- 629 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GELENEKSEL ULUSLARARASI 11. KAPADOKOYA ŞİİR VE KÜLTÜR ŞÖLENLERİNİN ARDINDAN
Ahmet AYAZ
Gaziantep Güneş Gazetesi 27 Aralık 2014
………………………………………………..
Kapadokya 11. Kültür Etkinliği, Rasim Köroğlunu Anma programı ve Hilmi Şahballı Konseri olmak üzere üç etkinlik birarada yapıldı. İşin ayrıntılarıa girmeden önce, etkinlik yapanlara buradan sesleniyorum.” El elden üstündür” demişler, kabullenmek gerekir. Etkinlik yapacak olan dostlarım, kendilerine MÜMİN ULUC Beyi örnek alabilirler diyorum ama, bu sözü ben, sözü edilen şahsı övmek için demiyorum. Muallim Naci’nin bir sözü var. “İltifat marifete tabidir, İltifatsız meta zayidir” Ben bu yazıyı yazmazsam, kenndimi Mümin Uluc Bey’e karşı üzerime düşeni yapmamış sayacaktım. Şimdi yazıyorum.
Etkinliğe 5 yurtdışından, 10 yurtiçinden toplam 15 şair davetli idi. Kapadokya şiir yarışmasında dereceye giren şairler, Hilmi Şahballı, Kırşehirli Hallil Solak, Hasan Gül gibi ozanlarımız, Mümin Uluc ve kendisine destek olanlarla beraber 28 kişi idik. Programın başlamasından, bitmesine kadar, Nevşehir Özel İdaresi bize bir otöbüsünü tahsis etmiş. Mümin Uluc program akışını o kadar güzel organize etmiş ki, ancak o kadar olur. Ben 29.12.2014 günü saat 06.00 da Nevşehire indim. Mümin Bey bizi karşılayacaklarını söylemiş olsada, günün erken saatinde onları rahatsız etmemeyi düşündüm. Daha sonra Mustafa Ceylan Hocayla buluştuk. Mümin Uluc Beyin telefon numarasında cevap veren şahıs 10 dakikaya kadar yanımızda olacağını söylesede, aradan beş dadika geçemeden yanımızda oldu ve bizi kalacağımız otele götürdüğünde, sabah namazından sonra Mümin Ulucun talimatı üzerine bizlerden telefon beklediklerini söyledi.
Geleneksel Uluslar arası 11. Kapadokya Şiir ve Kültür Şöleni, Merhum Şair Rasim Köroğlunu anma programı ve Ozan Hilmi ŞAHBALLI Konseri, Nevşehir Üniversitesinde, Nevşehir Cezaevinde, Kırşehir Neşet Ertaş Kültür Merkezinde, ve Kayseride sürdürüldü ve Kayseride sona erdi. Hacıbektaşta Ünlü Ozan Aşık Mahzuni ve onun gibi bir çok ünlü ozanlarımızın mezarlarını ziyaret ettik ve fatiha okuduk. Hacıbektaşta yemek yerken, Hacıbekteş Belediye Başkanı Ali Rıza SELMANPAKOĞLU, Hacı bektaşı ve Hacıbektaşın, dünya görüşlerini, Hacı Bektaşın hayat çizgisini o kadar güzel anlattı ki, tarifi mümkün değil. Ben burada adıgeçen muhteremin reklamını yaptığım anlaşılmasın, 60 yıldır dinlediklerimin içinde, sayın belediye başkanımız hepsine baş olmuştur. Kendisine Hacıbektaşda teşekkür etmiştim, bir defada buradan teşekkür ediyorum.
Değerli okurlarım, Etkinliğe davet edilen şairlerin adlarını buraya yazamadım. Sebebine gelince, birilerini yazmaya unuturum ve unuttuklarımı nasıl üzersem ben de öyle üzülürüm düşüncesi ile yazamadıım. Saygıdeğer okurlarım, etkinlik düzenleyen herkes, en iyisini yapmak ister ama, gücünün yettiği kadar yapar. Mümin Uluc Bey, gerekse Avrupada, gerekse Türkiyede hatırı sayılan bir kimsedir. Ülkemizin ve Nevşehirin yüz akı olduğunun da bilinmesini istiyorum. Ben burada bu etkinliği düzenleyen Mümin Uluc Beye ve kendisine destek olan Yüksel Dükan başta olmak üzere herkese teşekkür ediyorum ve başarılarının
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.