Hür ve özgür yaşamak şiirimle ilgili düşündüklerim
Soruyorum kendime niye yazıyorum; yazmaya neden ihtiyaç duyuyorum? Bana göre tüm zamanların en iyi en faydalı buluşu matbaadır; diye düşünüyorum...’Düşünüyorum öyleyse varım’ Bu güne kadar gelmiş geçmiş medeniyetleri uygarlıkları, krallıkları,yazı ve resim kanalıyla öğrenmedik mi? Yazıyorum çünkü yazmayı çok seviyorum en az okumayı, düşünmeyi üretmeyi, çalışmayı sevdiğim kadar. Yazıyorum çünkü kanıma bir virüs girmiş. Ne yazık ki bir avrupalı gibi bizzat kendimize has olan el yazımızı ilerletemedik..Neyse ki şimdi yetişen öğrenciler ve eğitmenler olayın farkında ve bu yönde eğitim alııyorlar... Şiir neden yazıyorum bu uzun, uzun şiirleri neden yazıyorum? çoğu kimsenin dudak büktüğü,garipsediği yalkıştıramadığı şiiri neden kim için yazıyorum? Niçin yazdığımı söylemeliyim ve henüz istediğim şiiri yazamadığım için, bana çok güzel vakit geçirttiği için, bu anlamda dostlar da kazandıran, yazdıklarıma değer verip okuyanlar yorum yapanlar tenkit edenler için yazıyorum...Şarz olup neşeye kedere, yaratılan her güzel şeye kayıtsız kalamadığımdan haksızlıklara boyun eğemediğimden şarz olup deşarz oluyorum... Bu benim yaşam biçimim böyle mutlu oluyorum. Karalama defterime hergün bir çok şey karalıyor sonra onların içinden bir cümleden bir kelimeden ilham alıp yeni şiirler yazıyorum. Bu yüzden mutluyum. Daha şairane aşk şiirleri yazabilmek için genç olup o duyguları birebir yaşamak gerekir... Şimdi geyik muhabbeti yapacak kişiler, aa şimdide olur neden olmasın deseler de böyle laubaliklere karnım tok. Bizim bu cennet vatanımızda ki en yaptırımlı kanun baskıdır; bu ailede var mahallede var; toplumun her kesiminde var...Herkes birbirinin kahyası olmaya soyunur ve kişinin kişisel özgürlük hakları yoktur. Allahı seviyorum, verdiği nimetlere şükrediyorum, soluk alabildiğime, türlü çeşit renge çiçeğe böceğe can verdiği için, bizleri tek başımıza bırakmadığı için hamdediyorum...Allahtan korkuyorum; sivrisineği bile öldürdüğümde onun yaşam hakkını elinden aldığım için içim titriyor. Allahtan korkuyor, dedikodu yapmamaya harama el uzatmamaya yalan söylememeye gayret ediyorum. Yunus Emre gibi, ben onun kendisine aşığım cennetine değil...Bir de mevlana gibi hoşgörülü olmanın erdemine varsak yeter...İnsanları çok seviyorum; sizi çok seviyorum diye her gün temcit pilavı gibi ortaya getirmiyorum...Ne yalan söyleyim; ben insanın insaflısını, imanlısını dürüst çalışkan ve üretken olanını, içi dışı bir piri pak temiz olanını sevebilirim. Aşkım saflığa; kurnaz ve yalancı insanların gözümde bir paralık değeri olamaz asla...Teşekkürler şiir dostlarım hakkınızı helal edin sürçi lisan oldu ise de bağışlayın beni sevgi ve selamlarım bütün dostlarım için. İyi bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle hoşça kalın!
Yüksel Nimet Apel