- 432 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren Sözler-56
*Yalan şimşek gibi parlaktır, göz alıcıdır; gerçek ise yıldırım gibi can acıtıcıdır, yakıcıdır.
*Cahil, yarı cahilden bir gömlek daha üstündür. Cahili cehaletten kurtarabilirsiniz; ama yarı cahil için yapabileceğiniz pek fazla bir şey maalesef yoktur.
*Hayata tutunmaya çalışanlar, alkışı en çok siz hak ediyorsunuz.
*Başkalarından senin hayatının romanını yazmasını bekleme; otur kendin yaz. Kimse okumaz diye de tasalanma; çünkü en az bir okur bulacağının garantisi var.
*Aşktan çok bahsedeni âşık, sevgiden çok bahsedeni sevgi dolu, dostluktan çok bahsedeni iyi bir dost zannetme!
*Seni anlamayanların sayısı çok olabilir; belki de hiç kimse anlamayabilir. Buna rağmen küsmemelisin, susmamalısın ve anlatmaya devam etmelisin.
*En yorgun insan, düşüncelerinin ağırlığı altında ezilendir.
*Kırılan tamir edilse bile eskisi gibi olmaz; bu bir eşya ya da gönül olsa da, fark etmez.
*Haksızlığa uğradığında bağırıyorsun, ama asıl haksızlığa uğrayan gördüğünde marifettir “Adalet istiyorum!” diye bağırmak.
*İnsanları küçümsersen, sen büyümezsin.
*Kimse sana mutluluktan bir şato kurmaz, iyisi mi sen kendine mutluluktan bir kulübe kur.
*Biri sana bir söz söyledi ve sen de incindin mi? İyi düşün! Seni inciten söz mü, söyleyen mi?
*”Fazla naz, âşık usandırır.” Derler. Yanlış, âşık usanmaz; usanıyorsa zaten ona âşık denmez.
*Silahların toprağa gömülmesi, kalıcı bir barışın garantisi değildir. Gün gelir, o silahlar topraktan çıkarılabilinir.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba’dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
YORUMLAR
Manalı sözler,kork okumuş cahilden,akrepten korktuğundan daha çok .
Hocam selamla.
Ömer Faruk Hüsmüllü
Selam ve sevgiler..