- 424 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
441- resimle birkaç şey... ard. öyk.
Malevich’in demek istedikleri natüralizmden başlayarak geriye gidersek. "Pratik realizm yararcı," deyip kanmak yanıltıcıdır.
Hakikat onda alt alta geçmiş yapılardır.
Kübizmi.
Fütürizmi.
Konstüktivizmi görürüz.
" Beyaz zemin üzerine siyah kare ve daire" yukardaki unssurları içerir iyi düşünülürse içerdiği görülecektir.
Bu içeriksiz ( nesnesiz) eşitlik hakikatdir Malevich’e göre.
Hakikat için bu hiç olmadı bir deneydir:süprematizm.
Malevich’in pratik realizmi Francis Bacon’un " idola" sına benziyor. Saf bilinçle öz görülebilir demişti.
Beyaz zemin neyi temsil ediyor? Hiçliği mi başka bir şeyi mi?
Piet Mondrian’ın görüşleriyse önemlidir. Konstrüktivizmde görmüştür hakikati.
Cezanne ise küpte aramıştır hakikati.
Natüralizm yeryüzünü gördüyse konstrüktivizm insan yapılarını görmüştür. Süprematizim de gökyüzünü görmelidir.
"Hiç"in kontrastı "Var"dır.
Malevich nihilist miydi?
Varolanın kontrastıyla hiç olanı tamlayarak bütünü mü çizdi sanatçımız.
Mondrian uyumu kontrastların akorduyla sağlamıştır.
Malevich ritimciydi.
Malevich’in beyaz zemin üzeri beyaz daire solo mudur, senfonik midir?
Resmin sıfır noktasını izhar etmiştir Malevich.
Biz tüme mi varıyoruz? Tümden mi geliyoruz?
Malevich’i bir de buradan yoklamak olur mu?
Bir oyun gibi düşünemeyiz mi Malevich’in resmini... Malevich’in oyununu.
Kandinsky bir Moskava sabahı " nesnesiz hakikat"i gördüm demiştir.
Malevich’in beyaz zemin üzerine beyaz daireyi mi gördü diyesi geliyor insanın.
Wilhelm von Humboldt: " Genç kelimesi tek başına anlaşılmaz. Karşıtı yaşlı kelimesine ihtiyaç vardır. O zaman tamam olur bütün ve yaşlı kelimesini isteyen genç üzerinden diğerini isteyen öbürünün karşıtıyla anlama, yorma, yorumlama istidatı artabilir." demiştir.
Malevich kontrastın berikini ne yapmıştır?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.