- 740 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Silahlara Mermi Değil Gül Gerek
Vatan, üzerinde yaşadığımız, havası buram buram tarih kokan, iyi-kötü anılarımızın hayat bulduğu, kültürümüzün ve insani değerlerimizin buluştuğu kutsal yerdir.
Vatan, her karış toprağıyla, her türlü insanıyla namustur şereftir. En ufak toprak parçasında bile aziz şehitlerimizin varlığı mevcuttur.
"Türk olmak kaderdir." derdi büyüklerim. Bu kader, bu sevgi öyle bir sevgi ki, tariflere dahi sığmaz. Her Türk’ün kalbinde ve damarlarında bu sonsuz sevgi vardır.
Bizler, vatana yapılmış ihaneti kendimize yapılmış biliriz. Çünkü biz Türkler analarımızın ak sütüyle beslediği kınalı kuzularının kanlarıyla suladığı toprağın her karışını vatan biliriz.
Geçmiş tarihte vatan her zaman kutsal sayılmıştır. Bir avuç toprak için bin ömür verilmiştir. Üzerinde yaşadığımız toprak da Çanakkale Zaferindeki gibi birçok uğraş sonucu kazanılmıştır. Şimdi ise Mustafa Kemal ATATÜRK sayesinde rahat olmakta, evimizdeki sıcacık çorbadan bir kaşık alabilmekteyiz.
Baş önderimiz, şehitlerimiz, cihangir insanlar ve kahraman askerlerimiz.. Onlar, Türk dünyasına sevdalı gönüllerdir; Türk’ün yürek sesidir; vatana can, bayrağa kan veren aziz insanlardır. İşte bu asil milletin emanetçileri vatan aşkıyla cayır cayır yanmaktadır. Bu vatan sevgisi, zafer ülküsü genç yüreklerin içinden gitmediği sürece bu vatan yıkılamaz, yıkılması teklif dahi edilemez. Bu düşünce üzerine ne güzel söylemiş Mehmet Akif ERSOY:
Kim bu cennet vatanı uğruna olmaz ki feda?
Şüheda fışkıracak toprağı sıksan şüheda
Canı, cananı, bütün varımı alsın da hüda
Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda
Bu zorlu uğraşlar sonucu önderimiz Mustafa Kemal ATATÜRK, cumhuriyeti kurmuş ve Türk vatandaşının derin bir nefes almasına sebep olmuştur. Şimdi o zorlu günleri dedelerimiz gözleri yaşararak, yüreğinde o anları yeniden hissederek anlatıyorlar.
Nice savaşlar kazandık Kürdüyle, Lazıyla, Çerkeziyle, Alevisiyle; kadını, erkeği, yaşlısı ve genciyle... Ve daha nice savaşlar kazanacağız. Bu savaşlarda şehit olan binlerce insan, yüreği yangın analar, gözü yaşlı evlatlar, yavuklusunu dört gözle bekleyen gelinlik kızlar... Gönlüm isterdi ki silahların ucunda mermi yerine gül olsun. İnsanlar birbirini öldürmesin, gül/dürsün. Vatan, buram buram kan değil, mis gibi gül koksun!
İçimizdeki vatan aşkı sönmedikçe,
Dilimizde her zaman "NE MUTLU TÜRK’ÜM DİYENE!"
-Sema Nur (27.12.2014)