'Yaz Yavrum, yazmasan en adi insansınız!'
‘’Konya’nın Ortakonak Mahallesi yakınlarında askeri uçağın düşmesi sonucu şehit olan askerlerin evlerine ateş düştü. Yüzbaşı Mustafa Tanış 9 aylık kız bebeğine doyamadan şehit olurken, Yüzbaşı Mustafa Delikanlı’nın ise nişanlı olduğu ve yazın evlilik planları yaptığı öğrenildi’’
Bizler ancak haberi böyle klişe cümlelerle duygusal bir ağızla aktarmasını biliriz.
Ankara’da oturan şehit pilot babası Tanış F-4’lerle uçuş yapılmasına tepki göstererek sitemde bulundu: "Bunları yazın ’Yavrum uçan tabut ile gitti’ diye. Saraylar yapana kadar uçan tabutları değiştirsin. Yandım ben yandım, yanıyorum. Ben yanıyorum onlar da yansın. Ben öldüm artık bundan sonra öldüm. Millet, vatandaş duysun bunları. Başka analar ağlamasın, başka ocaklar sönmesin."
İnternette adi insan topluluğundan oluşmayan gazeteleri, internet sitelerini ve televizyon kanallarını sizin için araştırdım.
www.aljazeera.com.tr/
Katar merkezli Al Jazeera Network’ün Türkçe yayın yapan üyesi. Halihazırda dijital alanda aktif olan kanalın televizyon yayınının 2015’te açıklanması beklenmektedir. Site ‘’Yaz yavrum, yazmasanız en adi insansınız’’ sözünün geçtiği videoyu da yayımladı ama haberin açıklamasına eklemedi.
tr.euronews.com/haber/turkiye/
Euronews, Türkiye haberleri kısmında veya Nocomment videosu olarak da vermedi haberi. Euronews’te TRT’nin yüzde 15 hissesi bulunmakta, Türkiye haberleri TRT’nin elinden geçmekte, tuhaf sesli sunucular tarafından aktarılmaktadır.
www.bbc.co.uk/turkce
BBC Türkçe de şu ana kadar haberin tamamını paylaşmadı takipçileriyle. Ağır muhalefet yapan televizyon kanalı olarak bilinir Türkiye’de.
www.zaman.com.tr/
Haberi ilk yayımlayan gazete oldu.
t24.com.tr/
Kanal 24 ile karıştırdığım internet sitesi de epey hızlı çıktı.
Ayrıca haber sözcü mözcü, Gözcü mözcü ve aşırı sol haber sitelerinde de anasayfadan verildi. TRT, NTV, ATV benzeri kanallardan Bahsetmeye gerek duymuyorum. Ülke hiç de iyiye gitmiyor. Bundan sonra ne olur bilemem.
Yakın zamanda, haksızlığa uğrayan Ülker (Yıldız Holding) çalışanları eyleme başlamış ama doğru dürüst hiçbir internet sitesi haberi vermemişti. Ben de haberi Al jazeera’nin muhabiri olan Sümeyye Ertekin’nin röportajından okumuştum. Haber bir de tam tersi istikamette yayın yapan Evrensel gazetesinde yer almıştı. Bu iki yayın organının reklamla işi olmadığı için rahat yayımlamışlardır. Nerede Zaman, nerede Gözcü, nerede ‘bağımsız haber kanalı’ Habertürk?
Böyle meseleler bu kadar uzak ve yabancı mı bize?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.