HAYATI yAŞAMAK SANATTIR
Hayattan büyük beklentileriniz ve hırslarınız yoksa yaşamakçok keyiflidir.Eğer öyle bir beklenti içindeysiniz işiniz çok zordur.Ama basit ufacık şeylerden mutlu olabilliyorsanız yaşamak daha kolaydır. Herşeyi seversiniz herşeye aşık olursunuz, sonra mı sonrası gelen içinizdeki mutluluk duygusu, işte budur yaşam.Sabahları erken saatlerde yaptığınız bir yürüyüş,bir küçük sarı karıncayı ezmemek için yaptığınız bir sıçrayış.Küçük bir su birikintisinde banyo yapan tombul bir serçeyi izlemek ne keyiflidir. Yüzünüzü aydınlatan güneşle birlikte rasladığınız bir dosta selam vermek,hafif hafif bir şarkı mırıldanmak nasılda hoştur.İğde ağaçlarından yaseminlerden gelen mis gibi kokularla,güne başlamak.İşte ben bu manzaralar yüzünden hayata yaşama aşığım.
Genelde aşkı karşı iki cinsin birbirlerine hissettiği çoşkulu tutku diye düşünebiliriz.Hayatta aşklar çeşitlidir,eğer hayatınızdaki bu çeşitlilikler fazlaysa mutlusunuzdur.Güzel bir gündeki kuş cıvıltılarını duyabiliyor ,tomurcuk bir güldeki çığ tanesini görebiliyor,sahibini görünce kuyruk sallıyan bir köpeğin mutluluğunu farkedebiliyorsanız, balkonda keyifle kahvesini yudumlayan bir yaşlıyı farkedebiliyorsanız sizde hayata aşık olanlardansınızdır.
Birde hayatı yaşamın kıyısından seyredenler vardır.Onlar için hep aynıdır, hayat hep tek düzedir.Kendi doğrularının kendi bildiklerinin dışına çıkmazlar.Belli bir rutinde gider hayatları..Birde küskünler vardır,hep mutsuzlardır.Hayat onlara hiç gülmemiştir.En ufak bir olayda kabuklarına çekilir hayattan hiç zevk almazlar.Bir bahaneleri vardır ,kendilerine göre kötü üzücü olaylar hep onları bulur. Ya kızgın olanlar onlara göre hep suçlu karşıdakilerdir.Hiç kendilerini eleştirmez hiç kabahatli bulmazlar.Hep sinirli agresiflerdir.Hayatın güzelliklerini hiç farketmeden yaşar giderler.Birde hayatı deli
dolu yaşayanlar vardırki sormayın onlar çok hızlı yaşamak isterler.Hiç bir şeyi sorgulamazlar hiçbirşeyden endişe etmezler.Hayat onlar için bir macera bir oyundur.Aaa.. evet hayır yok unutmadım birde işkolikler vardır,varsada yoksada hayatta iştir onlar için.Her saniye her dakika çalışıp daha fazlasını isterlerken ,yaşam ellerinden uçup gider.Aslında hayat içinde bize biçilen bir ömürle sınırlıdır.Ah ! bunu bir anlıyabilsek, herşeyi bir kenara itip hayatı yerli yerinde yaşayabilsek.
Önümüzde bir çok seçenek var, istersek bir bakışla bir gülüşle mutlu oluruz.İstersek küskün bezgin olmakiçin bir bahane uydurur,yada kızgın olmakiçin karşımızdakini suçlar
işin içinden çıkarız.Yada hayatı umursamaz çılgın gibi yaşar bitiririz.Veya hırslarımıza kapılıp daha fazla başarı daha fazla kariyer derken hayatın aslında nasılda tükendiğini çok geç anlarız. Kısacası öümüzde çok seçenek var.Size hangisi uygunsa onu seçer yaşarsınız.Bana mı bana gelince hayatta basit ama küçük mutluluklarla dolu bol şeçenekli bir hayat düşlerken,herşeye aşık ,herşeyle mutlu olan biri olmak isterim.Ama başarabilirmiyim ,bilinmez.Size gelince hayalleriniz mutluluklarınız hep bol , hayatınız hep bol seçenekli olsun.....
YORUMLAR
hayatı yaşamak bir sanatır cok dogru bizlerde sanatcıyız.önümüzde boş bir sayfa onu iyi yada kötü yorumlamak bize düşer.bu sayfada dogrularımızın coklugu bize mutluluk yanlışlar ise acı ızdırap verir .Onun için gönül sayfanızda dogrularınızın cok olmasını temenni ederim .Tebrikler okumaya deger anlatımınız için saygılarımla
bilecen tarafından 9/1/2009 3:21:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
ALLAH'ın verdiği nimetlerin değerlerini bilebilir, ŞÜKÜR edebilirsek, verdiği derlere ve sıkıntılara SABIR edebilirsek, HAYAT KOLAYDIR. Bunun da yolu yazınızda belirtiğiniz gibi HIRSLI olmamaktır. En önemlisi de VÜCUT, AKIL ve RUH sağlığımızı BESLEYEBİLMEK ve ONLARI KORUYUP en iyi bir şekilde değerlendirmektir.
Genellikle insan olarak içinde bulununduğumuz değerlerin farkında olmayız. HASTA olmadan SAĞLIĞIN, DELİRMEDEN AKLIN, RUHEN ÇÖKMEDEN RUH SAĞLIĞININ değerini bilmeyiz. Önemli olan bizde var olan değerleri TAM KAPASİTE ile çalıştırıp faydalanabilmeliyiz.
BİZİ YAPILMASINI İSTEMEDİĞİMİZ BİR ŞEYİ BAŞKASINA YAPMAMALIYIZ.
İNSAN İNSAN DEĞİLDİR, KEMİĞİ İLE, ETİ İLE; İNSAN ANCAK YÜKSELİR , HİZMET HÜVİYETİ İLE.
SEVEBİLDİĞİMİZ KADAR SEVİLİRİZ.
SAYABİLDİĞİMİZ KADAR SAYILIRIZ.
MUTLU EDEBİLDİĞİMİZ KADAR MUTLU OLURUZ.
EVET GÜZEL KARDEŞİM BÜYÜK RESİM KÜÇÜK KARELERDEN OLUŞUR. HER KARESİNİ DOYA DOYA ŞÜKÜRLE YAŞAMALI
ANCAK BÜYÜK RESME KAFA TUTAN YADA DEĞİŞTİRMEK İSTEYENLERDE BİZİM MİMARLARIMIZ ORDULARIMIZ..
ONLARA SAYGI DUYALIM..İELİT İNSANLAR ACISIZ MUTLU OLMAZLAR..NLAR ACIYLA BERABERKEN ÇİĞKÖFTE GİBİ GÜZELDİR..ACISIZ VE YAKILMADAN KOKUŞURLAR,,
SEVGİMLE
Öyle güzel öyle içten yazmışsınız ki gönlünüze sağlık bende fikirlerinize tamamen katılıyorum ömür kısa zaman az hepimiz şu hayatın kıymetini anlasak biraz diyorum dediğiniz gibi ufacık şeylerle mutlu olarak her şeye pozitif bakarak sevgiyle,saygıyla,hoşgörüyle mutlu yaşayabilsek
paylaşımınız için teşekkür ediyorum,yureğinizden sevgi
yüzünüzden tebessüm bir ömür boyu eksik olmasın sevgiyle...
Tanrının bize armağanı bu vücudu imkanlarımız ölçüsünde yaşatmalı ve kimseyi kırmadan,şu kısa ömrü geçirmemiz gerekiyor, belli bir hedef olmalı fakat bu hedef çok büyük olmamalı ve insanlarda para hırsı olmamalı, çünkü böyle insanlar kendi hedeflerine ulaşmak için insanları harcamaktan çekinmeyen egoistlerdir...Yüreğine sağlık güzel bir yazıydı kutluyorum...
Betimlemelere bayıldım. O kadar güzel tarif edilmiş ki hayat. Tamamen katılıyorum. Hayat o kadar basit bir kurgu ki, insan istedikten sonra küçücük şeylerle bile çok mutlu olabilir. Fakat istemezse dünyalara sahip olsa mutlu olmaz... İnsan bu garip varlık...
Çok beğendim. Kutlarım...
Sevgi ve saygılar...
Hayat acısıyla tatlısıyla bir okuldur.O okulda eğitimi iyi tamamlayabilmek önemlidir.Okulda zayıflarımızda iyi notlarımızda olabilecektir.En iyisi en güzel bir şekilde değerlendirmektir.
Yazınızda pozitif bir düşünceyle realist bir şekilde bakmışsınız gerçekten de hayatı yaşamak bir sanattır.Bu sanatı öğrenmeye de gayret edilmelidir.Emeksiz yemek olmaz.Yaşamı değerlendirmeyi bilmek gerekir.Bu toplumda böyle düşünüp böyle uygulayanlar artmalı ki zavallılık edebiyatından kurtulup mutluk edebiyatını öne çıkaralım.Yazını bana bunları hatırlattı.Tebriklerimle....