her alan da olduğu gibi, sanal ortamda da başkasının özgürlüğü’nü ihlal etmemeliyiz…
NİSAN’2015
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.