- 838 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
DEVLETİN DİLİ TÜRKÇE OLSA DA HERKES ANA DİLİNİ KONUŞMALI MI? ..
Yukarıda gördüğünüz afişteki Kürtçe yazılar için kıyamet kopartılıyor.
Neymiş Efendim bu sendika Kürtçülük yapıyormuş..
B u sendika hangi ülkede türünden yakışıksız yorumlarda bulunan arkadaşlar oldu..
Bu kadar da olmaz diyerek bu konuda benim mantığıma yatan hususları yazıya aldım.
Bu türden ilanlar geçmişte yasaktı,Kürtçe afiş,yayın,kaset,videolar yasaktı bir zamanlar.
Bugün bakıyoruz gelinen noktaya her kanalda Kürtçe,Boşnakça,Arapça yayınlar,dini proğramlar yapılıyor..
Diyanet tv.nin kanalında,TRT 6 da sanıyorum hergün başka bir etnik dilde yayınlar yapılıyor,insanımıza ulaşılıyor..
Çok güzel gelişmeler bunlar,halkımızın devletiyle barışmasına basamak olacak gelişmelerdir..
***
Her Türkiyeli kardeşimiz ana dilinde konuşmalı,anadilinde kitaplar,dergiler,yayınlar olmalı.
Bundan ne zarar olur anlamakta güçlük çekiyorum.
Ben orta anadolu çocuğuyum Türkmenim.
Kırıkkalede Kürt köyleri tek tük birkaç tane olup,hepside asimile olmuşlar,karışmışlardır..
Eski bir ülkücü görüşe mensup biri olarak bunu yazmaktan çekinmiyorum,beni bilenler bilir.
Konuya İslam Dini açısından bakınca bu görüş bende hakim oluyor,ırkçılık asla olmaz,kavminin üstünlüğüyle değil,takva ile Allah indinde insanlar değer kazanırlar..
Türkiyenin her tarafından arkadaşım var ve her tarafı hemen hemen gezdim oradaki halkımızla yakın temaslarım oldu.
Trabzonda Rizede Lazca,Rumca,Karsta Kürtçe ,El azizde zazaca konuşur vatandaşımız kendi aralarında..
Halkımız buna ikinci kanala geçtiler latifesini yakıştırırlar.
Keşke bende bir ikinci dil bilsem ve gerektiğinde onu kullansam demişimdir..
Bir dil bir insan iki dil iki insan demiş eskiler..
Kendi aralarında konuşmaları normal,ama bir başkası varken de yanlış anlaşılır diye düşünmekteyim..
Devletin dili Türkçe,Devletin okullarında,resmi dairelerde,eğitim kurumlarında,mahkemelerde Türkçe olsun..
Zaten halkımız telefonda,evinde,işyerinde yıllardan beri dilini konuşmuyor mu?
Ne var bunda?
Osmanlı döneminde farklı olduğunu sanmıyorum...
Yıllarca dağlara taşlara Ne Mutlu Türküm diyene diye yazdık.
Sonunda ne oldu her taraf Türk mü oldu.
Sen çocuğa her sabah andımızda Türküm Doğruyum ..dedir.
Çocuk evde annesine babasına sormaz mı?
Baba biz Türkmüyüz?
Hayır oğlum biz Kürdüz demez mi.
Dilimiz farklı biz Kürtçe konuşuruz demez mi?
Çocuğuna her Kürt Kürtçeyi öğretmez mi.
Öğretsin ne var bundan korkacak..
Devlet mi yıkılacak..
Böyle eften püfden şeylerle yıkılacak devlet zaten devlet değildir bence..
Bir gazete yıllardır birinci sayfasının üstünde ’Türkiye Türklerindir’ yazısını bulundurur.
Türkiyede yetmişiki millet yaşar ama bizi Türkiyeli yapan unsur Yüce İslam dinidir.
İslam olmayanlara azınlık denir.Ernmeni,Rum vs.
Onlar zaten Türkiyelilik çatısını kabul etmezler.
Türkiyede Türk,Kürt,Laz,Boşnak,Arnavut,Arap vb.zamanla asimile olur,Türkiyeli olur ama azınlıklar hep gayri müslim teba olarak kabul edilirler.
ABD yetmişiki millet sorsanız ABD liyim der,Almanya hakeza hepside Almanyalıyım derler.
Bizde Türkiyelim,Türk vatandaşıyım deriz olur biter.
İslamda ırkçılık yok ama vatan sevgisi var.Hubbul vatan,minel iman demişler.
Vatanı sevmek imandandır.
Benim soyumdan olan biri olanTürk, İslam düşmanı ise bana sevgili değildir.
Benim dindaşım olan başka ırk ve soylara mensup din kardeşlerim bana daha sevgilidir.
Ölçü din kardeşliğidir,ırk,soy,nesep daha sonra gelir.Eshabı Kiramın hayatında bunu görüyoruz.
Bilalı Habeşi Habeşli bir köleydi,Selmanı Farisi İran’lı bir müslümandı.
Türk olmayan birisine zorla Türküm dedirtilebilir mi?
Dese ne olur,demese ne olur?
***
İslam bizi ondört asırdır birada tutan en muhkem bir kale ve mayadır.
Yaratılış olarakta Allahın hikmeti Türkiye denilen bu Anadolu toprağında dünyaya ayak basmışız.Çinde,Gana’da,Zambiya’da dünyaya gelebilirdik.
Bir dağın ortasında,yalnız bir mağarada olsak bile afaki ve enfüsi delillere bakarak Allahı bulmak bize vacip olmayacak mıydı?
Elbette onada yalnız Allahın var olduğunu bilmek kadarı,aklına nisbetle sual edilecekti.
Bunlar akaid konuları,fazla tartışmaya gelmez,akaid kitaplarından veya bir alim kişiden öğrenilir ve o şekilde inanılır.
Türkiye Türklerindir ’sözü ne kadar yanlış bir ifade oluyor.
Hürriyet denilen eski sahibinin dönme olduğu bilinen gazete yıllardır,ulus devlet binası üzerine ihdas edilmiş görüşleriyle Türkiye dediğimiz Anadolu toprağında yaşayan Türk,Kürt,Laz,Çerkez,Gürcü,Arap vs.kardeşlerimizi yaralacarak yayınlar yapmıştır.
Osmanlı ,Selçuklu Devletleri zamanında gül gibi birarada yaşayan,Çanakkale’de aynı mevzide kafirlere karşı bu aziz vatanı savunan kardeşlerimiz şimdi niye ayrı cephededirler.
Bizi sinsice kimler birbirimize bu kadar düşman etti acaba?
Burası Türkiye,burda yaşayanlarda İslam Milleti, İbrahim Milleti,Türkiyelilik üst çatı,altta tüm soy ve ırklardan oluşan yapı, Büyük Cihanşümül Devleti ifade etmez mi ?
Azerilerde Türk ve müslüman.Oraya Azerbaycan,Özbeklerin yaşadığı ülkeyede Özbekistan diyoruz.
Coğrafi konum vatan topraklarına isim oluyor.
Bütün Türk ve diğer milletler Hacda,bir camide hemence biraraya geliyoruz.
***
Hem İslamda ırkçılık kavmiyetçilik asla yoktur.Peygamberimiz :Irkçılık yapan bizden değildir buyuruyorlar.
Eshabı Kiram içerisinde her ırktan vardı ve birbirleriyle İslam kardeşi olmuşlardı.
Çanakkalede her ırktan kardeşimiz Yüce İslam davası-İlayı Kelimetüllah ve Halifenin cihad emrine uyarak canlarını verdiler..
Bize aynı ruhu devam ettirmek düşer.
Yıllardır bitmeyen Doğudaki kan ve gözyaşı İslam birliği ile kardeşlikle sona erecektir.
Korkmayın Türkiye kolay kolay bölünmeyecektir.
Biz kardeşlerimizle bir olduktan ve Yüce İslam dinine bağlı kaldıktan sonra..
27.03.2015//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU
YORUMLAR
Fizyonomi olarak hiç öyle başka bir etnik grubtan birine benzemiyor Hidayet bey..
Ama bizim Türk ve Türkmenlerde bu hal hep vardır.
Türk ve Türkmen hümanizminin dinsel, mezhepsel ve etnitit hoşgörenlik yansısı belki...
Dozu ayarlayamayınca zararlı oluyor.
Göktürkmen tarafından 3/27/2015 9:16:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
Evet resmi dil Türkçe. Türkiye'de yaşayan kişi, hangi ırka mensup olursa olsun, hangi dine inanırsa inansın bu devlete vatandaşlık bağıyla bağlanmışsa o bizdendir. Türkü, Kürtü,Arapı,Rumu,Ermenisi,Lazı,Çerkezi...hepsi. Herkes kendi dilini konuşsun. Ailesinden, yakın çevresinden öğrendiği dili. Zaten bunu önlemenin imkanı yoktur.Herkes kendi kültürünü sahiplensin. Bu bizim zenginliğimiz. Ama ülkenin bütünlüğü söz konusu oldu mu Türk vatandaşı olmanın onurunu,gururunu ve sorumluluğunu taşımak koşuluyla. Dışa karşı sıkılmış yumruk gibi bir ve beraber olmalıyız.Hepimiz aynı gemideyiz. Bu gemi batarsa hepimiz bundan zarar görürüz.
kimin kendi dilini konuşmasına tepkisi var ki anlamıyorum, sadece bir resmi dil olur bir ülkede, o da yıllardır konuştuğumuz Türkçe. Kürt Türk diye ırkçılık yapanlar ırkçılığa karşıyız diyenler. Herkes dilinde şarkısını dinlesin, kitabını okusun ama eğitim tek dilde olmalıdır, Kürtçe eğitim gören bir doktor sadece kendi bölgesinde mi çalışacrcülerin de ayrı dili var, lazların da, çerkezlerin de. herbiri ayrı dilde eğitim görürse millet birbirini nasıl anlayacak? Neden yazınızı Türkçe yazdınız, kendi dilinizi kullansaydınız ya.