- 539 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
NİÇİN MODERN OLAMAYIZ? Yazısına Yorum Yap
"NİÇİN MODERN OLAMAYIZ?" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Sümeyye ÇALIŞKAN
@sumeyyecaliskan
Modern olmanın ya da olmamanın siyasetle ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Kastettiğim şey biz Avrupalı olmaya çalıştığımızda hiç bir Avrupalı düşünürü tanımamamız fakat onların görünümüne büründüğümüzde onlardan olduğumuzu zannetmemiz. Yoksa modern olmanın elbette kıyafetle ilgisi yok. Ama ya Avrupalı ya türk olalım diyorum. Yoksa başka ülkelerin kapısında kul olmaya devam edeceğiz.
Sümeyye ÇALIŞKAN
@sumeyyecaliskan
"Başlangıcında blimsel ilerlemenin tüm insanlığa refah ve barış getireceğine adeta iman edilen, Tanrı fikri ile bağların zayıfladığı, hümanizmin tavan yaptığı 1900′ler. Ardından gelen iki dünya savaşı, bilimsel ve teknik ilerleme “sayesinde” bir ölüm ve yıkım makinesine çevrilen Avrupa kıtası: Trenlerle bir cepheden diğerine sevk edilebilen yüzbinlerce asker, telgraf sayesinde eşgüdümü sağlanan birlikler, uçaklar, zehirli gazlar, makineli tüfekler, bombalar… Bilim ve teknolojinin iyilik kaynağı olma dığını acı içinde keşfeden bir Avrupa: Yıkılan şehirler, katledilen milyonlarca sivil. " İşte avrupa ve onun modernliği. Bilimi bile savaşa alet eden bir avrupadansa bence türk kalmak en iyisi.