- 484 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hesabı verilebilir...
Her yılı öldürmenin keyfini yaşıyor şimdi insanlar, böylelikle her türlü yalanın ve entrikanın bol olduğu yeni bir yıla daha sürükleniyorlar. Bir günahsız şöyle sesleniyor aralarından , zan altında bırakıyorlar beni, o günahsıza şöyle sesleniyorum bense, kötü olan sen değildin aslında, seni kötü olarak düşünenlerdi. Türlü türlü insan vardır yeryüzünde, hepsiyle geçim etmesini öğrenmemiz gerekecektir en başta, bu sürece ilk başta kendimizi koymalıyız aslında, önce kendimizle geçim etmesini bilmeliyiz. Şu, günden güne değişen ve tutarlılık nedir bilmeyen hallerimize de bir bakın, bir günü toz pembe hayallerle ve sevinçlerle yaşar iken, ertesi günü, kasvetin ve kederin kucağına atıveriyoruz kendimizi. İnsan kadar aciz bir varlıkta yoktur nitekim yeryüzünde. Bir aslan düşünün, güçlü olduğu için başıboş ve sıkıntısız gezebilir ormanlarda, heybetiyle sarsabilir geçtiği yerleride, yalnızlığına da takılmaz insanoğlu gibi, ama bir insan bunu başaramaz kolay kolay , çünkü insanların ona yaşatacağı yalnızlıktan çok, en başta kendi içindeki yalnızlıkla karşılaşmaktan korkar. Yalnızlık çoğuna bu yüzden öldürücü bir zehir gibi gelir. Bu yüzdendir ki, görünen tüm insanların aslında tek derdi, ilgi odağı haline gelmek istemeleridir. Her insan kendi hayatının başrolünde olmak ister nitekim. İnsan ön plana, en başta kendini atar böylelikle, bir tiyatro düşünün, oyuncunun sahnede, oynayanda kendisi, izleyende kendisi olan, bencillik akıyor öyle değilmi her bir yandan. Öyle ise mütevazilik iyimserliğini bir kenara bırakıp, gerçeklere bakalım. Yok’tan yaratılan hayatlarımız, yok’tan yere sonlandırılacak günün birinde, peki bu kadar anlam karmaşası neden ? Tanrının gücü ve kudreti karşısında hiç bir insan galip gelemez, hiç bir akılda öyle, öyleyse, patrona döndürüleceğimiz zamana kadar iyi ve hesabı verilebilir bir şekilde yaşamaya gayret edelim. O var iken, büyüklenmek ve patronu oynamak ahmaklığın en büyük belirtisidir bence...
Öncelikle;
Önyargılarından kurtul insan
Kalbinde merhamete yer aç
Ruhunu zenginleştirmek senin elinde
Zihnini fukaralıktan kurtar!
Karalanmış sayfaları silmek senin elinde
Batık bir gemiyi gün yüzüne çıkartmakta öyle
Yaratılışın, en güzel biçimde olandır zira
Öyleyse kaderini şekillendirmekte senin elinde
Ama birde şöyle bir gerçek var tabi elimizde;
Öğrendikçe,ve farklılaştıkça daha çok yalnızlaşıyor insan, haliyle şu söylem çıkıyor ortaya,
Ve Tanrı, insanı bilgiyle cezalandırdı diye!
Bu’da bilgiye aşık olan ruhların en büyük cezasıydı belkide...
Yazan-Edibe Toğaç...
sayfamdakalancumleler.blogspot.com.tr/
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.