- 591 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SINDIRGI YAĞCIBEDİRİ; BİR HALIDAN ÖTE,BİR KÜLTÜRÜN ADIDIR..
SINDIRGI YAĞCIBEDİRİ; BİR HALIDAN ÖTE,BİR KÜLTÜRÜN ADIDIR..
Balıkesir ilinin, Dursunbey’den sonra ikinci büyük coğrafyaya sahip ilçesi Sındırgı,dır 140 km’lik bir çapa sahip. Ova da olan mahalleler olduğu gibi, dağ bölgesinde bir geçit özelliğine sahip olan yerleri var. Sındırgı zengin bir kültüre sahip. Burada Yağcıbedir yörükleri kadar, Karakeçili, Çetmi yörükleri var. Bu yörüklerinde her birinin ayrı kültürleri var. Bu yıl 16.kez düzenlenen Sındırgı Yağcıbedir Halı, Kültür ve Sanat Günleri festivaline sındırgıya gittim...
Sındırgı’nın 3 bin yıllık bir tarihe sahiptir,Orta Asya’dan buraya göç etmiş olan Yağcıbedir yörüklerinin dokuduğu halının,
ismi yağcıbedir halısıdır..Orta Asya’dan buraya göç etmiş olan Yağcıbedir yörüklerinin dokuduğu; yağcıbedir bir halıdan öte kültürün adıdır. Yağcıbedir, yay yapan beylik. Osmanlı’da ordunun yay ihtiyacını karşılayan beylik veya aşiretin adıdır. Bugün Türkiye’de beş tanesi Sındırgı, bir tanesini Bigadiç’te, dört tanesi Bergama’da, sekiz tanesi de Dikili’de olmak üzere toplam 18 tane Yağcıbedir köyü bulunmaktadır. Sındırgı ve Bigadiç’te bulunanlara erkek tarafı, Bergama ve Dikilide bulunanlara da kız tarafı adı verilir.Yağcıbedir halısının eskiden üç bin tezgahta dokunduğunu ancak günümüzde bu sayının üç yüze kadar düştüğü söylenmektedir.El dokuma halısının pazarının bulunduğu ve her hafta cumartesi günleri kurulduğu tek yer Sındırgı’dır.Sındırgı da Şuana kadar dokunmuş en büyük Yağcıbedir halısı 12 metrekaredir ; Balıkesir ili Ayvalık ilcesi Cunda(alibey adası) adasındaki Milli Eğitim’e bağlı uygulama otelindedir.. Yağcıbedir halısının ortasına da Milli Eğitim’e bağlı uygulama oteli logosu yapılarak değişik bir ilke imza atılmış..3 Eylül sındıgı,nın düşman işgalinden kurtuluş tarihidir,katıldıgım festivalde; 3 eylül 2014 Çarşamba günü güreşlerle başladı,etkinliklerimize, daha sonrada fener alayı ve konserle devam etti. festivalin İkinci gününde yerli yabancı konukların gösterileri yapıldı, buyıl folklor ekibleriyle beraber Bulgaristan, Hindistan, Romanya, Gürcistan, Makedonya, Kazakistan, Yunanistan, Sibirya Şor Türkleri olmak üzere toplam 8 yabancı ülke ekibi katıldı.buna mukabil Sındırgı’da yapılan etkinliklere 3000 kadar yerli ve yabancı konuk geldi. Böylelikle hem Sındırgı, Hem de Türkiye tanıtılmış oldu.
Sındırgı’lı sanatçılar Hilal Sarı ve Şengül Bulut Arseven’in konserleri, Karpuz yeme, halat çekme yarışmaları yapıldı. Üçüncü günde ise bir sındırgılı olarak çok önemli gördüğümüz: Balıkesir’ilimizde tek olma özelliği taşıyan Atlı Spor kulübümüz,.Atlı Spor Kulübümüzün üyeleri tarafından cirit müsabakaları yapıldı. ayrıca; Halkımız tarım ve hayvancılıkla geçimini saglamaktadır.Yüzde elli ikisi orman olan Sındırgı,da Turizmin bir ayağı da termaldir. Emendere Termal Oteli Sındırgı’nın ilk turizm tesisidir. Balıkesir, denilince beyaz zambak kolanyası akla gelir..Sındırgı denilincede kertil çam kolanyası akla gelir aynı pahalı parfümler gibi konusu uzun bir süre devam eder.. Balıkesir büyük şehir olduktan sonra Sındırgımız, 73 mahalleli büyük bir ilçe oldu.eger yolunuz düşerse sındırgıya uğramanızı tavsiye ederim...
KERTİLLİ SÜREYYA AYDIN
((SÜREYYA AYDIN))
28.11.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.