- 621 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
23 nisan bayramı kutlaması
23 NİSAN 2003
O sabah saat 08:20 sularında şehrimizim bir caddesinde şehir merkezine doğru yaya olarak yürümekteydim. Tabi günün ve günlerin sıtresi yüklü bir vaziyette hareket halindeydim içinde bulunduğum gün bir bayram günüymüş ama benim haberim yoktu. Sakın beni yanlış anlamayın ve ön yargı ile yargılamayın yani böylesi bir milli bayramı idrak etmeyecek kadar duyarsız biride dağilim ancak.
yaşadığınız ülke dünyanın en güzel ülkesi olmasına rağmen biz bu ülke içerisinde yaşamlarını sürdürmeye çalışan tüm insanlara etkiliyecek kadar insanları mutsuz ve huzursuz görüyoruz. her geçen günleri karamsar tablolar ile gündemimize gelmekte.
stres üstüne stres insanlar dut yemiş bülbül misali hem suskun hemde kendi öz yurdunda bir garip olmuş. gül bahçesinde kafese koyulmuş
bülbüle dönmüşüz adeta. Neden mi?
Dedim ya caddede yürürken biraz ileride gözüme ilişen bir kalabalık vardı ve ben o kalabalığa doğru ilerlerken yerel basın mensubu bir programcı ve birde kameraman. insanları 23 Nisan Bayramı ile ilgili ropörtaj yapıyor. halkın duygu ve düşüncelerini alıyorlardı hem kulak misafiri oldum,hemde şahit oldum. Bizim insanımız her nedense şu kamera denen aletin karşısına çıkınca hemen yağcı ve yalaka olmaya başlıyorlar. Örneğin:
’İşte şöyle mutluyuz.’ ’İşte böyle mutlutyuz.’
hasılı başınızı ağrıtmak istemiyorum sizlerde bunların bin türlüsüne rastlamışsınızdır. Halbuki konuştukları kelimeleri dilleri söylüyor fakat kalpleri hiçte tastik etmiyor veya o anda riyakarlık ediyorlar. Tepkilerini dile getirmiyorlar diyeceksinizki nasıl bir tepki olsun.
vurun,kırın,parçalayın demiyorum. Bu asla benim haddim de değil. Düşünününüz bir insan suya düşmüş boğulmak üzere olduğu halde ölümle yaşam arasında ramak kaldığı anda.
birileri kişiyi kurtarmaya çalışsa. neredeyse boğulacak olan kişi, yok ben çok mutluyum, benim yardıma ihtiyacım yoktur,
demesi ne kadar anlamsız ise. tepkisini yasal olan yollardan dile getirmeyen insanlardan kendisi ve vatanı için milleti için ne faydası olur?
Soruyorum sizlere, ben bu eleştiriyi yaparken şundan dolayı eleştirdim. Çünkü kamera karşısındaki kişiyi çok iyi tanıyordum. Başka zamanlarda yanlış giden sistemi yerden yere vurup mangalda kül bırakmayan bu kişi kalkmış kamera karşısında beni bağışlayın tabiri caizse YALAKALIK YAPIYOR.kamera karşısında mutluluktan bahsediyor.
ben ne yaptım diye merak ediyorsanız kamera bana doğru yöneldi. Aynı soruyu bana sordular. Bende şu şekilde meramımı anlatmaya çalıştım. Önce kendimi tanıttım daha sonra bak güzel kardeşim dedim. Elbette ki 23 nisan bayramını kutlamalıyız. Çünkü 23 nisan bayramı ülkemizde kutlanması gereken bir milli bayramımızdır. Ancak bu ve buna benzer diğer bayramları kutlayabilmemiz için ülkemizde barış,dostluk,kardeşlik bozulmamış olmalıydı. Her gelen hükümetler gideni aratmamalıydı. Hemen her gün bir banka hortumlanmamalıydı,rüşvet yolsuzluk haksız kazanç olmamalıydı,mafya çeteler pirim bulmamalıydı. Ülkemizde eğitim müfredatı bozulmuş olmamalıydı. İMF denilen faiz canavarına el açmamalıydı. Üniversitelerde kılık kıyafet sorunu olmamalıydı. Üst düzey bürokratlarımız bir yanlış kelime kullanarak milli ekonomimizi felce uğratmamalıydı.
Tüm manevi değerlerimiz ayaklar altına alınmamalıydı. Mülkün temeli adalettir ata sözünden dolayı ülkemizdeki adaleti bile kendi siyasi görüşlerine ve çıkarlarına kullanmaya çalışanlardan hepimiz haberdarız. Keşke yargıya böyle şüpheyle bakmasaydık. En önemlilerinden biride Atatürk ilkelerini savunanlar bile gafletle Atatürk’ün ilkelerine bile büyük saygısızlık ettiklerini gördüğünde işte ne milli bayram nede dini bayramları zevkle,mutlulukla ve büyük coşkularla kutlayamıyorum. Söyleyecek çok şeyler var ama ancak bu zaman zarfında bunları size aktarmak ihtiyacını duydum. Söylediklerimi yayınlarsanız memnun olurum. dedim tekrar yoluma devam ettim haber saatinde özellikle takip ettim yayımlanmadı. Çünkü medyamızda yalaka olmuş maalesef....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.