- 676 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Her hikayenin bir gerçeği vardır
…Zaman son baharın sonu kışa yakındır. Kışın çok sert geçeceği, havanın gidişatından gelişinden bellidir. Bir ailenin çoluk çocuğunun önlerinde yaklaşmakta olan, kışı rahat geçirebilmesi için yakacak oduna ihtiyacı vardır ve bu odunları yakındaki ormandan çalılık alanlardan kesip getireceği odunlarla olacaktır ama bu ailenin bu odunları, ormandan eve taşıyacağı eşeği ve hayvanı yoktur. Aile reisi baba biriktirdiği üç beş kuruş parayla bir eşek satın almak için, bir gün pazara iner ve hayvan pazarında eşek almak için dolaşmaya başlar.
…Satılık eşeklere teker, teker bakar, bakmasını bakardır amma cebindeki para, oradaki satılık eşeklerin hiçbirine yetmezdir. Ne yapacağını kara, kara düşünürken bir kenardaki ağaçta bağlı olan ve yanında sahibi o anda orada olmayan sahibinin kim olduğunu bilmediği sahibi belirsiz bu eşeği gözüne kestirir ve kimsenin haberi olmadan o eşeği, bir başkası görmeden yerinden çalar ve köyüne götürür.
…Aradan birkaç saat geçer akşam olunca köyüne dönmesi gereken eşek sahibi Nasrettin hoca eşeğinin olduğu yere gelir bir bakar ki sabah ağaca bağlayıp bıraktığı eşeği yerinde yoktur. Belki kendi kendine yerinden salınmıştır diyerek sağa sola koşturup eşeğini aramaya başlar. Önüne gelen tanıdık tanımadık kim varsa görüp görmediğini araştırır sorar amma ne gören vardır ne de bilen vardır. Sonunda eşeğinden ümidi kesen Nasrettin hoca üzgün, üzgün şehirden aldığı eşyaları torbasına koyarak omzuna alır köyüne gider. Bu durum kısa zamanda Hocanın köyünde ve çevresinde duyulur. Hocanın sevenleri de, bir o kadar üzülürler.
…Aradan bir iki gün geçer eşeği yerinden çalan şahıs etrafta çaldığı eşeğin, Nasrettin Hoca’ ya ait oluğunu duyar. Hırsız çaldığı eşeğin hocaya ait olduğunu etraftan duyunca, hem de hem herkesin değer verdiği hocaya karşı, hem’ de halktan çok utanırdır. Fakat olan olmuş iş işten geçmiştir. Suçunu halka söylese, etraftaki halk onu lanetleyecek belki de, komşuluktan bile ret edeceklerdir. Ayrıca işin ucunda kadı karşısında hesap verme de vardır.
…Hocanın eşeğini çalan hırsız düşünür taşınır, etrafta eşeğin onun eşeği olduğu bilinmesinler diye, eşeğin alnını beyaz bir boya ile boyayarak, eşeği odun taşıma işinde kullanmaya başlar. Ormana gider kışlık yakacak odunlarını keser getirirdir. Böylelikle birkaç gün kullanarak, kışlık yakacak odunlarını tamamlar.
…Adamın eşekle olan işi artık tamamen bitmiştir. Adam kendisini köyündeki ve çevredeki köylerin halkına karşı suçlu hissettiği için, vicdan azabı çekmeye başlardır.
…Aklınca bir plan kurar ve bir gün eşeği yıkar temizler eski haline getirir daha sonra bunu köyün meydanlarında dolaştırarak, gururlana, gururlana Nasrettin hocanın eşeğini Hasan dağında otlarken bulduğunu söylemeye başlardır.
…Aslında olan bitenden, habersiz olan zavallı köy halkı, buna inanır ve hem Nasrettin hoca adına, hem de bulan bu kişi adına sevinip onu bulan adamı kahraman gibi göstermeye omuzlarda taşımaya başlarlar, adeta bu adamı kahraman ilan eder çıkarlar. Kahveye gittiğinde toplum içine girdiğinde çok sevdikleri Nasrettin hoca’ ın eşeğini bulduğundan dolayı bu adama alkış tutarak, Hoca adına sevinmeye başlarlardır. Bu sevinçli haber çevre köylerde duyulduğu gibi, Halkın çok sevdiği Hoca’ ya kadar da ulaşırdır. Bu durum hırsızın da hoşuna gider hem eşekle işini görmüştür hem de çevre halkı içinde güzel bir yer edinmiştir.
…Nasrettin hoca olanları köylülerden haberi alır almaz, eşeğinin bulunduğu köye gider hırsızlık yapan bu adamdan hiçbir şey olmamış gibi bulunan eşeğini ister. Adam eşeği ahırdan çıkarır ve Nasrettin Hoca ya teslim eder.
…Eşek sahibini görünce hemen kişnemeye başlar. Eşeğinin bulunmasına sevinen Nasrettin hoca, eşeğinin kulaklarına onu öperken ve eğilip bir şeyler söylerken, eşeğinin gözlerinden akan yaşları görür. Olan biteni eşeğinin başına gelenleri o anda anlar. Sonra eşeği kendisine teslim edene döner, bu işin altında bir iş var amma neyse der, Karakaçanını aldığı gibi evinin yolunu tutar.
…Eşeği önce çalıp, sonra işini gördükten sonra, yerine teslim eden adam vicdan azabından hem kurtulmuştur. Hem de çaldığı eşeği kullanarak işini yaptırdığı için’ de oldukça memnundur.
21 Aralık 2014-12-21
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.