AĞLAYAN RUHLAR
Ağlamaya ne kadar muhtacım.Birikmiş tüm dertlerimin,kederlerimin,acılarımın ve bazen de sevinçlerimin,mutluluklarımın,aşkımın,şaşkınlıklarımın kimseye dokunmadan,kimseye sormadan,özgürce kendini dışarı attığı tek yer gözyaşlarımdır.Biz insanlar küçük şeyleri görmezlikten gelmekten onların asilliğini ve önemini bilemiyoruz.Örneğin kasıla kasıla sokaklarda gezdirdiğimiz ve asil sandığımız bedenimiz aslında o kadar da özel ve özgür değildir ki.Bir kelepçe,bir mapus damı,bir bıçak,bir kaza onu hapsedebilir.Unuttuğumuz,terkettiğimiz,görmezden geldiğimiz,değer vermeyip de bir leke gibi gördüğümüz duygularımız ise asli bir mertebeye ve özgürlüğe sahiptir,bilmeliyiz.Hangi mapus,hangi bıçak,hangi kelepçe durdurabilir duygularımızı?Hangisi kısıtlayabilir özgürlüklerini?Benim tek bir gözyaşımın isteğine bağlıdır herşey.İstediği yerde akar ne ayıp dinler,ne yasak dinler,ne yasa dinler ne de kanun.Öldürebilinecek bedenim kendi tatlılığıyla uğraşadursun benim asil duygularım meclisin ortasında,cenazede,düğünde,namazda,evde,okulda,sokak ortasında,herhangi bir kimsenin boynunda teneke çalıp da göbek atar.Ağlar.İster acıdan isterse de mutluluktan. Ama ağlar.Kimseye aldırış etmeden,kimseye cefa çektirmeden,kimsenin evine haciz getirmeden,kimseye iftira atmadan,kimseyi taciz etmeden,kimseyi sokağa atmadan,kimseyi kandırmadan,kimseyi ekmek,su,yağ,şeker kuyruğunda bekletmeden ağlar.Kendisini nerede rahat ve gerekli hissediyorsa oraya damlar,akar.Şerefi tüm şerefiyle koruyan şerefli kardeşlerin içtiği sigaranın günahı bana,ahlak bekçiliği yapıp da her türlü ahlaksızlığa ekmek banan ahlaksızların sevapları şeytana ulaşmaz.Ama işte burda bir yerlerde bir karışıklık var gibi sanki.Bulduğumuz da polise gitmemize ne gerek?İlk durakta inip de gömleğimizi yırtalım.Daha sonra masum ve bir tanecik gönlümüze soralım.Eğer bulunan onunsa teslim edelim yok değilse gözlerimizin tam içine bırakalım.Ve sevgili,saygılı,okumuş,okumamış,zengin,fakir,derti veya keyifli kardeşlerim siz gelin biz bu gece hep birlikte ağlayalım.
Hadi be yalvarırım ruhlarınıza toplanıp da gelin yanımıza.
Ağlayalım bu yanlışımıza.!
MEHMET EMİN ŞAHİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.