- 1026 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HER İNSAN ADAM DEĞİLDİR
Adem Kelimesinin Sözlük anlamı: ( Allah’ın yarattığı ilk insan, insan soyunun atası ve ilk peygamberi. 2. Adam. 3. İyi, temiz kimse. Adem (a.s.) ilk insan ve ilk isimlendirilen varlık.)
Adam kelimesinin cinselliği yoktur. Bu söz erkek olanlara her ne kadar da adam denilse de, adam kelimesi Allah’u talanın Hz. Adem’i yaratmasıyla insanı yani adamı yarattı. Yani insan soyunu yarattı. Adem (as)’da yol gösterici, önder, insanoğlunun soyunun başlangıcı ve aynı zamanda peygamber olarak gönderildiği için Adem denildi. Adem kelimesinin karşılığı da insan soyunu kastettiği için insanın geneline, yani kadına da erkeğe de söylenen isimdir. Adam kelimesinin kökü de Adem (as)’dan geldiğine göre erkekler hiç kusura bakmasın adam kelimesi olgun insan, insanlığa önder olan, yol gösteren, ahlakı ve davranışlarıyla insanlara örnek olan insan anlamındadır. Bu erkekte olabilir kadında. Adam kelimesinin içini erkek anlamında kullanmayalım. Neden ahlak ve davranış yönünden zayıf olan kişilere sen adam değilsin, sen adam olamazsın diyoruz. İşte sebebi budur. Her insana, kadın olsun erkek olsun adam denilmez. Bu yüzden adam kelimesi sadece erkeklere has bir isimde değil. Dolayısiyle tarif edildiği gibi adam kelimesinin içini dolduran, o Kemal’i tamamlayan her kadına ve erkeğe adam denilir. Geri kalanlara da insan denilir.. Bu yüzden her insan adam değildir.
Mustafa KURT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.