- 1391 Okunma
- 11 Yorum
- 4 Beğeni
TİK TAK TİK TAK
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Gülün tam ortasında ağlıyorum
Her akşam sokak ortasında öldükçe
Önümü arkamı bilmiyorum
Azaldığını duyup duyup karanlıkta
Beni ayakta tutan gözlerinin…
(Cemal Süreya)
Belirsiz ve sebepsiz bir o kadar yalın ama yeri geldi mi gizem dolu.
Keskin bir öfke midir peyda olan yoksa asalet denen o garip ikilem mi beni susturan. Ki haiz olduğum ne varsa bir o kadar uzağımda seyretmekte oysa biliyorum bir sonraki aşamayı.
Tik tak, tik tak… İşte bir gün daha bitti.
Tik tak, tik tak… Bir seneye daha yol veriyoruz.
Tik tak, tik tak… Değişen sadece rakamlara tekabül eden bir ömrün elinden kayıp giden zaman. Ve neresindeyim ki bu zamanın… İçinde mi? Meçhul… Peşinde mi? Oldukça bariz…
Bir hale içerisindeyim biraz gri belki de ölgün bir mavi. Örselenmiş bir renk belki de pembeden koyultulmuş bir renge sürerken yolculuğu. Zayıflık kimine göre yer yer sürüncemede kalan bir güç yitimi. Yalın bir ruhun tüm ipuçlarını eline vermişken ve kof bir yadsımazlıkla cevabımı da almışken hala tepkisel boyutta yanıt verememenin sıkıntısı nasıl da çöreklendi içime.
Görünenin haricinde içsel bir kudret ise vakıf olunan ne ki gerçek tüm cümleler birbirinden bağımsız doldururken sayfaları. Bir kelam bir selam. Bir selam akabinde ahenksiz bir üslupla vuku bulan o kesif sessizlik. Bir yandan nasıl bir hengâme ise müdahil olduğum acınası ve ketum tüm o insanlar. Çocukça bir gücenmişlik düşmez iken yakamdan izafiyim fazlasıyla. Yadırgamanın haricinde yadırganmak da cabası.
Peşindeyim sadece hecelerin. Peşimdeler bir o kadar tanımsız gölgeler.
Araftayım uzağında iken bu âlemin ve henüz erememiş iken nihayete bu hikâye.
İstiyor muyum peki? Neyi istediğimi bilmez iken istemediğim ne varsa fazlasıyla düştü payıma.
İstediğim ne varsa nasıl da uzağındayım…
Yoksa son faslı mıdır ömrü hayatımın…
Bir gezginim anlayacağın yürümekten tabanları nasır tutmuş. Yeter ki nasır tutmasın yürek. Nasıl nasıl dayanırım yoksa yalnızlığa. Belli ki hoş bir seda geride kalan… Yoksa bu da mı göreceli… Bu da mı reva görülmeyecek…
Biraz serkeş biraz asi biraz ürkek. Hangi ben sunumda ise rotamı ona göre çiziyorum berduş duyguların hezimeti yönlendirirken.
Ahlaki yozlaşmanın geldiği boyut en acınası ve nasiplenmemek adına bu denli uzağındayım gerçek hayatın. Kirli bir vicdandan bin kat makbuldür sığındığım mabedim. Her ne kadar sığınağımın kapıları zorlansa da…
Onca boşboğaz insan ziyanda oldukları gerçeğinden bihaber ziyan vermek adına bitimsiz bir öfke ile her şeyin ve evrenin maliki oldukları yanılgısına düşmüş. Yeter ki uzağımda dursunlar. Kin gütmeyi denedim desem yalan olmaz ama geri dönümü sadece meşum bir duygu idi beni benden eden. Her ne kadar beslenseler de nefretten nasıl hala insan olduklarının beyanatını verip mutlu mesut devam ediyorlar hayatlarına, bunu da anlamış değilim.
Herkes bahtiyar olma telaşında ama belli ki manevi rehberlerini görmekten acizler ve nasıl da uzağındalar manevi âlemin. Tatminsizlik ile sıvanmış ruhlar aç bir nefsin rehaveti çökmüşken.
Çoktan sıvası dökülmüş olmalıydı oysa ve çoktan yerle bir edilmişti ruhum ve vicdanım. Tutanaklara geçmiş onca kayıt ben bile unutmuşken ve hala derin bir tefekkür halinde olabilmek kilitli bir kapının ardında…
Gülü alıyorum yüzüme sürüyorum
Her nasılsa sokağa düşmüş
Kolumu kanadımı kırıyorum
Bir kan oluyor bir kıyamet çalgı
Ve zurnanın ucunda yepyeni bir çingene
(Cemal Süreya)
Gülebilmek zor olmasa gerek her ne kadar çivilensek de karanlığın menzilinde biteviye düşmüşken yolumuz bilinmeze ve ötelerken aşkı bağnaz korkular her daim galip gelirken…
YORUMLAR
Dolu doluydu yazınız Gülüm Hanım.
Çok şey çıkardım okudukça.
Anlatımdaki içtenlik ve akıcılık daha da güzelleştirmiş.
Yürekten tebrik ediyorum canım...
Sevgimle kal...
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ederim sevgili Melek Hanım.
Ne güzel sizden bunları duymak. Var olun.
Güzel yüreğiniz dert görmesin.
Sevgimlesiniz...
Tebrikler okudum seçki yazınızı beğeni ile ilhamınızın devamını dilerim saygılar sevgiler
Gülüm Çamlısoy
Sevgiler, saygılar değerli kalem dostum...
Kıyamet gibi kopan insan yığınlarının arasında utanarak büyümeye çalışan vicdan. Devşire devşire kendinden uzaklaşan duyguların tutsaklığına düşen çaresiz insan…
Kaç kurtul kendinden !
Her devrin kahpelerine satılmadı mı insan?
Alemde Adem....! Kurduğu bütün hayallerinde önce bütün duygularını,sonra kendini öldürdü. Neden ? Sıfat kavgalarına düşen ben'liğin, sıfatsız bedenlere sattığı bir dünya. Neden ?
her gün !
her saat !
her dakika !
her saniye !
ve
her an'ın içinde !
Kendinden geçen insan, hayallerine yeni bir dünya bulamayan ben,bir an' önce duygularını düşüremediği dünyasında yenik kalıyor aklına...Neden ?
21 y.y ......Masumiyet'e giydirilen sayısız giysi.....
20 y.y ihtiras,
19 y.y ihanet,
18 y.y Kıskançlık
17 y.y kötülük
16 y.y İtiraf”
Dünyanın kendine sağır olduğu her an’ yıkılan yine insan....!
saygılar,sevgiler
Gülüm Çamlısoy
Ne yazık ki masumiyetin yok sayıldığı ve görmezden gelindiği koca bir boşluk aslında içinde boğulduğumuz...
Dünyanın kendine sağır olduğu her an’ yıkılan yine insan....!
Yıkılan ve yıkan insan.
Harika bir yorum sevgili Maybull. Çok teşekkür ederim sevgili dostum.
Sevgiler, saygılar...
Gülüm Çamlısoy
Teşekkür ederim sevgili kalem dostum.
Sevgimle...
"Gülü alıyorum yüzüme sürüyorum
Her nasılsa sokağa düşmüş
Kolumu kanadımı kırıyorum
Bir kan oluyor bir kıyamet çalgı
Ve zurnanın ucunda yepyeni bir çingene
(Cemal Süreya)
Gülebilmek zor olmasa gerek her ne kadar çivilensek de karanlığın menzilinde biteviye düşmüşken yolumuz bilinmeze ve ötelerken aşkı bağnaz korkular her daim galip gelirken…"
Ahlaki yozlaşmadan nasibini almadan kaliteli ve güzel ama yalnız yaşamak olması gerekenin en güzeli olmalı.kalabalıklarda ama bin bir daleverenin ruhları kirlettiği bu alemde korunmuş olmak büyük şans.Aslında böyle bir hayata şapka çıkarılır.Kutluyorum efendim ve ben de şapka çıkarıyorum.yalnız değilsiniz hiç.Sağlık ,güzellik ve mutluluk hep sizinle olsun.Geç kaldım bu gün lütfen özürümü kabul edin .Sevgilerimle efendim.
Gülüm Çamlısoy
:)
Hayırlı akşamlar sevgili Semiray Hanım. Merhaba...
Ben yine kifayetsiz kaldım. Ne diyeceğimi bilemedim inanın ki.
Korunmuş olmak adına ve korumak adına her şey ve pek çok şey. Zor çok zor inanın ki ama kendime olan sevgimi ve saygımı korumak adına tüm mücadelem kendimi bildim bileli üstelik. Yalnız olmadığımı görüyorum. Evet, yalnız değilim. Tüm mücadelem hep kendimle oldu olası asla başkalarıyla olmadı da. Hatta daha demin onu konuşuyordum annemle.
Sevgili dostum, sevgili Semiray Hanım çok ama çok teşekkür ederim. Var olun. Bunları duymak nasıl mutlu etti bilemezsiniz.
Siz de sevgimlesiniz. Güzel ve naif yüreğiniz asla dert görmesin.
Sevgiyle kalın, mutlu kalın.
Ahlaki yozlaşmanın geldiği boyut en acınası ve nasiplenmemek adına bu denli uzağındayım gerçek hayatın. Kirli bir vicdandan bin kat makbuldür sığındığım mabedim. Her ne kadar sığınağımın kapıları zorlansa dah
herkes bahtiyar olma telaşında ama belli ki manevi rehberlerini görmekten acizler ve nasıl da uzağındalar manevi âlemin. Tatminsizlik ile sıvanmış ruhlar aç bir nefsin rehaveti çökmüşken.
Çoktan sıvası dökülmüş olmalıydı oysa ve çoktan yerle bir edilmişti ruhum ve vicdanım. Tutanaklara geçmiş onca kayıt ben bile unutmuşken ve hala derin bir tefekkür halinde olabilmek kilitli bir kapının ardında…
emeğinize sağlik saygılarımla yine döktürmüşsunuz...:))
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim eşlik ettiğiniz için. Var olun.
Saygılarımla her daim...
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim. Beğeniniz çok mutlu etti sevgili şairem. Var olun.
Sevgilerimle ve selamlarımla...
Herkes bahtiyar olma telaşında ama belli ki manevi rehberlerini görmekten acizler ve nasıl da uzağındalar manevi âlemin. Tatminsizlik ile sıvanmış ruhlar aç bir nefsin rehaveti çökmüşken.
gülü alıyorum yüzüme sürüyorum,
gülebilmek zor olmasa gerek...
sizi okumak bir güzelliktir...
yüreğinize sağlık,güllerle dolu mutlu yıllar olsun...
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ederim sıcacık yorumunuz için. Eksik olmayın.
Mutlu yıllar dilerim ben de tüm güzelliklere erişeceğiniz...
En iyi dileklerimle...
Sevgiyle kalın her daim ve mutlu kalın.
Bir kez daha teşekkür ederim.
:))
Çoktan sıvası dökülmüş olmalıydı oysa ve çoktan yerle bir edilmişti ruhum ve vicdanım. Tutanaklara geçmiş onca kayıt ben bile unutmuşken ve hala derin bir tefekkür halinde olabilmek kilitli bir kapının ardında…
.........
işte işin özü bu can!
giden ve biteni hayra yoran
gelen ve gelmiş olanı da kabullenmiş demektir...
şu solunda bir atımlık canı
taşıyorsan!
iyi düşünmelisin bazen,
şükredilecek ne çok şey veriyor Mevla'm
geçiyor vakit
geçiyor ömür can
tik!taklar
beynine vurdukça adamın
su misali gidiyor hayat...
hayırlı bir yıl olsun Mevla'm
akıl
ruh
ve beden sağlımıza zeval vermesin inşallah...
sevgim duam
ve muhabbetlerimle...can
emeğine saglık
Gülüm Çamlısoy
Hoş geldiniz sevgili Funda Hanım.Bir nebze de olsa yansıtabilmişsem ne mutlu bana.
Neyin sahibiyiz ki her şeye vakıf ve muktedir olduğumuza inanmışken. Yeter ki kıymetlerimize, yüreğimize sahip çıkalım. Emanet bir can ve tüm manevi değerler haricinde varsın yanıp tutuşalım bitimsiz isteklerle.
Sağ olun, var olun. Tüm güzellikler sizinle olsun.
Tüm sevgimle ve en iyi dileklerimle...
Funda SAĞLAM
bazen çaldığım kapıları seviyorum
dokunduğum kalemlere (bin)şükür diyorum
yolumuzu aydınlatana sonsuz şükür..
varsın iyi ki..
selametle kurban olduğum
Gülüm Çamlısoy
Ümitler tükenmemeli ne olursa olsun ve yüreğimizi asla bozmamalıyız.
Ne kadar teşekkür etsem az gelir. Ne kadar yazarsam yazayım dile getiremem hissettiklerimi ama eminim artık anlaşıldığımdan. Bu bana yeter. Bu kesinlikle bir mucize, bir ışık yolumu aydınlık kılan ve o ışığı bana yansıtan sizlersiniz.
Var olun. O güzel yüreğiniz hiç solmasın.
Sevgimlesiniz...