- 1272 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
İnsan Olmanın Değeri
İnsan; arkadan konuşmamalı,eğer konuşuyorsa hakkında konuştuğu kişinin yüzüne nasıl bakıcağını düşünerek iyi konuşmalı.....Bir insana Merhaba dediğinde nedensiz demeli,tekrar gördüğünde selamını yinelemeli...Arkadaş olmayı istediği kişiye diğer arkadaşlarını kötülememeli ki,bir gün olur kendisini kötüleyen olur....İnsan kendine verdiği değerce,değerli arkadaşlar edinir...İnsan kaybetmeden kazanmanın ne olduğunu kavrayamaz bazen...Ama kaybedilen değerli bir arkadaşlık sa özür dilemeyi bilmeli..Gönül almayı bilmeli...Hayat kusurlu değil ,insanlardır kusurlu olan..Kusurumuz varsa ki olmayan yoktur,başkalarının kusurunu da örtmeyi bilmeliyiz..Tanımadığı bir kişinin hakkın da yorum yapmaktan kaçınmalı,varsayımlarla hüküm vermemeli...Özellikle inanan insan erdemli davranmalı..Çünki neye nasıl inandığını bilir inanan..İnanan bilir ki,her yapılan haksızlık,her söylenen yalan,dedikodu, ve gıybet Allah’ın yasakladığı ve hoşlanmadığı davranışlardır..İnanan insan da bu hoş olmayanları yapmaz..Haklı olmak için hakkı bilmeli,hakkı hak sahibine vermeli..Arkadaşlık öyle kolay kurulmaz..Öyle kolay da unutulmaz..Arkadaşlığın hakkını vermeyi bilmeli insan..Dostluğun değerini bilmeli..İnsan olmanın kıymetini bilmeli...
YORUMLAR
İnsan Olmanın Değeri
İnsan; arkadan konuşmamalı,eğer konuşuyorsa hakkında konuştuğu kişinin yüzüne nasıl bakıcağını düşünerek iyi konuşmalı.....Bir insana Merhaba dediğinde nedensiz demeli,tekrar gördüğünde selamını yinelemeli...Arkadaş olmayı istediği kişiye diğer arkadaşlarını kötülememeli ki,bir gün olur kendisini kötüleyen olur....İnsan kendine verdiği değerce,değerli arkadaşlar edinir...İnsan kaybetmeden kazanmanın ne olduğunu kavrayamaz bazen...Ama kaybedilen değerli bir arkadaşlık sa özür dilemeyi bilmeli..Gönül almayı bilmeli...Hayat kusurlu değil ,insanlardır kusurlu olan..Kusurumuz varsa ki olmayan yoktur,başkalarının kusurunu da örtmeyi bilmeliyiz..Tanımadığı bir kişinin hakkın da yorum yapmaktan kaçınmalı,varsayımlarla hüküm vermemeli...Özellikle inanan insan erdemli davranmalı..Çünki neye nasıl inandığını bilir inanan..İnanan bilir ki,her yapılan haksızlık,her söylenen yalan,dedikodu, ve gıybet Allah’ın yasakladığı ve hoşlanmadığı davranışlardır..İnanan insan da bu hoş olmayanları yapmaz..Haklı olmak için hakkı bilmeli,hakkı hak sahibine vermeli..Arkadaşlık öyle kolay kurulmaz..Öyle kolay da unutulmaz..Arkadaşlığın hakkını vermeyi bilmeli insan..Dostluğun değerini bilmeli..İnsan olmanın kıymetini bilmeli...
kutlarım güzel dizelerinizi
saygılarımla
İnsan OLmanın Değerinden bahsetmek:
Tabi yapamadığım şeylerdendir; İnsani değerleri yaptırımları
satırlara sığdırmak ki, hele hele tek bir yaprağa...
Doğan cüceloğlu ki bu işin pirlerinden, koca bir kitap(416 sy) yazdığı kitapla SAVAŞÇI'sıyla duygularıma tercüman olamamıştır.Yüzelsel vurgusu yapıştırmak istemem.Sadece başlıktan şikayetçiyim
Tanımadığı bir kişinin hakkın da yorum yapmaktan kaçınmalı,varsayımlarla hüküm vermemeli..Özellikle inanan insan erdemli davranmalı..Çünki neye nasıl inandığını bilir inanan..
Erdemli davranmak inanmaktır...
Kalemin daim olsun