- 752 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GURTLU KİRAZ SANCI YAPAR
Yıl 1985 o yıl meyveler evhan oldu.....köylüler ağzımız kokdu bir kilo kiraz yiyemedik diye sitem etmişlerdi....çok da pahalıydı....kırık dökük bir kamyonet ağzına kadar tıka basa kiraz dolu....aşağı sülmenliye geldi....gavurmalık bektaş...bütün gelen meyve ve zebzeleri köyün girişinde kontrol ediyordu...konağın gölgesinde yine oturuken...kirzacıııı ucuz kirazzzzzzzz diye cığırtlak bir ses duydu.....kafasını dönderdiki ne döndere bir kamyonet kıp kırmızı kiraz....satanlarda Adanalılar.....hemen tası kaptı....kadınları yite yite ..kirazcıya yaklaştı durun alman ben bakmadan deyince ...kadınların hepsi çekildi ....bir tas kirazı aldı rengi çok kırmızı tuafına getti....bir tene yedi tadından da şüpelendi...eliyle ikiye böldü kurtlar vıcık vıcık...bir tane daha böldü yine gurtlu....gardaş gaza bas get dedi...adamlar da anladı bozuntuya vermedi...bastı gaza yuharı sülmenliye ....tüvsizin evinin oraya vardı kadınlar kapış kapış...beş kilosu beşlira...bir mucur buğdaya 3 kilo.....tam çeşmenin başına varmıştıki...kiraz bitti...sirlinin avradıyla...Ataşağa nın kiraz alma yüzünden tartışmalarını gülerek izlerlerken....salmanın hanımı fatma geldi...koşa koşa son soluk...gız pohuzu dökem alman hep gurt demezmi...adamlar bastı gaza kaçtılar....aşağı sülmenliden geçerken...gağurmalık bektaş amcayada laf vurduklar...adamlar teker teker baktılar bir tane gurt yohdu bak bitirdik...hem de bir biriyle kiraz alma yüzünden gavka ettiler demezlermi...Gağurmalık bektaş şaştı....ula onların hepsi sancılanır bunlarda heç akıl yokmu diye ilendi.....kendi kendine....:))))))
keşka bizimde bir gağurmalık bektaşımız olsaydı.....dostlar...ne günlerdi....a.a
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.