- 544 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şair Yazar Mustafa Uçurum ile Çocuklar Çocukluğunu bilsin kitabı üzerine...
Şair Yazar Mustafa Uçurum “ Çocuklara okumayı sevdirmenin en güzel yolu onlarla kitapları buluşturmak olmalı”
SORU- En son çıkardığınız kitap ile kitaplarınız kaç tane oldu, konuları nedir?
MUSTAFA UÇURUM- Yeni çıkan “Çocuklar Çocukluğunu Bilsin” kitabımla altıncı kitabım çıkmış oldu. Edebiyatın birçok türünde okumayı ve yazmayı seviyorum. Söyleyecek sözüm varsa onu nasıl dile getirebilirsem o şekilde sözümü okuyucuya iletiyorum. Bu yüzden şiir, deneme, öykü türlerinde kitaplar yazdım ve yazmaya devam ediyorum.
İlk kitabım “Tenhalayın Kalbimi” ilk şiirlerimden oluşan bir kitaptı.
“Esmerliğime Bakma”, denemelerimden oluşan bir kitaptı. Öykü tadında denemelerim vardı bu kitapta.
“Dünya Telaşı”, şiir kitabım. Yeni şiirlerimin yer aldığı bir kitap.
“Fedakâr Dost” kitabım çocuklar için yazdığım bir kitap. Anı tadında çıkan bu kitapta bir çocuğun hayatına yön veren dayısıyla yaşadığı maceraları anlattım.
“Irmaklarla Büyüyen Çocuk” adlı kitabım çocukların kalbine serinlikler sunan bir çalışma oldu. Bir çocuğun Yeşilırmak’tan başlayıp Türkiye’nin ırmaklarını bir coşkuyla gezdiği ve ırmakların kendi hayatındaki yerini anlattığı bir kitap.
Son kitabım “Çocuklar Çocukluğunu Bilsin” de çocuklar için yazdığım şiirler yer alıyor.
SORU- En son çıkardığınız “Çocuklar Çocukluğunu Bilsin” kitabınızın konusu nedir? Hangi kitleye hitap ediyor?
MUSTAFA UÇURUM- Çocuklar Çocukluğunu Bilsin, çocuk şiirlerinden oluşan kitabım. Kitapta çocuklar için yazılmış şiirler var ama şu da bir gerçek ki şiirin yaşı olmaz. Bir şiir her kalpte kendine yer tutabilir. Bu yüzden kitaptaki şiirler başta çocuklar olmak üzere herkese hitap ediyor.
SORU- Kitabınıza imza günleri, konferanslar yapıldı. Okullarda bu kadar ilgi ilk defa oldu memleketinizde galiba. Neler hissettiniz?
MUSTAFA UÇURUM- Bu konuyla ilgili bir çok atasözü var ama ben burada şimdi bunları anmayacağım. Önemli olan içimizdeki zaman. Yeni kitabım “Çocuklar Çocukluğunu Bilsin” artık Tokat’taki okuyucularıyla buluşuyor. Elbette bu beni ziyadesiyle memnun ediyor. Çünkü birçok şehirde okuyucularla buluşup, söyleşi yapıp imza günleri yapmıştım. Kendi memleketimde de yapmayı her zaman arzuluyordum. Demek ki her şeyin bir zamanı varmış. Yeni kitabımla birlikte çocuklarla buluşup sohbet ediyoruz. Onların gözlerindeki ışıltı her şeye bedel ve en güzel şiir tadında.
SORU- Kitabınızın bundan sonra nasıl ilgi görmesini beklersiniz?
MUSTAFA UÇURUM- Gönlümden geçen şudur; Tokat’taki tüm öğrencilerle buluşmak. Sadece il merkezinde değil ilçelerdeki, köylerdeki çocuklarla buluşup onlarla da hasbıhal etmeyi istiyorum.
SORU- Bu kitap sizi nasıl motive etti?
MUSTAFA UÇURUM- Burada yayınevimden bahsetmeden geçemeyeceğim. Hepsi Çocuk Yayınları’na ve editörüm Zümrüt Genç Hanım’a çok teşekkür ediyorum. Ayrıca kitaptaki şiirlere değer katan çizimler de çok beğeni aldı. Kitaptaki çizimler için Mine Giray Sipahi Hanım’a da çok teşekkür ediyorum. Özverili çalışmanın sonunda içime sinen bir kitap oldu Çocuklar Çocukluğunu Bilsin. Kitapla buluşan herkes her açıdan beğenisini dile getiriyor. Bu da bana daha güzel çalışmalar yapmak için güç veriyor.
SORU- Tokat’ta çeşitli etkinliklere davet alıyorsunuz. Bu size nasıl duygu veriyor, son zamanlarda hangi konularda konuşmalar yaptınız?
Bilgiyi paylaşmak son derece mutluluk veriyor bana. Sadece okumak, kendi için okumak bir zamandan sonra insana yük olmaya başlıyor. Öğrendiklerimizi başkalarıyla paylaşınca daha bir anlam kazanıyor okuduğumuz her satır. Değerli dostum Ali Bal ile iyi bir ekip olduk. Ortak paydalarımız, kaygılarımız aynı. Birlikte davet aldığımız programlara katılarak söyleşiler yapıyoruz. Yeni dostluklar, yeni ufuklar açılıyor önümüzde.
Ali Bal Hocam’la beraber Mehmet Akif’i anlatıyoruz her platformda. Bizdeki Akif’i. Bilmemiz gereken Akif’i. Müslüman Akif’i anlatıyoruz. “Asım’ın Nesli Akif’in Yolunda” adlı söyleşilerimiz ile ilçelerimize ve nasipse diğer illere de gideceğiz.
SORU- Her ilde kitap fuarı var ama Tokatta yok. Bir yazar olarak bunu nasıl değerlendiriyorsunuz? Kitap fuarı olsa ve katılım büyük olsa Tokat ne kazanır?
MUSTAFA UÇURUM- Kitap fuarları kitapların kalbinin attığı yerler. Okur yazar buluşmalarının en canlı olduğu mekânlar fuarlar. Tokat’ta da geniş kapsamlı bir fuar düzenlenirse elbette çok iyi olur. Okuyucuları sevdikleri yazarlarla buluşturmak, okuma sevgisinin artmasına da bir katkı sağlayacaktır. Aynı zamanda bir “kültür şehri” olmasını istediğimiz Tokat’ımız için de bu güzel bir adım olacaktır. Bu konuda Kent Konseyi Eğitim, Kültür, Sanat Grubu olarak çalışmalarımız var. İnşallah Tokat’a yakışan bir kitap fuarı ile buna bir başlangıç yapacağız.
SORU- Çocuklara kitabı sevdirmenin yolu nedir? Bir eğitimci yazar olarak neler söyleyeceksiniz?
Çocuklara kitabı sevdirmenin en kolay yolu onları kitapla buluşturmaktır. Tabii ki güzel örneklerle. Çocukların seviyesine ve ilgisine göre okuma listeleri oluşturarak çocukları kitaba yaklaştırabiliriz. Okumayı bir alışkanlık haline getirmek için bireysel çabanın yerine grup halinde çalışmalarda bulunmak gerek. Çocuk; kitapları, kitap okuyanları gördükçe kendisinde okumaya karşı bir istek duyacaktır.
SORU- Anne ve babanın kitap okuması çocuklara nasıl yansır?
MUSTAFA UÇURUM- Çocuk ne görürse onu yapar. Bu yüzden çocuğun çevresinin duyarlılığı, onu iyiliğe ve güzelliğe yönlendirecektir. Anne ve babanın kitap okuduğu bir evde çocuk da bundan olumlu şekilde etkilenecek ve kitaplara yaklaşacaktır. Bu yüzden evde çocuklara sürekli “kitap oku” demek yerine evde her akşam kitap okuma saatleri düzenlemek ve ailece kitap okumak daha etkili bir yöntemdir.
SORU- Gençlere kitap okuma sevgisi aşılamak için neler yapılmalı?
MUSTAFA UÇURUM- Okumayı etkin hale getirmek için kitap merkezli programlar yapılabilir. Okuma saatleri düzenlemek, kitap inceleme odaklı sohbet programları yapmak etkili bir yöntemdir. Gençlerin ilgisini çekecek yazarlarla onları buluşturmak, söyleşi ve imza günleri düzenlemek de faydalı bir metod olabilir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.