- 1883 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ARGUVAN ZIRAAT BANKASI SOYGUNU HİKAYESİ BİR GÜN ÖNCEKİ HALİNİ YAZMIŞTIK...ŞİMDİDE SOYGUN GÜNÜNÜ YAZDIK.....AMA YİNE UZUN OLUR DİYE BÖLDÜM. ...BU 2. BÖLÜM......DEVAMI HAFTAYA..
ARGUVAN ZIRAAT BANKASI SOYGUNU HİKAYESİ
BİR GÜN ÖNCEKİ HALİNİ YAZMIŞTIK...ŞİMDİDE SOYGUN GÜNÜNÜ YAZDIK.....AMA YİNE UZUN OLUR DİYE BÖLDÜM. ...BU 2. BÖLÜM......DEVAMI HAFTAYA....
Bundan 35 Yıl önce Arguvanın tek bankası olan Zıraat Bankası şubesinin soyulması yanlız Arguvanı değil duyan eşitenide sersemletmişti...
Gavurucu Ağustos sıcağının ,yelle beraber Bekci Başı Nurinin yanaklarına çarpa çarpa,Nuriyi eyle bir terletmiştiki....Gece çalışıp gündüz yatan Nuri ...ikindi vakti yatağından fırladı...Bugün heç uyuyamadım dedi hanımına...Odasının penceresinden İsaköy eşikke gediği ve mohramam ovasını seyrederken...Hanımı yaptığı etli mıhlama ile buz gibi ayranı getirdi...Nuri pencereden esen iccak yele kızıp dışarı fırladı...sanki cinnet geçirecekmiş gibi bir halı vardı...evinin yakınındaki piyere koştu...ellerini yüzünü,kısa saçlı kafasını yıkadı....başını oluğun önüne tuttu...o an kendini sanki yama dağında hissetti...Nihayetinde serinlemişti....Nurinin canı iccaktan başka birşeyede sıkkındı...Garagol gumandanı İsmail Burgucu ,Nuriyi heç sevmezdi...fırsat buldukca laf atardı...Nuri’ de içinden bu nammusuz beni ekmeğimden eder diye ileniyordu.
Nuri ,diğer arkadaşı Hiseyinle saat :akşam 8 de göreve başlayacaklardı...Hüseyin e hep Hiseyin derlerdi ,gara yağız zayıf..badem bıyıklıydı .çok çelimsiz biriydi,Nuri gırmızı beğizli iri yarı ve guluçluydu...La bir durum olsa bu Hiseyinden heç heyir gelmez der içinden hep kendi kendine gülürdü...Yemekten sonra sağlık ocağı tarafından Abdurahmanın gahvesine doğru gederken Hiseyinle gaymakgamın lojmanının köşede yüz yüze geldi...Hiseyinin heç feli yohtu..İcciylin Hüseynin bahçasında hodayı gaysıyı çok yemişim garnım ağrıyı ,sürekli tuvaletten çıhamıyım deyince,Nuri ula gel Abdurahmanın gahvede demli çay içek eyi gelir dedi,beraber gayveye gedip yan taraftaki bahçadaki masaya oturdular...Abdurahman her zamanki gibi bekci hiseyine oralet getirdi..Nuri ula Abdurahman bu oraleti al demli çay getir ötüreğe düşmüş deyince ,Heç gülmeyen Abdurahman gülmekten yıkıldı...Sekreter sadığa seslendi sende hep bulunur...Bekci Hiseyin sancılanıyı ...hodayı gaysıları garıncayla beraber yemiş dedi takıldı.
Beyle şakalaşırken ,gahvede millet ayağa galhtı...Nuri başını çevirdiki Gumandan İsmail Burgucu...şapkası burnunun üstünde ...belinde göbeğin yanında sarkan dabanca...Nuri içinden senin ananı ..avradını dedi...Burgucu:akşam göreve başlamadan garagola gelin bir kağıt var imzalan dedi...Tamam dedi Bekci Başı Nuri...ula Hiseyin gah gedek imzalayak gelek de görevimize başlayak derken ..saat akşam 8 e yakındı...imzalayıp gelenden sonra...Nurinin evine yakın Afet evlerinin girişinden çarşıya doğru yavaş yavaş laflayarak geliyorlardı...Nuri evde düdüğünü unutmuştu...düdüğü çok seviyordu...Kör kasım ,Alamanyada bir tanıdığına...ula allahı seversen Bizim Nuriye bir düdük demişti...Alman polisinin gullandığı düdüktü...Nuri o düdüğün sesine bayılıyordu herkes hayrandı o düdüğe...cırttt,cırttt sesi çıkarır peş peşe sonra uznun bir cırrroğğğ sesi heç sorman duyan gendini güvende hissederdi...arkadaşı Hiseyninde hayeli eyle bir düdüktü....Nuri gedip evinden aldı geldi...Hiseyin ise Ali dedelerin bahçasının ordaki derede ha bire iğiniyordu...emel olmuştu...kendi çıkardığı sese güldü...tırooop tıroppp ,allah allah öleceğim yav dedi...
Nuri ,Hiseyni beklemeden postanenin oraya varmıştı...birden postahanein arkaya iri yarı bir adam gaçar gibi getti...Nuri de peşinden getti...birde baktı ki ...postanenin bahçasının duvarını dibinde bir Minübüs....allah allah dedi...aynı çiçek abbasın minübüsüne beğziyi...filimlerdeki gibi dedi...arha camından bahtıki...içinde uzun namlulu silahlar....Nurinin beğzi beti geçti....hemen uzaklaştı...tam kör Ali gilin gapıya varmıştıki...Hiseyin geldi yetişti...ula Hiseyin dedi...Golundan tutup çamlığa götürdü...ula sağa birşey söğleyecem dedi...şapkasını çıharıp gafasını gaşıdı...Ney ula dedi...şu postanenin arhasında bir minübüs var içi cendermeninki gibi...uzun silahlarla dolu...ula yavrum başımıza bir iş gelecek bugün dedi...neydecek dedi...Hiseyin şu gaymaggamın eski yıhıntı lojmanına gedek...hani bir iki sefer uyumuştuk ya orda bekleyek...cendermeyi görünce basarız düdüğü dedi...Hiseynin hoşuna getti...he eyle yapak Nuri dedi...
Tam sığındıkları yere varmışlardı ki...çamlığın oraya bir araba gelip ışıklarını söndürdü...ula yavrum işte o araba dedi...Hiseyin candarma belki dedi...Nuri cenderme ışık söndürmez ula dedi...Minübüsten enenler..bangacı Adilin evine doğru gettiler...Abdurahmanın gahvesine yakın oturan yeni atanan banga şefinin evinin ordan da ses gelince ula yavrum vallah bangayı soyacaklar herhalde dedi Nuri...
Epey aradan geçenden sonra Nuri ile Hiseyin gısıla gısıla ,Vartanın demirci dükkanının arkasına vardılar...Bangada yolun garşısında az ötedeydi...önünde ayak sesleri...ve bir telaş vardı...ula yavrum Hiseyin yerimize geri gedek...cenderme ortalıkta yoh görür görmez cendermeyi basah düdüğü dedi.
Şafak atmaya yakındı...cendermenin arabası yoharıdan banganın önüne gelmişti cendermeyi gören Nuri aralıksız düdük çalmaya başladı...Bekci Başı Nurinin düdük sesi Halpuzun bahçalarında duyuluyordu...Halpuzlu çerci Musa ...ula Nurinin düdüğü heç durmadan aniden çalmaya başladı deyi...panikledi...Nuri düdüğü çalarken Hiseyin de koltuğunun altında şapka....Bangaya doğru panikle goşarken...Uzman çavuş...Hiseyine ula nerdesiğiz pezevenkler banga soyulmuş...deyince Hiseyinin dizlerinin bağı çözüldü...elleri ayakları bağlı banga bekcisi Turan ise beğzi beti getmiş ağzında dili yohtu pel pel bahıyordu...heç gonuşmuyordu...cendermeyi bile tanıyamıyordu.Adil ve diğer banga şefi ise eterin etkisinden hayel görüyorlardı...adilin gülmesine ...Nuri şaşmış ,çoh gorhmuş su verin diye mırıldanırken...arkasını döndüğünde Belalısı İsmail Burgucunun sinirli halini görünce...beğzi attı...diğer yabancı banga şefi ise daha kötü şok olmuştu....
İsmail Burgucu...Nuriye senin ananı ağlatacam diye bağırdı ve ekledi...Komandolar geliyorlar yoldalar dedi...az sonra bir helikopter ...güneşin kızıl ışıklarından tarafı tur atıp çamlığa enince....Nuri kendinde değildi...dalıp getmişt...../....
Yine uzun oluyor gorhusuyla bölmek zorunda galdım...uzun olunca okunmaz belki kaygısıyla...devamı haftaya...ama devamını okuduğunuzda gülmekten kırılacaksınız....tam aziz nesinlik devamı...bu denemenin orta ve acılı kısmıydı...yorum ve eleştiri yapmaktan çekinmeyin ...eleştirilerde düzeltme yapmak mümkün...imla hataları ve cümle düşüklükleri varsa affınıza sığınır...hepinize en derin sevgi ve saygılarımı sunarım...kalamimizin yettiğince....yaşanmış öykülerimizi yazmaya devam edeceğim...saygılar