- 781 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
OSMANLI VİRGÜL ATTI,HENÜZ NOKTAYI KOYMADI !!
"Şah Fırat" operasyonu ile Türkiye’nin kendi sınırları dışında sahip olduğu tek toprak parçası olan Süleyman Şah Türbesi’nin nakli ve Süleyman Şah Saygı Karakolu’nun tahliyesi gerçekleştirildi.
Özel Kuvvetler bölgeyi terketmeden önce karakol ve türbeyi patlayıcı ile havaya uçurdu, türbedeki tarihi emanetler sınıra yakın Eşme bölgesine taşındı.
Karakolda görevli askerler Türkiye’ye getirildi.
Dışişleri Bakanlığından yapılan açıklamada operasyona gerekçe olarak, "Suriye’de devam eden çatışmaların ve istikrarsızlık ortamının, Türkiye-Suriye sınırından 37 kilometre uzaklıktaki Münbiç ilçesinin Karakozak köyünde bulunan Süleyman Şah Türbesi ve Saygı Karakolu’nu bekleyen Türk Silahlı Kuvvetleri personelinin güvenliğine yönelik ciddi risk oluşturduğu" belirtildi.
Operasyon sırasında herhangi bir çatışma yaşanmadı fakat başlangıç evresindeki intikal esnasında bir askerimiz geçirdiği bir kaza sonucu şehit oldu.
***
Kıbrıs Barış Harekatından beri böyle büyük başarı kazanamamıştık.
1995 de Tansu Çiller Hükümeti döneminde Yunan’la bir Kardak Kayalıkları krizi yaşanmıştı.
Onlar bir adaya bayrak diktiler,biz de diğerine diktik aramızı buldular çatışma çıkmadan karara bağlandı mesele.
Bu öyle değil ama her şeyi göze almak gerekiyor.
ABD yeşil ışık yakar gir der,arkasından Saddam Hüseyine yaptığını yapar kuşatır,havadan bombalar birileri,başınıza kime ait olduğu belli olmayan bir yerden füzeler gelebilir...
Önemli olan bu cesaretli kararı vermek ve korkmadan uygulamaya koymaktır.
Orda ne olacağı belli değildi,çatışmada olabilirdi,Türk Askeri büyük bir riski göze alıp da Suriye topraklarına girip Süleyman Şah Türbesini bize yakın Suriye topraklarına taşımasa,şu anda olacakları düşünmek bile istemiyorum.
İşid denen teröristler Türbeyi kuşatabilir,38 askerimizi kafeslere koyup sergiler sonra da birer birer kafasını canlı canlı keserlerdi.
Veya içerdeki askerlerle beraber havaya uçururlardı.Muhalefette keyifle çayını içerek şehitlerimiz için gıyabi cenaze törenleri düzenler,Şehitler ölmez-Vatan bölünmez sloganları atarak ortalığı birbirine katarlardı.
Seçimde de koalisyon yaparak iktidarı ele geçirirlerdi.
Oyuna gelinmedi,risk alınıp yapılması gereken yapıldı.
Suriye yada koalisyon güçleriyle kapışmada olabilirdi.
İşte burda Osmanlı ruhunu gördüm.
Ne olacaksa olur diyen,ceremesine katlanan ruh.
Bu ruhu özledik yıllardır.
***
Yurtta sulh cihanda sulh teranesiyle uyutulduk yıllardır..
Askerlerimizin Devletin başındakilerle uyumu son derece güzeldi.
28 Şubatı yaşatan askerler o komutanlar Türk değil miydi,başkalarına mı hizmet ediyorlardı.
Helal etmiyorum onlara hakkımı, ahirette yakalarından tutup hesap sormazsam namert olayım.
Huzuru ilahide müdahil olacağım bize yaşattıklarından bu ne idüğü belirsiz askerlerin...
Askerlerimize ,komutanlarımıza ...10,Devletin başındakilere... 10,ana muhalefete... 0 MHP ye not yok.Onlar Fıratın derdinde ne yaptığını bilmiyor.
Fetih Marşımız...
Yelkenler biçilecek, yelkenler dikilecek;
Dağlardan çektirilen, kalyonlar çekilecek;
Kerpetenlerle sûrun dişleri sökülecek!
Yürü; hâlâ ne diye oyunda, oynaştasın?
Fâtih’in İstanbul’u fethettiği yaştasın!
Sen de geçebilirsin yardan, anadan, serden
Senin de destanını okuyalım ezberden
Haberin yok gibidir taşıdığın değerden
Elde sensin, dilde sen; gönüldesin, baştasın
Fâtih’in İstanbul’u fethettiği yaştasın!
Yüzüne çarpmak gerek zamânenin fendini!
Göster: kabaran sular nasıl yıkar bendini!
Küçük görme, hor görme, delikanlım kendini!
Şu kırık âbideyi yükseltecek taştasın;
Fâtih’in İstanbul’u fethettiği yaştasın
Bu kitaplar Fâtih’tir, Selim’dir, Süleyman’dır;
Şu mihrab Sinânüddin, şu minâre Sinân’dır;
Haydi, artık uyuyan destanını uyandır!
Bilmem, neden gündelik işlerle telâştasın
Kızım, sen de Fâtihler doğuracak yaştasın!
Delikanlım! işaret aldığın gün atandan!
Yürüyeceksin! Millet yürüyecek arkandan!
Sana selâm getirdim Ulubatlı Hasan’dan!
Sen ki burçlara bayrak olacak kumaştasın;
Fâtih’in İstanbul’u fethettiği yaştasın!
Bırak, bozuk saatler yalan yanlış işlesin!
Çelebiler çekilip haremlerde kışlasın!
Yürü aslanım, fetih hazırlığı başlasın
Yürü, hâlâ ne diye kendinle savaştasın?
Fâtih’in İstanbul’u fethettiği yaştasın!
Arif Nihat Asya...
Arif Nihat Asya’ya Bayrak Şairine selam olsun..
Ülkücü camiaya sahip çıkmalı birileri bu günlerde.
Türkün başında bir Türkmen Beyi olur her zaman.
Eskiden sağ sol diye bizi böldü yahudiler,şimdide Kürt,Türk diye birbirimize kırdıracaklar.
Bu Kürt Türk ayrımı adım adım bizi bölünmeye götürür.
Muhalefet liderleri Tunceliden öteye gidemiyor, Suriyeye gidip savaşsınlar bir görelim.
Bekara hanım boşamak çok kolaydır..
Soğukkanlı olalım bugünlerde düşman çok zaten...
Bu millet için binlerce Fırat ,Başçavuş Halit Avcı şehit olsa hiç bir şey gerekmez.
Bu vatan için kan da verilir,can da verilir.
Bu muhalefet kuma gibi demiştim,kumadan da öte.
Bir defada takdir edin beyler,sizin bu tavrınızı çekmeye mecburmuyuz..
Yoksa birisi sizi efsunladı mı,hep bir ağızdan Bremen Mızıkacıları gibi aynı telden çalıyorsunuz...
***
Bu Türkiye hepimize yeter.
Hemen iç politikada malzeme yaptılar.
Ne yani İŞID bir bir kesse iyimi olacaktı.
Karakolu kuşatıp esir alsalar neler yaşanırdı acaba.
Bir karakolu koruyamadınız derlerdi.
Askerlerimiz sekiz aydır orada beklemişler nöbeti devredememişler,onların ailelerinin yerine koyun kendinizi..
Allah korudu sağ salim ailelerine kavuştular..
Bu millet bundan çok daha acılı günler yaşadı,Çanakkale bunun yüz bin misli belanın üstümüze yağdığı harp,Cihan Savaşında her tarafta düşmanla savaştı bu asil millet,düşmanın oyunlarını bir ve beraber olarak bozdu.
Cumhuriyet birden çok sıkıntılı bir dönemde kuruldu.
Yurtta sulh cihanda sulh dendi,savaştan çıkan yorgun millet dininden,ahlakından uzaklaştırıldı,devrimler yapıldı.
Allah cc.nurunu tamamladı,Anadoluda baharda çiğdemler yeniden filizlendi..
Bu günlere acıyla tatlıyla gelindi.
Bu günler çok güzel günler,Allah inşallah o eski günleri bir daha göstermez bu millete..
***
Geri çekilmek harpte bir taktikdir.Harp hiledir.’El harbü hud’atün’Hadisi şerif..
Karşımızda devlet yok bir terör örgütü ,bir uluslararası çete var.Adamlar maskelerinin altında başka yüzlere,başka ülkelere hizmet ediyorlar.Japonu,Ürdünlü pilotu nasıl kestiklerine yaktıklarına şahit olmadık mı..
Yeni maceralara girmeyi kimse göze alamaz.
Etrafımız ateş çemberi İranın,ABDnin,İngilizin ipiyle kuyuya inilmez.
İşler düzelince Suriyede idare sağlama binince yeniden eski yerine yaparız.
Bazen en az zarar görmek de bir kazançtır,başarıdır.
Süleyman Şah Türbesine saygı ve tazim yapılmıştır.
Toprak kaybı mevzubahis değildir,daha fazlası alınmıştır.
Yarın oraya daha güzel bir türbe ve karakol inşa edilecektir.
Bu coğrafya bizim topraklarımızdır.Osmanlı bakiyesi bu topraklar Kerkük Musul,Telafer,Halep ,Şam hepsi bizim kardeşlerimizin yaşadığı aynı dine inanan diindaşlarımızın,ırkdaşlarımızın olduğu yerlerdir.
1981-1986-1987-1989 da babam dört sefer Hacca giderken oraları ziyaret edip öylece Arabistana giderlerdi.
Sınırda bayramlarda birbirine insanlar hediye atarlardı,şimdi günlerce birbirlerine giderek müsafir oluyorlar.
İlerde belki yeniden beraber olacağız.
Türk ve Kürt aynı ana babanın çocukları değil mi..
Türk ve Kürt kardeş,etle tırnak gibi birbirinden ayrılmayacak inşaallah..
Çanakkalede beraber aynı siperlerde şehadet şerbetini içmediler mi..
Başka ülkelerde olsa bu ana muhalefeti vatana ihanetten Yüce Divana yollarlar...
Allah bu zor günlerde askerimizin,Milletimizin,devletimizin yardımcısı olsun...
22.02.2015//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU
YORUMLAR
Sayın Yazarım,
İşid bize burayı boşaltacaksınız dedi diye askeri geri çekmek nasıl bir başarıdır bir anlayabilsem.
Madem ki oraya kadar girebiliyoruz, o askeri değiştirip daha güçlü bir birlikle orayı tutabilsek ve ecdat yadiğarı o güzelim türbeyi terk etmesek daha şanlı olmaz mıydı?
Türk ordusu gücünü böyle mi gösterecekti?
Zaten anlaşmalı olarak tek kurşun atmadan girip çıktık. Kesinlikle benim için bir zafer değildir. Zafer süngünün ucu ile kazanılır, gece yarısı tahliye ile değil. Zıt görüşümle sizi rahatsız etmek istemem ama sizin gibi ben de düşüncelerimi açıkça yazmak istedim.
Saygılarımla.