- 478 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Mevlana’dan Kişisel Gelişim Öğütleri
Mevlana’dan Kişisel Öğütler
- Her gün bir yerden göçmek ne iyi
- Her gün bir yere konmak ne güzel
- Bulanmadan, donmadan akmak ne hoş
- Dünle beraber gitti cancağızım, Ne kadar söz varsa düne ait, Şimdi yeni şeyler söylemek lazım.
- Kitaptan maksat içindeki bilgilerdir; ama dilersen sen onu yastık yapıp başının altına da koyabilirsin. Bu kılıcı - çivi yerine duvara çakıp mağlubiyeti baştan kabul etmeye benzer.
- Denizi gören göz başka, köpüğü gören göz başka…Köpüğü bırak da denizin gözüyle bak sen! Köpükler, gece gündüz denizden meydana gelir, onları deniz harekete geçirir. Fakat ne şaşılacak şey ki, sen köpüğü görüyorsun da denizi görmüyorsun.
- Ümitsizlik köyüne gitme; ümitler var,Karanlığa doğru yürüme; güneşler var.
- Ancak fikirdir varlığın,
- Gerisi et ve kemiktir bir yığın.
- Her rüzgarla otlar gibi sallanırsan, dağlar kadar bileolsan bir ota değmezsin.
- Dert daima insana yol gösterir.
- Gözlerini kamaştıran renkli camları kır da öyle bakki, gözüne çarpan şeyin ne olduğunu anlayabilesin.
- Fare huylulara, kedi bey olur.
- Gülün dikene katlanması, onu güzel kokulu yaptı.
- İnsanın kanadı, gayretidir.
- Eğer insan cismiyle, cesediyle insan olsaydı, Hz. Mu-hammed ile Ebu Cehil arasında fark olmazdı.
- Eğer düşündüğün gül ise, sen bir gül bahçesisin; yokdiken düşünüyorsan külhan kütüğüsün.
- Kâr ancak takvada, dinde ve güzel ameldedir ki, ikialemde kurtuluş bunlarla olacaktır.
- Başkalarına imrenme; çok kimseler var ki, senin ha-yatına imreniyorlar.
- Bir damla olma, kendini deniz haline getirMadem ki denizi özlüyorsun, damlalığı yok et gitsin.
- Ekmeğini terine banıp yiyeceksin.
- Allah ile olmayan kimse yalnızdır.
- Allah’a yakın olan için kaygı yok.
- Bir beste gibi ol, ardından özlemle söz etsinler.
- Yüksekliği isterdim, onu alçakgönüllülükte buldum