- 374 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren Sözler-55
*Bilenin acısıyla cahilin acısı aynı olmaz; ama aynı şey sevinç ve mutluluk için de geçerlidir.
*Adam oyunu dışarıdan izliyor fakat “Şöyle oynanmalı, böyle oynanmalı!” diye de ahkâm kesmekten geri kalmıyor. “Öyleyse, gel sen oyna!” dediğinde ise o adamın yerinde yeller esiyor.
*Sabit fikirli insanların, galiba “Her şey değişir.” Evrensel yasasından haberleri yok!
*Bazen söz tükenir. Ne yapmalı, nokta mı koymalı? Hayır! İki nokta üst üste koyup eylemle devam etmeli. İnanmazsanız tarihteki devrimlere bakınız!
*Her devrimden sonra, bir başka devrimin hazırlık dönemi başlar.
*Egonu yendiysen başka bir zafer kazanmasan bile kahraman sayılırsın.
*Kapıyı hızlı çarparak gittiyse, bil ki geri dönmeyi düşünmüyor demektir. Hiç olmazsa şimdilik…
*Geçmişi unuttuysan, o kendini sana hemen bir hata yaptırarak hatırlatır.
*Sömürücü; hak, adalet, eşitlik, özgürlük, demokrasi gibi kavramları diline pelesenk etmiştir.
*Eline güç geçireni uzaktan iyi izleyin. Bakalım ne yapacak ve eskiye göre ne kadar değişecek?
*”Özgürüz!” diye bağırdığımıza bakmayın; teknoloji hepimizi esir aldı, köleleştirdi. Baksanıza, hepimiz teknoloji ürünleri için ömrümüzü tüketir olduk.
*Bir toplumda iyi ve merhametli insanlar aynı zaman cesur da olamazlarsa; kötü ve acımasız insanların sayısı hızla artar.
*Fark edilmiyor musun? Demek ki farklı bir şey yapmıyorsun.
*Yazar, eserinde yarattığı kahramanını kolay kolay öldürmez. Çünkü yazarken onunla gülmüş, onunla ağlamıştır; öldürürse onunla ölemeyeceği için ihanet ettiğini zanneder.
*Kendinizi iyi hissetmediğiniz zaman da gülümserseniz, biraz sonra kendinizi iyi hissetmeye başlarsınız.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba’dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.