- 418 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sivas Atatürk Endüstri Meslek Lisesi Öğrencilerinin sorularına cevaplarım
Sivas Atatürk Endüstri Meslek Lisesi Öğrencilerinin sorularına cevaplarımız
29.Aralık.2014 günü Sivas Öğrenci Meclisi Başkan Vekili Süleyman Güngör beniş okullarına konuşma yapmaya davet etmişti. Konuşma sonrasında soru cevapları cevaplamış, güzel soru soranlara kalemler Kişisel Gelişim dergileri hediye etmiştik ve Okul Müdür Yardımcısı Ali Erek ile Hızlı Okuma uzmanı Sefa Gündüz yakından il ilgilenmişti. Soru ve cevapları bir defada burada cevaplayayım dedim. Beni konuşmaya davet eden herkese teşekkür ederim.
SORU- Affınıza sığınarak soruyorum. Kusuruma bakmayın. Duymuyorsunuz ama nasıl konuştuğunuzu merak ettim
CEVAP- 12 Yaşında hastalık geçirdim. Ondan önce duyuyordum. Ama daha sonra çok kitap okuyarak konuşma egzersizleri yaparak, güzel konuşma üzerine yazılar ve kitaplar okuyup uygulayarak konuşmamızın bozulmamasını sağlayarak konuşmamızın güzelleşmesine sebep oldu.
SORU- Hangi tazr kitap okursunuz? Hangi yazarlardan ilham alırsınız? Bundan sonra da kitap çıkarmayı düşünüyor musunuz?(Bilal ve Furkan)
CEVAP- Başta Kişisel Gelişim ve Tasavvuf Olmak üzere Güzel Konuşma ve Yazma üzerine kitaplar okuyorum ve kitap çalışmalarımız her zaman devam ediyor. Yazılarımızı internette , yerel gazetede ve Kişisel Gelişim dergilerinde paylaşmaya devam ediyoruz. Kişisel Gelişim de önde olan tüm yazarları okurum.
SORU- Başarınızın sırrını bize bir cümlede açıklayabilir misiniz ?
CEVAP- Okumak ve okuduklarımızda, anlatılanları uygulamak.
SORU- Başarısızlığı hiç düşündünüz mü? (Talha Yağmur)
CEVAP- Başarısız olduğumuz zamanlarda oldu ama bunun gelip geçici olduğuna inanarak hemen daha gayretle çalışırsak daha iyiye gideceğimize inanarak daha gayretli çalışmaya yöneldik.
SORU- Amacım soru sormak değil hocam. Siz bu şartlar altında böyle güzel yerlere gelmişsiniz tebrik ederim. ( M. Kılıçlı)
CEVAP-Ben de sizlere teşekkür ederim.
SORU- İşitme engelli olarak başarılarınız çevrenizde nasıl karşılandı? ( Gökhan Pelit)
CEVAP- Güzel karşılayanda olumsuz bulan da oldu. Her başarıyı olumlu bulan da olur olumsuz bulan da . önemli olan bizim kendi görüşlerimiz.
SORU- Özgüveninizi kaybettiğiniz ve ben bunu başaramayacağım dediğiniz zamanlar oldu mu? (Ebubekir Bacak)
CEVAP- Zaman zaman olmuştur ama hemen özgüvenimizi artıracak çalışmalar yapmış veya kitap okuyarak bunu aşmaya gayret etmişizdir.
SORU- Kitaplarınızı ve mekjalelerinizi yazarken hangi duyguları hissederek yazıyorsunuz? (Mehmet Akdağ)
CEVAP- İçimden ne geliyorsa o duyguları kağıda dökeriz.
SORU- Kitap okumak bize neler kazandırır? ( Hacı furkan Kaya)
Cevap – Dünyayı daha iyi tanımamıza ve sevmemize sebep olur. Yaşadığımızın farkına varmamız demektir.
SORU- Kişisel Gelişim Kitaplarının insana sağladığı faydalar nelerdir? İnsan bir başkası için kendini geliştirme çabasına girmeli midir? (Fatih Küpeli)
CEVAP- Okuduklarımızı hayatımıza uygularsak gerçekten bizlere fayda sağlar. Bizim gelişmemiz eş ve çocuklarımıza da yansır ve hayat daha güzel hale gelebilir.Önce can sonra Canan deriz. Önce kendimizi geliştireceğiz ki sonradan başkalarını..
SORU- İşitmek mi daha güzel yoksa işitmememek mi? Eğer işitseydiniz gene bu yerlere gelebilir miydiniz? (Gizem Özer)
CEVAP- Sessizliğin de seslerinde güzel yanları vardır. Her insan bazen sessiz ortamlarda kalarak kafa da dinlemek ister. Ben işitme engelli olmadan da aktif girişken ve bu özellikleri göze batan kelimenin tam anlamı ile yaramza öğrenciydim. Bunun engelli olmaktan çok kendi kişisel özelliklerimizle alakası var.
SORU- Özgüvenimizi nasıl geliştiririz? ( Burak Al)
CEVAP- özgüveni olan insanlar ile arkadaş olmak ve onlarla sık sık görüşmek boş konuşan özgüvenimizi zedeleyecek konuşmalar yapan arkadaşlardan uzak kalmak bizim özgüven kazanmamızı sağlar.
SORU- Sizi bu kadar hırslandıran şey ne oldu? (Serkan Ağkuş)
CEVAP- beni bu kadar hırslandıran şey insanlara faydalı olma arzusu. Gençlere ilham vermek, onlarında çalışarak memlekete faydalı insanlar olmalarına geyret etmeleri bizleri mutlu ve bahtiyar eder.
Bu konuşmaya davet eden Süleyman Güngör ve öğretmenlerine tekrar teşekkür ederim.