- 860 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
1968 otostopla dünya turu "ali ergit "
Otostopla dünya turu"" aliergit""
11 dk. · Düzenlendi ·
26 mayıs 1968 pazar
Lübiyanadan şimdi istikamet Trieste italya.beni arabalarına alan türk ailesi beni lübiyanaya getirdi ve onlar almanya istikametine döndüler.Uzun bir yol yürüdüm.Sonra çaresiz kaldım,Tren vagonlarında kaçak gitmeyi düşündüm.En yakın tren istasyonuna gittim.berbat.Hava neredeyse yağacak.,Buradanda bir şey çıkmadı en iyisimi tekrar yola çıkmak.fakat heyhat bakan bile yok.çaresizlik içinde bir işaret daha çaktım,bir italyan plaka o ne yalnış görmüyorum ya ,oto durdu be...!! beni çağırıyor..,ve çat pat almanca patlatıyorum.
Huduttan beni geçirmek istemediler otostop diye,paranı göster dediler yanımda birer dolarlık onar dolarlık koca bir deste para var toplam 200 dolar iyi bir para.."125 cc bir vespa alınabiliyor" gösterdim ve oh be geçtik..
Şimdi Trieste ayaklarımın altında burası dağlık bir yer yamaçtan şehir olduğu gibi görünüyor ve nihayet italya evden çıktıktan 6 gün sonra..en yakın kampingin yanı başında sabahlıyorum...""devam edecek..""
1 kişiye erişildi
Otostopla dünya turu"" aliergit""
Beğen ·
· Paylaş
Otostopla dünya turu"" aliergit""
28 dk. ·
25 Mayıs cumartesi
bulgaristanda dördüncü günüm.,Hava sabahleyin epeyce serinledi.Biraz üşüdüm.Yine çiğ yağmış.helal olsun benim Naylon çadır bozuntusuna.Biraz sonra kahvaltımı yapacağım ve yola çıkacağım. Battaniye ve çadırımı havalandırıyorum. Öğleye kadar oto bekledim.Tam ümidimi kestiğim bir anda bir türk ailesi kendiliğinden durdu.Tahta bavulumun arkasındaki türk bayrağını görmüş olmalılar sırtımda."-nereye gidiyorsun diye sordular." Sofyaya oradan italyaya dedim.İki genç ve bebekli bir bayan vardı arabada.Sofyaya gelirken şiddetli yağmur başladı bardaktan boşanırcasına ve 50 metre yakınımıza bir ağaca yıldırım düştü 30 saniye kadar alev alev yandı ve sonra söndü.şoke olduk.
Sofya dedikleri gibi güzel bir yermiş şehirin içinden geçtik.Hududa varmadan oto sahibine 7 leva verdim benzin alması için bana yugoslav parası verecekti ,sonra vermedi bende istemedim.neyse yolda bir kızarmış tavuk yemiştik ona saymış olmalı.Bulgaristan hududunu geçerken polis sen niye bu kadar bulgaristanda uzun kaldın diye sordu.."yürüdüm dedim"
3 kişiye erişildi
Otostopla dünya turu"" aliergit""
Beğen ·
· Paylaş
Otostopla dünya turu"" aliergit""
49 dk. ·
24 mayıs 1968 cuma.
Bu gün burada bulgaristana yazıyı getiren iki kardeşin anma günü var..23 nisan misali. yüzlerce öğrenci çok şahane dekorlar içinde bilhassa süper mini etekli kızlarla resmi geçit yaptılar.Nazire abla yanıda beyi olduğu halde şehirden 500 metre ilerde beni geçirmeye ve bir araba ayarlamaya geldiler.çok bekledik.Bu arada iki kamyon kaçırdık.Sonunda 2 leva 60 ştunkaya Sofyaya bir kamyon şöförü ile anlaştılar.Şöför beni pazarcığa kadar götürdü..kendisinin işi çıktı bana parayı geri verdi.oto bekledim bulamayıncada yol kenarında naylonumu serdim hava kararmaya başlamıştı.Pazarcıklı türk delikanlıları etrafımı sardılar.bol bol sohbet ettik.Karşı kışladaki askerlerle gır gır geçtik.Akşam buralarda bayram havası vardı.Herkes sarhoş bağrışıp duruyorlardı..bir guguk kuşu beni uyutmamaya aht etmiş..
3 kişiye erişildi
Otostopla dünya turu"" aliergit""
Beğen ·
· Paylaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.