- 1015 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Bedelli Askerlik ve Bedel
Günün konusu olduğu ve iki kelâm etmek için Sizleri sayfama çağırdım...
Hoş Geldiniz...
"Bedel" kelimesini yormaya kalksam, inanın aklım ve kelâmım yetmez(fotoğraf yeter)...
Şöyle suyun derinine dalmadan başladım:
Birbuçuk yılın bedeli onsekizbin lira ise, o vakit bir hesap yapmalıyım: Bir Şehidin değerini vermiş oluyor; bu ilginç karârı Mecliste alanlara ne mutlu!!!. Sizin başka yorumunuz olabilir tabîidir.
Her ne sebeple olursa- olsun, Türk İnsanı(erkek) taşıdığı kanın gereği olarak, ömründe bir kere Askerlik yapmalıdır...
Bu söz bana ait değil; anamdan doğduğumdan beri bilirim: "Askerlik yapmayan, adam değildir!"... ağır sağlık sebebi ile Askerlik yapamayan ve yapmak istediği halde Askere alınamayanlar hâriç.
Anne ve babalara sesleniyorum:
Oğlunuzu Askere göndermek için gayret edin... aksine, tereddüt edenlere Askerliğin insanı İnsan yaptığını; tıpkı vergi verenle, kaçıranın bir olmadığını;
Şehidlerin, o yaşa gelmiş gençler üzerinde hakları olduğunu; ödemekten kaçınılan bu hakkın; ömür boyu o’nların hayatları boyu peşinden gideceğini; "Türk’üm, Doğruyum, Çalışkanım; yasam, ..." Yeminine sadık kalınması gereğine dikkatlerini çekmesini sağlayın.
Sözü ne uzatıp da vaktinizi kayıp edeyim?...
Anlayana, bu kadarı bile ağır gelir; anlamayana, uzaktan bir davul sesi!.
Şu an, bir eski Şehidlik üzerinde kurulu mahalle olan; Kabakmeydan Mezarlığı yerinden sesleniyorum...
Sayın ki; bir Şehîdin sözcülüğünü yaptım... Allah bilir.
Sağlıkla... Hayırlı Asker Ana- Babalarım benim...
Ben görevimi yaptım; 63 Yaşımdayım, çağırsalar, ah bir çağırsalar; kapımı kilitlemeyi unutur da giderim... Yemin ederim... Yemîn ederim... Yemin ederim.
Dip not: "18000 Lirayı peşin alacağız" diye övünen yetkililer var, ne demekse; bankalar ağzını bir açtı bekliyorlar... gelin biz ödeyelim diye; ayda 663 Lira taksitle!!.
Bu bir, Askerlikten soğutma hareketidir ve devletin varlığına kasıttır!.
Askerlik, Vatan içinde Sağlıklı ve huzur içinde yaşamanın zekâtıdır. Gayrısı, parasına güvenip îtikâdına güvenemeyenlerin.
kadiryeter Kadir Yeter. Beş Aralık İkibinondört Cumâ. TRABZON.
ANLIK YAZILMIŞ VE YAYINLANMIŞTIR.
w.edebiyatdefteri.com/ Bedelli Askerlik ve Bedel
YORUMLAR
kadiryeter
Son gülen iyi güler"! Usta... yalınız bu çok uzun sürdü.
Demek ki, ne çok günahımız varmış!.
Bu filmi biz daha önce de görmüştük; Millet olarak... şimdi esâmesi okunmuyor...
Yaşayan görür; Nejat Uygur bile bu kadar gül(dür)memişti!.
Bütün kusurlar bende!.
Sağlık dileğim ve Selâmımla...
kadiryeter Kadir Yeter. 07.12.2014 TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=136472
AZAP Kadri ATMACA'YA
Yazdığınız her cümlenin altına imzamı atarım! Bir kadın olarak çağrılsam askere ben de hiç düşünmeden koşarak giderim.
Bu, kasıtlı bir operasyondur; vatan borcunu paraya indirgeyerek askerlik gibi kutsal bir görevi hiç yerine koymaya çalışıyorlar!
Çok şey var söylenecek ama daha fazla konuşursam hayırlı olmaz!
Yureğinize, kaleminize saglik..
Saygımla..
kadiryeter
Çok değerli yorumunuzu hemencecik pembeye boyamak geldi içimden amma gelecek yorumlara haksızlık etmek istemem.
Çok teşekkür ederim...
Saygımla...
kadiryeter
Ne güzel yazmış, ne güzel söylemişsin.
Acı tebessümlerle okudum yazını.
Sonra,
yaslanıp arkama düşündüm;
Kaç babayiğit var acaba memlekette senim gibi düşünen acaba?
İnan,
saymaya kalksak yüreğimizi sızlatan bir sonuçla karşılaşırız.
Kimse,
çocuğunu askere göndermek istemiyor.
Sebep,
kurduğu işleri bozulurmuş...
Sağcısı, solcusu, bilmem hangi partilisi diye ayırmıyorum ha...
Hepsi aynı yolun yolcusu...
Şehitlerin kemikleri sızlıyordur yattıkları yerde.
kadiryeter
"Şehidler Ölmez"... her kişi, kendi hesâbına düşünsün...
Bizim insanlık görevimiz hatırlatmaktır...
Şehidlik olan Vatanımız, herkese, hak ettiği hayâtı sunuyor...
İlginiz için teşekkür ederim...
kadiryeter