- 2244 Okunma
- 22 Yorum
- 1 Beğeni
BÖYLE OLMAMALIYDI
BU YAZI KENDİSİNİ ERKEK ZANNEDEN UCUBELERE İTABTIR
Daha doğmadan zulmümüz başlamış.
Karnındayken sana kilo aldırıp, uykularını kaçırtıp, bir an evvel beni doğur da sana eziyetler edeceğim diye tekmeleyip durmuşuz.
Kanını içip, sütünü emmiş iz.
Biz erkekler seni şiirler de, hikayeler de, fıkralar da, filmler de, şarkılar da taciz etmişiz.
Samanlıkta basıp şalvarını gül dalına asmışız.
Dam üstünde un elerken tombul, tombul göğüslerine bakmışız.
İndim derelerine bilmem nerelerine kaytan bıyıklarımı sürsem memelerine derken seni devamlı seks objesi görmüşüz.
Evde beş arabada on beş diye azgınlaşmış ız.
Neremi? Neremi? Diye besteler yapıp sahnede hem cinsine söyletirken tempo tutup alkışlamışız.
Gazinolarda çırılçıplak masa üzerinde zil takıp oynatmışız.
Minnacık çocukken baban, deden yaşındakilere ya berdel vermişiz ya da eşya gibi satmışız.
Hafif meşrep, orospu, kahpe, kancık, zilli, aşüfte, oynak, müsait diye isimler takmışız.
Umumhaneler kurup etini kasaplar gibi pazarlamışız.
Kainatta dişisine en çok eziyet eden canlı unvanını almışız.
Senden çıkıp bir yılan gibi seni sokmuşuz.
Tamamı çocuğun yaşındakilere moralleri düzelsin diye aç, aç partileri düzenlemiş iz.
Abi, amca, baba, dede, dayı iken, seni korkutarak ensest ilişkiler yaşatmışız.
Tecavüz ettikten sonra sayısız bıçak darbeleri vurmuş, ölmeden bileklerini kesip benzin dökerek yakmışız.
Saçı uzun aklı kısa, eksik etek demişiz.
Sofrada yediğin her lokmayı kıskanıp, kaşık düşmanı ilan etmişiz.
Gözünün ve saçının yaşı kurumasın diye nasihatler çekmişiz.
Sana tek eşliliği, bize çok eşliliği reva görmüşüz.
Namus denen mevhumu, hep iki bacağının arasında bilmişiz.
Büyüklerimizden öğrendiğimiz aşağılamayı, itip kakmayı ikinci sınıf birey olarak görmeyi fazlasıyla yerine getirmişiz.
Kadından asker, polis, yönetici, bakan mı olur?
Diye itiraz etmişiz.
Biz aldatırken çapkınlık, sen aldatırken kahpe damgası vurup taşlamış ız.
Olumsuz olayları beraber yaşarken bizler haklı,
Seni kabahatli görmüşüz.
Karnından sıpasını sırtından sopasını eksik etmeyeceksin diye deyimler üretmişiz.
Seni katletmede dünya sıralamasının ön saflarında olmanın rekorunu kırmışız.
Senin haklı olduğunu anlatmak neyi çağrıştırıyor biliyor musun?
Dilsizlerin, sağırlara fıkra anlatması gibi….
İşin garibi de…..
Cennet ayaklarının altındadır diye kulaklarına fısıldarken doğduğun günden beri sana cehennem hayatı yaşatmışız.
İTAB: paylama, tekdir, azarlama, tersleme
YORUMLAR
Değerli Abim.
Öncelikle yazına bu kadar geç geldiğim için kusuruma bakma.
Yazının içerisinde belirttiğin hususların hiç birisi için '' Abi haksızsın. O öyle değil böyle'' demek mümkün değil. Maalesef hepsi de doğru. Doğru olmasına doğru da Rabbim cennet ve cehennemi niçin yaratmış? İkisi de dolacak. O suç işlemeyecek, bu kadına şiddet uygulamayacak da cehennem nasıl dolacak?
Bu arada unutmadan. Bu canavarları yetiştiren kim Allah aşkına. Yani ileride bir kadına ya da pek çok kadına şiddet uygulayacak canavarları kim yetiştiriyor? Yine kadınlar değil mi?
Selam ve sevgilerimle.
Neler yazılmaz ki bu yazıya..neler neler...Önemli olan nedir biliyor musunuz sayın hocam, bütün bu oluş ve olgulardan ziyade en önemli olan kadını ikinci sınıf, kullanılabilir bir meta, bir cinsel obje, olarak görülmesi altındaki algıya sebebiyet veren zemini yok etmek.
Bu da ancak eğitimle olabilir ancak. Sen bugün kadın gülmemeli, kadın ağlamamalı, kadın şöyle, kadın böyle diye diye diye diyeee kadını hep farklı yönden eksik, teşhir aracı, cinsel obje, polemik nedeni olarak gördüğünü bir anlamda sürekli dikte edersen, kadınlara ne yapılsa revadır, haktır çünkü suçludur algısını bir şekilde beyinlere yerleştirirsen hepsi olur..hepsi... hatta daha beteri.. İlgiyle ve merakla okudum yazınızı. Teşekkür ederim duyarlılığınız için saygıdeğer hocam.Var olsun emekleriniz .
Selam ve saygılarımla.
Nasıl da kaçıtrmışım ben bu yazıyı Tacettin abim. Güncel derin yara. Aslında bu aile içi şiddet ya da kadına şiddet ailesel bir gelenek halinmde bana göre. Çok nadir çıkıyor halim selim insanların arasından. Bence kadınlar çok büyük etken. Çünkü erkeği de büyüten erişkin haline getiren yine kadın ana. Öyle bir statü veriyor ki erkeğe yani oğluna. O zamanla o ayrıcalığın farkında olarak büyyor ve modeli de baba oluyor. Yine güzerldi abim. Saygılar, sevgiler
Aslında bu tür şeyleri erkeklerden duymak bana hiç inandırıcı gelmiyor Tacettin Abi. Kime sorsak kadına şiddete hayır diyor. Peki o zaman kim bu canavarlar? Başka bir mevzu da kadının kadından gördüğü zulüm erkekten gördüğünden daha fazla. Bu tartışmasız böyle.
Başta dediğim gibi ister psikolojik de ister önyargı de erkeklerden böyle sözler duymak bana samimi gelmiyor fakat senin yazın farklıydı. Hiç uzatmadan arabeske kaçmadan doğruları bir bir sıraladın. Eğer sen de ajitasyona kaçsaydın inandırıcılığını kaybedecektin. Yazı bu haliyle öz ve samimi. Allah senin gibilerin sayısını artırsın inşallah.
Hayat bu, güçlü güçsüzü her zaman eziyor.
Saygılarımla değerli abim.
tacettin yıldırım
Kainatta dişisine en çok eziyet eden canlı unvanını almışız.
Senden çıkıp bir yılan gibi seni sokmuşuz.
bu iki kelimede makalenin nüvesini temsil ve teşkil etmiş.. dünyaya kadın gözüyle bakılabilseydi bugün yaşanan kavgaların, savaşların, iktidar mücadelelerinin hiç biri olmazdı..kadının en büyük özelliği şefkat abidesi olması..ama en çok şefkate muhtaç kalan varlıklar onlar maalesef..tebrik ve saygılarımla sayın KOMUTAN ım..sağlıcakla kalınız..
Yaradanın bile, kurduğu bu dünyada, erkek hakimiyetini tüm mahlükatlara vermiş olduğunu görüyorüz..İnsanlarda da, hayvanlar ve bitkilerde de aynı. Demek ki yaratılış ta bir haksızlık var. Hiç kimse kazandığı maddi, manevi değerleri yitirmek istemez, zenginliğini kaybetmek kimsenin işine gelmez.
Esasen yaratılışta bile kuvvetli olan varlık, kadın olmasına rağmen, hakimiyeti ve gücü ele geçiren erkekler söz sahibi olmuş, dünyanın her yerin de egemenliklerini sürdürmektedirler.bunu değiştirmek ise yine kadınların elindedir.Yönetimi ellerine almadıkları sürece bu böyle devam edecektir. Kadınların Konu ile ilgili çalışmaları maalesef hiçte yeterli değil bence. Yurdumuzda siyaset alanında bir parti bile kurmamışlardir. Gerekli desteği bulamamalarına rağmen, yeni, yeni bir parti kurulmuş, ,ancak seçime girememektedirler.
Taceddin kardeşimi tebrik ediyorum, böyle bir konuyu dillendirip, her zaman olduğu gibi, çok sade ve anlaşılr bir dille yazısına döktüğü için. Yeni yazılarını bizlerden esirgeme olur mu..
Kadınlara haksızlık eden tüm erkekleri kınıyorum. Kadın yazarlarımızdan da konu ile ilgili yazılarını bekliyorum.
Biraz utanarak, biraz üzülerek, biraz da korkarak okudum yazıyı.
Kendimden korkarak yani.
Hayatın bu saklanamaz gerçeği,
maalesef açık seçik önümüzde durmakta.
Her birimiz,
çok iyi biliyoruz gerçekleri, yanlışları ama,
yine de bildiğimizi okumaktan geri durmuyoruz.
Yine hor görüyor,
yine aşağılıyor,
yine zalimlik ediyoruz kadınlarımıza, kızlarımıza.
Ne olacak bu işin sonu bilemiyorum.
Ne zaman akılları başlarımıza devşireceğiz,
ne zaman insanca yaşamayı öğreneceğiz?
Çok üzücü ve çok düşündürücü bir konu.
Komutanım da,
maşallah, mükemmel dile getirmiş.
Erkek olan her toplum bireyi,
hiç kuşku yok ki,
bu yazıyı okuyunca utanacaktır kendinden.
Belki oturup kendini sorgulayacaktır.
Belki de bir bukle yola getirecektir kendini.
Böyle olması dileği ile.
Çok anlamlı bir çalışma olmuş.
Cennet ayaklarının altındadır diye kulaklarına fısıldarken doğduğun günden beri sana cehennem hayatı yaşatmışız.
Allah sizden razı olsun efendim..Elleriniz dert görmesin
Bir kadın iki çocuk sahibi bir anne olarak yazınızı çok beğendim.
Keşke bütün erkekler sizin gibi düşünse.Maalesef kadını eşya gibi
görenler de var.Oysa bizim dinimz kadına çok değer vermiştir.
Hatta Bir hadiste ---Cennet anaların ayağının altındadır denmiştir.
Din istismarcıları bunu yanlış anlayarak kadına haketmediği şeyleri yapıyorlar.
Duyarlı gönlünüz var olsun.Selam saygılar
Öncelikle bu muhteşem yazıyı yazan ellerini sevgi ve saygıyla öpüyorum komutanım .
Ne zaman ki sizin gibi güzel yürekli güzel beyinli insanlar çoğalır bu ülkede belki o zaman değişir kadınların yazgısı .Sizin gibi düşünen bir güzel insan da şunları yazmış .ve bu harika yazıya omuz vermek adına paylaşıyorum izninizle burada .
BİZ KADINLARI HİÇ SEVMEDİK
Biz kadınları hiç sevmedik!
Saçlarını sevdik, hele bir de sarışınsa daha çok sevdik
Ağızlarını sevdik, hele bir de şehvetli ve dolgun ise daha çok sevdik.
Göğüslerini sevdik...
Bacaklarını sevdik, hele bir de sütun gibiyse bayıldık.
Kalçalarını sevdik...
Gerçekten güzel vücutlu ve "çıtırsa" daha çok sevdik...
Yolda, arabada, televizyonda, internette onlara hep "baktık"
Her yerlerine iyice ve dikkatle baktık.
Pek iyi görememiş olacağız ki bir daha baktık.
Bir daha ve bir daha...
Kadınların her yerlerine baktık ama gözlerine ya hiç bakmadık ya da baktığımızda çok geç olmuştu...
Biz kadınlara çok dokunduk! Onlar istese de istemese de dokunduk.
Son yıllarda dini motiflerden güç bulanlarımız oldu.
Eh! Yozlaşan toplum ve geç gelen hatta hiç gelmeyen adalet olunca da 13-14 yaşındaki çocuklara bile dokunmaya başladık! Sapık damgası yemeyi göze alanlar bile şaşırdı çünkü sapık diye haykıran ne kadar azdı!
Kadınlara dokunmada dünya sıralamasında üst yerlere geldik... 2009 itibariyle rakamlar oldukça "umut verici!!! "
% 40 ını sürekli dövdük
%45 ine duygusal şiddet uyguladık (küfür, hakaret, küçük düşürme)
%16 sına zorla sahip olduk (ve olmaya devam ediyoruz)
Tüm bunlara maruz kalan her 3 kadından biri intihara kalkıştı ama biz hiç oralı olmadık (hem bize ne değil mi? Fener ya da Cimbom maç kaybedince çok üzüldük ama kadınlar söz konusu olunca pek oralı olmadık)
% 9 una daha masum birer çocukken bile dokunduk.
Ama onlar hep sustular. Çünkü konuşsalar kimse inanmazdı. "kim bilir neler yaptın ki sana tacizde ya da tecavüzde bulundu amcan ya da komşun" bu da sana ders olsun, türünden tepkiler görecekti.
Ama bu ders o kadar acıdır ki biz erkekler bilemeyiz. Bizlere sorduklarında %25 imiz "bazı durumlarda kadın dövülür" demeyi doğal bir şey gibi dile getirdik. Artık kadınlar o bildiğiniz kadınlar değil! .
% 51'i erkekler ile tartışmayı bile "saygısızlık" sanıyor artık. %36'sı kendisi para kazansa bile parasını nasıl harcayacağına karar veremeyeceğine inanmış ya da inanmak zorunda kalmış. % 52'si "erkek kadından sorumludur" diyecek kadar kadınlığını unutmuş ya da unutturulmuş. % 49'u "erkek ne zaman isterse bana sahip olabilir benim itiraz hakkım olamaz" diyecek konuma gelmiş ya da getirilmiş!
Hal böyleyken kabul edelim biz kadınları kullanmayı çok sevdik. Evde, işte, siyasette, okulda kısacası her yerde...
Lütfen artık kadınlara beyinleriniz ve gözlerinizle bakmaya başlayın."
-Yıldırım Türker-
Erkek doğmak tanrı vergisidir ama adam olmak insanın kendi tercihidir .Bu ince çizgiyi ayırt edemeyenlere de ne dense yeridir ..
ADAM GİBİ ADAM ,ADAMIN DİBİSİN KOMUTAN .SİZİN GİBİ BİR DOSTU TANIMANIN MUTLULUK VE GURURU İÇİNDEYİM ..
ELLERİN DERT GÖRMESİN SELAM SEVGİ VE SAYGILARIM ÇOKÇADIR SİZE