- 907 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
DEVLET KUTSALMIDIR ?
___Devlet ;Ulusal değerleri ele geçirerek ,kendine özgü iç hukukunu,kolluk güçünü, kültürünü, ekonomisini ve buna benzer kurumunun yönetimsel olarak idare reiminin adıdır.Ne dedik ’REJİMİN’ adıdır...bu rejim/i temsil eden bir bayrağı bir anayasası ve hukuk sistemiyle varlığını sürdürürler.Bu kuruma karşı yani rejime muhalif olanı ’VATAN HAİNİ’ olarak ileri sürerek hem ağır yasalarla hem toplumda dinsel ve gelenekselleşmiş kural kaideyi kendisine bağlı olan ’OKUL’ ’CAMİ’ ’MEDRESE’ KİLİSE’ ler de görevli olan kişilerle propaganda yapılmak suretiyle rejimi ’VATAN’la eş değer tutarlar’DEVLET DEMEK VATAN DEMEK’ bu yetmezmiş gibi hukuk kuralları ile de bu fikirlerini pekişdirici ’CEZA-İ YASALAR’lar/la ...yukarıdan aşağı baskılayıcı bir yöntemle uygular.
___Peki devlet demek kutsalmıdır hatta devlet vatan ile eş değermidir ?
___Veya bayrak ile vatan eş değermidir.?
___Soruya tarihle cevap verelim....herkesin bildiği gibi daha düne kadar bir ’SOVYET’ sistemi adı altında ’SOSYALİST’ bir rejimle eş değer bir devlet sistemi vardı...ve onu temsil eden bir ’ORAK ÇEKİÇ’li bir bayrağı...o rejime muhalif hangi görüş olursa olsun vatan haini ile suçlanır ve en ağır cezalar hatta kurşuna bile dizilirdi...bayrağı da hekaza...ne oldu...rejim yıkıldı o kutsal bellenen bayrak ’EMPERYALİST DEVLETLERİN’ çöplüklerinde ayaklar altında çiğnenip gitti
___İstersen bu örneği İran ’ŞAH RIZA PEHLEVİ’ dönemini de örnek verebiliriz.....hatta ARAP BAHARI’ile değişen rejim bayraklarını da sayabiliriz...
___Demem o ki....rejimler değişir ama " halk ile vatan" değişmez...’VATAN ile HALK’ özdeştir...dediğim gibi değişmez kutsallığıda tartışılamaz...lakin ulusal bayrak rejimle değişebilinir ’ULUSAL DEVLET’ var olduğu sürece varlığı vardır.....vede kutsallığı kesinlikle devletin var olduğu sürecedir
...Saygılarımla
Kadir Haktan TÜRKELİ
YORUMLAR
İnsan kutsaldır...İnsanın yarattığı, ortaya koyduğu hiçbir şey kutsal değildir. Öyle ya, eğer kutsal olan bir devir sonra değişmişse , o devrin luzumu nerede ?
İnsan kutsaldır, canlar kutsaldır, gerisi sadece masaldır.
Saygılar
Alp Aldatmaz
Seviyorsun seviyorsun, hangi eski yaziya birsey yazsam hoooooooop oraya damliyorsun :)))
Saygilar diyelim, saygisizligimizi örtelim...
Sonuçta iki zit kutbun mensuplari olarak, hemfikir olmamiz elbette esyanin tabiatina aykiri olacaktir, fakat yazi da öyle bir cümle var ki, buna katilmak mümkün degil, okumasi bile bana esef duyurdu.
Son paragrafi alintiliyorum: "Demem o ki....rejimler değişir ama " halk ile vatan" değişmez...’VATAN ile HALK’ özdeştir...dediğim gibi değişmez kutsallığıda tartışılamaz...lakin ulusal bayrak rejimle değişebilinir ’ULUSAL DEVLET’ var olduğu sürece varlığı vardır.....vede kutsallığı kesinlikle devletin var olduğu sürecedir"
Siz galiba sömürülen Afrika'yi hiç siyasi olarak incelememissiniz. Orada hemen her ülkede sizin iddianizi çürüten durum halihazirda yürürlükte.
Siz halk diyorsunuz, ben Millet diyecegim, Devlet ile Milleti, Vatan ile Milleti. Millet ile Devleti ve bunlarin birbirleriyle olan iliskilerini bence iyi idrak edememissiniz.
Rejim ile Devleti birbirine karistirdiginiz da söylenebilir.
Türk Devleti 1923'te kurulmadi, Miladdan önce 220'de kurulmustur. Bugün Türkiye Cumhuriyeti onun bizzat fiili ta kendisidir.
Divan'i Lugati't Türk'te Kasgarli Mahmut'un yazdigi gibi, hani tahttan feragat edip ömrünü seyyah gibi, köy köy bucak bucak nahiye nahiye dolasip dönemi itibari ile sosyolojik tetkikler yapan, etimolojik tetkikler yapan o Kasgarli Mahmut evet, onun yazdigi eserde güzel bir ifadesi var.
Der ki; "TANRI DEVLET GÜNESiNi TÜRK BURÇLARINDAN DOGURMUSTUR."
Benim Milattan Önce 220 dememin sebebi, Hun imparatorlugunun bagimsizlik ilani ve çin'in, ayni yillarda Çin Seddini kurmasi...
Türk devleti 50 bin yildir var, suan bütünüyle ispat edilemedigi için 2300.yüzyilimizdayiz diyoruz, ispatli olan bölümünü baz aliyoruz.
Sen baska yazinin birinde ben Türk'üm ama kürtleri bilmem neyi savunuyorum derken, o çok savundugun kürtler alakalarinin olmadigi Kommagene Kralligina, Asur Kralligina yamanmaya çalisirken tarih olarak, ki Asurlar daha surda 2 bin yillik hikayeler... bugün Urfa'da Göbeklitepe'de bulunan Kurgan'in 12 bin senelik oldugu ispatlandi, Orta Asya'daki Türk Kurganlariyla olan benzerlikleri dünya tarihçileri itiraf ediyor. Bugün Çin topraklarinda kalan Asya'daki beyaz Türk piramitleri en az 10 bin yillik diye tahmin ediliyor.
Geçen sene Denizli'den bir ekip Cudi Dagi magalarinda Bozkurt çizilen Kaya resimleri buldular, 10 bin yildan eski oldugu tahmin ediliyor.
Neyse sen 2 bin yillik, 1-2 tanecik sehir kadar yeri anca yönetmis yönetmemis, mini minnacik derebeylik olan Kommagene ile kürtleri akraba çikarmaya çalisadur. Ben çikarmiyorum deme, çikarmaya çalisanlarin yanindasin.
Komunizm insanligin en büyük belasiymis vesselam, tekrar tekrar buna sahit oluyoruz...
Alp Aldatmaz tarafından 12/15/2015 10:11:56 PM zamanında düzenlenmiştir.