- 939 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Kadın her şeyden önce insandır
Kadın her şeyden önce insandır
bir kadın ağlıyordu
gecenin bir yarısı
o saatte dayak yiyordu
bir üst komşumdu
o ağlarken bende evimde ağlıyor
ona dua ediyordum
dayak yerken o kocasından
benim canım yanıyordu
çalışıyordu yüksek okul mezunuydu
zengin bir ailenin tek kızıydı
onunda bir kızı vardı
o yavrum yalvarıyordu
daha sekiz yaşındaydı o zaman
insan olmayan babasına yalvarıyordu
gecenin bir yarısı
sesi kulaklarımda hala
babacım ben senide seviyorum
annemide ne olur annemi dövme
komaya sokana kadar döverdi
elimden bişey gelmezdi ağlardım
polis çağırırdılar komşular
karıkoca kavgasına biz bişey yapamıyoruz
der giderdi polisler
bir cumartesi bayram arefesinde
hali silkeliyorlardı birlikte
bende çamaşırımı toplamaya çıktım ki toz gelmesin
bahçedeydim onları görüyordum
kadın ayıp oldu toz gidiyor dedi sanırım
haliyi bırakıp öldüresiye dövmeye başladı balkonda
evde devam etti
o dayak sürdü saatlerce
kadını öldüresiye dövdükten sonra
merdivenlerden itti
gürültüye kapıya çıktım
kapımın önünde yerdeydi
yüzü gözü dağılmış
gözü morarmış dudağı patlamıştı
utandı o halde gördüm diye ciz etti kalbim
ayağa kalktı topallıyordu
o gün semtimizde pazar vardı
onu öyle görünce araya girdi hatırı sayılanlar
söz verdi güya bir daha dövmeyecekti
dövmeden olmuyordu taşındı ordan
içimden kızıyordum ona
neden boşanmıyorsun diye
bunca işkenceye neden katlanıyorsun
dediklerinde anlatmıştı mecbur kalıp birine
üniversitede okurken
belediye işçisi eşine aşık olmuş
ailesi onaylamamış
eşi onu kaçırmış ailesi reddetmiş
zavallı sahipsizdi
okumuş olsa ne olur ki kadersizdi
yıllar sonra haberlerde gördüm
öldürülmeden bir kaç gün önce
yine yüzü gözü dağılmış
yüzünün yarısı mordu
yine aynı manzara vardı yüzünde
beni öldürecek bu adam
boşandım yine kurtulamadım diyordu
öldürüldüğü haberini verdi tvler
barışmak istemediği için
bıçaklayarak öldürdürmüştü kocası
soruyorum şimdi?
kadınlar gününü bunun içinmi kutluyoruz
kadınlar dayak yiyor
kadınlar öldürülüyor diye
kadın anadir
kadın erkeği doğurandır
kadını yok sayan bir erkek
kendisinide yok saysın diyorum
kadın sevene nimet
değerini bilene cennettir
kadın eştir kadın sevdadır
kadın her şeyden önce insandır
----------------------
Gercegin ta kendisi yaşanmış bir olaydır...
(Benim dedigim babasına yalvaran kız Burcu digerleri taşındıktan sonra dunyaya gelmişler resimdeki adam katıl kocası hic degişmemiş...)
Ben bir kadın bir anne bir eş bir kizkardeş kiz evlat olarak diyorum ki kadınlar günümüz olmasın bir gün kadınlar şiiddet görüp tecavüz edilirken ve ölürken ne zaman kadınlar insan olarak değer görürler tüm insanlardan o zaman kutlasınlar benim kadınlar günümü kan kokmasın günüm gül koksun cok şey istemiyoruz insan olarak değer görmek istiyoruz tüm kadınlar adına saygılarımla...
----------------------
Olay hakkında haber küpürüdür...
7 Aralık’ta Yeni Etlik Caddesi’nin köşesinde bekleyen İstikbal Yetkin, eski eşini 11 yerinden bıçaklayarak öldürdü.
Ölümle tehdit edilmesine rağmen boşanması gerekçe gösterilerek koruma altına alınmayan Ayşe Paşalı’yı 11 yerinden bıçaklayarak öldüren eski kocası İstikbal Yetkin’in yargılandığı davanın ilk duruşmasına, cinayet aletiyle ilgili hazırlanan kriminal raporu damga vurdu.
Cinayette kullanılan 26 santimetre uzunluğundaki bıçakla ilgili kriminal raporunda, bıçağın 6136 sayılı Yasa’ya göre, İçişleri Bakanlığı’nca kullanımına ve yapımına izin verilen aletlerden olduğu belirtildi. Sanık bu durumda, 6136 sayılı silah kanununa muhalefetten ceza almayacak.
Ankara 1. Ağır Ceza Mahkemesi’ndeki davanın dünkü ilk duruşmasına, tutuklu sanık Yetkin ile Paşalı’nın annesi Zeliha, babası Hüseyin, kardeşi Ahmet Paşalı ve kızı Buse (15) katıldı. TBMM İnsan Hakları Araştırma Komisyonu üyesi, CHP İzmir Milletvekili Ahmet Ersin’in de izlediği duruşmada, Kadın Dayanışma Vakfı, Türkiye Kadın Dernekleri Federasyonu, Ankara Barosu Kadın Hakları Merkezi ve bireysel avukatlardan oluşan 30’dan fazla kadın davaya müdahil olmak istedi.
‘Ablanı öldürdüm, gel al’
Soruşturma sırasında görevlendirilen, iddianamenin kabulüyle birlikte görevi sona eren CMK avukatı duruşmaya gelmedi. Mahkeme Başkanı Ramazan Aksan, CMK’ya göre suça öngörülen cezanın 5 yıldan fazla olması nedeniyle sanığın avukatsız savunmasının alınamayacağını söyledi. Müşteki Ahmet Paşalı ifadesinde, sanığın cinayet günü olan 7 Aralık 2010’da ablasının cep telefonundan arayarak, “Ablanı öldürdüm. Çalılıklara attım. Gel al” dediğini söyledi. Sanığın daha önce de ‘ablanı öldüreceğim’ diye tehdit ettiğini anlatan Paşalı, “Öldüreceğim dedi, öldürdü” diye konuştu. Paşalı’nın babası Hüseyin sanıktan şikâyetçi olurken, annesi de “Benim acım çok büyük, adaletinize sığınıyorum” dedi. Hâkim Aksan, sanığın avukat tutma gücü olup olmadığını sordu. Yetkin, “Avukat tayin edilsin, tutacak gücüm yok” dedi.
Mahkeme, gelmeyen tanıkların yeniden çağrılmasına, baroya yazı yazılarak sanığa müdafii tayin edilmesine ve sanığın tutukluluk halinin devamına karar verip duruşmayı ertelerken, dava dosyasına giren kriminal raporu ise şok etkisi yarattı.
Yasak değil...
Emniyet Genel Müdürlüğü, Ankara Kriminal Polis Laboratuvarı Müdürlüğü’nün 8 Aralık 2010’da hazırladığı raporda, cinayet aleti olan bıçak, “Namlusunun sağ yan yüzeyinde ‘Bora Knives’ ibareleri bulunan, metal, üzeri plastik kaplama, saplı, metal korkuluklu, 15 cm. uzunluğunda, tek ağızlı, sivri uçlu, sırtı küt meğilli ve testereli namluya haiz” olarak tarif edildi.
Raporda, “Tetkik için gönderilen ve inceleme konusu bulgular bölümünde özellikleri belirtilen bıçak imal durumu, tip ve niteliği itibariyle 6136 sayılı Yasa’nın 4. maddesinde belirtilen yasak niteliği haiz bıçaklardan değildir” denildi.
‘Hepimiz cebimize koyup gezebiliriz’
Rapora sert tepki gösteren Ersin ise “Ortada suç aleti var. 15 santimetre namlusu, 11 santimetre kabzası olan toplamda 26 cm’lik suç aleti. Dosyadaki bilgilerden emniyet uzmanlık raporunda 6136 sayılı Yasa’da yasaklanan silahlardan olmadığı belirtiliyor. Bu dava böyle devam ederse sanık 6136 sayılı Yasa’dan yargılanamayacak. Hepimiz birden cebimize 26 santimetre uzunluğunda bıçak alıp gezebiliriz. Kendinizi korumak istiyorsanız cebinize 26 santimetre uzunluğunda bıçak koyup gezebilirsiniz” dedi. Öldürüleceğini defalarca bildiren Paşalı’nın koruma altına alınmadığını belirten Ersin, Kadın ve Aileden Sorumlu Devlet Bakanı Aliye Selma Kavaf’ı da eleştirerek, “Bakan cinayete müdahil olması gerekirken ‘beni didiklemeyin, eteğimden çekiştirmeyin’ gibi şikâyetler yapıyor. Ne kadar duygusuz bir yaklaşım. Böyle birini neden bakan yaparlar anlamak mümkün değil” dedi.
21 yaşındaki Burcu Yetkin yurt dışında okuyor. Annesi ölünce küçük kız kardeşleri için endişelenmişti. Şimdi kardeşlerine dayısı Ahmet Paşalı sahip çıktı.
Eski koca dehşetine kurban giden Ayşe Paşalı’nın ölümüyle iki küçük kızı ortada kalmıştı. 3 çocuğu olan Paşalı’nın 21 yaşındaki kızı Burcu yurt dışında okuyordu. Ancak 12 yaşındaki Yağmur ile 16 yaşındaki Buse, dayıları Ahmet Paşalı’nın yanına sığınmıştı.
Kadını yok sayan bir erkek kendinide yok saysın.. Çünkü.. Oda bir kadından doğmadımı.?.. Saygılarımla...
(Melekce Hüzün Yağmurları)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.