PEK ÇOK İNSANIN İZLEYEMEYECEĞİ 20 FİLM
1- Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann (2013, İsveç, Komedi, Felix Herngren)
2- 2001: Uzay Yolu Macerası (2001: A Space Odyssey, Bilim-kurgu, Stanley Kubrick, ABD, 1968)
3- The Wall (Duvar, 2012, Julian Pölsler, Dram, Avustuya)
4- Ziyaretçi (Muukalainen, 2008, J.-P. Valkeapää, Dram, Finlandiya)
5- Niwemang (Yarım Ay ,2006, Bahman Ghobadi, Dram-fantastik, Avusturya-Irak)
6- Jagten (Onur Savaşı, 2012, Dram, Danimarka, Thomas Vinterberg)
7- Yeryüzü ve Küller (Khakestar-o-khak, 2004, Dram, Afganistan, Atiq Rahimi)
8- Kız Kardeşim (Mommo, 2009, Dram, Atalay Tasdiken, Türkiye)
9- The Shining (Cinnet, 1980, Stanley Kubrick, İngiltere, Korku)
10- Stalker (İz Sürüsü, SSCB, Andrei Tarkovsky, Dram-fantastik, 1979)
11- Kirazın Tadı (Ta’m e Guilass, İran, Dram, 1997, Abbas Kiarostami)
12- Kaplumbağalar da Uçar (Lakposhtha parvaz mikonand, 2004, Iran, Dram,
Bahman Ghobadi)
13- Sorun Yaratan Adam (Den brysomme mannen, Jens Lien, 2006, İsveç, Dram-komedi)
14- Torino Atı (2011, A torinói ló, Macaristan, Béla Tarr)
15- Arkadaşımın Evi Nerede? (1987, İran, Khane-ye doust kodjast?, Abbas Kiarostami, Dram)
16- Baran (Yağmur, İran, Dram, 2001, Majid Majidi)
17- İçinde Yaşadığım Deri (2011, La piel que habito, İspanya, Pedro Almodóvar)
18- Kosmos (2010, Reha Erdem, Dram-fantastik, Türkiye)
19- Tayyareci (Attenberg, 2010, Yunanistan, Athina Rachel Tsangari, Dram)
20- Solaris (1972, Solyaris, SSCB, Andrei Tarkovsky, Bilim-kurgu, Gizem)
YORUMLAR
Ölmeden izlenlmesi önerdiğim 10 film
1- Esaretin bedeli
2- Yeşil Yol
3- V For Venetda
4- Titanic
5- Forest Gump
6- Eşkiya
7- Gladyatör
8- Son Samuray
9-BENJAMİN BUTTON'UN TUHAF HİKAYESİ
10- BABA I II III IV
Ve benzerleri...
Hint ve İran filmleri ...
Aslında 100 Filmlik arşivim var fakat fazlalık yapmak istemedim..
1-2001: Bir Uzay Destanı, 1968 yılında Stanley Kubrick tarafından yönetilen bilimkurgu filmi. Senaryosu Kubrick ve ünlü bilimkurgu yazarı Arthur C. Clarke tarafından kaleme alınmıştır
2- YARIM AY :Film horoz dövüşü yapılan bir yerde başlar. Daha filmin başından, Kako'nun ağzından filmin ilerleyeceği ana temanın ipucları verilir. İlerleyen sahnelerde sık sık başvurulan bu yöntemle bölge insanının yerel hayatı tüm çıplaklığıyla gözler önüne serilirken, teknoloji ve bazen harmanlanamamış / hazmedilememiş bilginin de tezahürünü bizlere gösterilir. Mamo ise bölgede tanınan meşhur bir bestecidir. İran ile Irak arasındaki sorunlar sebebiyle yanlarına bir türlü gidemediği halkına sonunda Amerika'nın Saddam Hüseyin'i devirmesiyle kavuşabilecek ve oğullarım dediği diğer müzisyenlerle beraber bir konser verecektir. Mamo'nun sonunda vize alabilmiş olduğunu duyan Kako bir servis otobüsünü hemen ayarlar. Ve yol üstünde Mamo'nun oğullarını da alarak -kimisini zar zor ikna ederek- Mamo ile buluşmak için yola koyulur. Favorim...
3- Onur savaşı:
40 yaşındaki Lucas, geçirdiği zor boşanma döneminin ardından hayatını yeniden düzene koyabilmenin peşindedir...
10- Stalker (İz Sürüsü, SSCB, Andrei Tarkovsky, Dram-fantastik, 1979)
11- Kirazın Tadı (Ta’m e Guilass, İran, Dram, 1997, Abbas Kiarostami)
12- Kaplumbağalar da Uçar (Lakposhtha parvaz mikonand, 2004, Iran, Dram,
Bahman Ghobadi)
14- Torino Atı (2011, A torinói ló, Macaristan, Béla Tarr)
15- Arkadaşımın Evi Nerede? (1987, İran, Khane-ye doust kodjast?, Abbas Kiarostami, Dram)
16- Baran (Yağmur, İran, Dram, 2001, Majid Majidi)
17- İçinde Yaşadığım Deri (2011, La piel que habito, İspanya, Pedro Almodóvar) İZLEMEDİM
18- Kosmos (2010, Reha Erdem, Dram-fantastik, Türkiye) İZLEMEDİM
19- Tayyareci (Attenberg, 2010, Yunanistan, Athina Rachel Tsangari, Dram) İZLEMEDİM
20- Solaris (1972, Solyaris, SSCB, Andrei Tarkovsky, Bilim-kurgu, Gizem) İZLEDİĞİMİ HATIRLAMADIM
Peki Rececp İVEDİK demek ne demek? ben şiddetle Recep İvedik filmlerine karşıyım bana göre küfürbaz, öfkeli bir nesile önayak olmuştıur... Tabi zevkler ve renkler tartılışmaz
Teşekkürler...
ccelayir
17- İçinde Yaşadığım Deri (2011, La piel que habito, İspanya, Pedro Almodóvar) İZLEMEDİM
18- Kosmos (2010, Reha Erdem, Dram-fantastik, Türkiye) İZLEMEDİM
19- Tayyareci (Attenberg, 2010, Yunanistan, Athina Rachel Tsangari, Dram) İZLEMEDİM
20- Solaris (1972, Solyaris, SSCB, Andrei Tarkovsky, Bilim-kurgu, Gizem) İZLEDİĞİMİ HATIRLAMADIM
demişsiniz.
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann (2013, İsveç, Komedi, Felix Herngren)
unuttunuz. En iyilerinden biri de bu.
Diğer filmleri izleyen bu filmleri de seyreder.
Tahmin ettiğim gibi ziyaretçi filmini de izlememişsiniz. :)
İran sinemacıları, benim de beğenerek seyrettiğim filmlere imza atıyor. Sinemadan çok anlamam da zaten, ama, evet, Recep İvedik filmlerinin hiçbirini izlememiş olmayı kendim için ayrıcalık sayabilirim sanırım.
İzlemediklerimi izlemem için referans olacak bir yazı, Sayın Celayir. Teşekkürler.
Selâm ile.
Not: Yorumları da okuyan birisi olarak...
Saynur Öztürk tarafından 2/3/2015 5:06:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
ccelayir
Saynur Baysal Öztürk
Bunların içinde 5-6 tane hariç hepsini izlemişim ve hepsi de Başrılı filmlerdir; tematik, kurgu ve özelikle film tekniklerin en iyi kullanıldığı bu filmleri herkese tavsiye ediyorum.
Sevgili Cumali, "PEK ÇOK İNSANIN İZLEYEMEYECEĞİ 20 FİLM" nedeni nedir? diye merak ettim doğrusu :)
Selamlarımla