- 1619 Okunma
- 7 Yorum
- 2 Beğeni
GÜVENMEK TEMELİDİR HERŞEYİN
Evlilik denilince akla gelen mevhum Aşktır. Peki evleneceğimiz kişide ne ararız. Evleneceğimiz kişi bizde ne arar.
Her şey vaat etmeyle başlar aslında. Bir bakış, bazen bir sözle başlayan ilk etkilenme şimdi moda olan anlatımı ile elektrik alma bir beraberliğin temelinde yatan hisleri oluşturur.
Ömür boyu sürmesini istemek aşkın. Aşk gibi göreceli bir kavramın ömür boyu sürmesini sağlamak mümkün değildir. Ama dileriz , isteriz ...Peki bunun için savaş verir miyiz ? İşte o tam bir muallaktır.
İlişkinin temelini "GÜVEN" üzerine oturtmak gerekir. Bir kişiyi tanımaya başlarken o kişi ile dost bile olacak olsan bu temel üzerine oturtulunca, ilerisi için hiçbir sıkıntı olmaz.
Günümüzde insanlar birbirlerine güvenini kaybetti. Sütün beyaz kömürün kara olduğuna bile acaba ile bakmaya başladı.
Peki bu kadar acabalar bu kadar kuşkular varken, hiç tanımadığın birine ne kadar güvenebilirsin.
Bu sorunun cevabını ben şöyle buldum. O kişiye ne kadar güven verirsen o kadar güvenirsin.
Evliliklerin sık sık çalkantılara uğraması çatırdamasının sebebini işte bu güven eksikliğine bağlıyorum. Oysa ilk temelini atarken içine sinerek güvenerek başlasa ve o güvenin yitirilmesine müsaade edilmese bir ömür sürsün istenilen evlilikler sürer gider.
Eşler birbirine rakip değil birbirinin partneri, birbirinin sırdaşı, yoldaşı olacağını bunun içinde özverili olmaları gerektiğini bilirler ise ve birde güven varsa aralarında hiçbir güç onları yıkamaz. Ne kadar çok böyle evliliklere ihtiyacımız var.
Güven nasıl sağlanır peki der gibisiniz ! Önce konuştuğun kişiyi dinlemeyi, dinlerken ondaki onu görmeyi öğrenmeliyiz. Laf kalabalığı etmeden. Okyanustaki bir damla olup onun okyanusun olduğunu düşünerek başlamalısın. Boğulmadan onunla hemhal olmalı, kendi benliğini , kişiliğini kaybetmeden ve en önemli olan nokta yalana başvurmadan kendi halinde olmalısın. Eğer sende bir aykırılık yoksa yada onda bir aykırılık yoksa bunu yakalamanız olasıdır.
Sanal ortam denilen ve internet sayesinde herkesin evinde baş köşede olan bilgisayar çağımızın en güzel teknolojilerinden birisi . Yanlış kullanılmadıkça verim alınması, yararının görülmesi ise olası. Ama maalesef en büyük güvensizliği de yaşadığımız ve yaşattığımız yer.
Hemen sığındığımız bir laf… Aman sanal ortam değil mi ? Bence olmamalı insanların kişiliklerinin sanallaştığı bir nesil olursa...Kime ne kadar ve nasıl güvenilir.
Demem o ki…
Samimi güvenli bir beraberlik istiyorsak önce bunu kendimize şiar edinecek, sonra karşımızdakinden talep edeceğiz.
İşte o zaman aşk da sevgi de evlilikte bir ömür sürer…
Ve en önemli hususlardan bir tanesi, hayata devam edeceksiniz, planlarınızdan ideallerinizden vazgeçmeyecek ama onunla onları yapmaya özen göstereceksiniz ki….İlerleyen zamanlarda ben senin için….. Le başlayan cümleler kurulmasın.
Bir ömür güvendiğinle sürdürülen bir hayatın tadına doyum olur mu ?
YORUMLAR
İnsanlardaki bazı saplantılar yazık ki hep huzursuzluk kaynağı oluyor.
1. Güvensizlik.
2. Geçim sorunu.
3. Başkaları ne der endişesi.
4. Onda var da bende neden yok endişesi...
Aslında hepsi de anlamsız şeyler...
Aklı başında olan, düşünme yeteneği olan için...
Ah şu insanlar...
Akıl denilen yalnızca kendilerine özgü o niteliği yerinde kullanmayı bilseler...
Merhaba sevgili nurefşan.
Çok önemli bir konuya parmak bastığınız için öncelikle kutlarım sizi.
Evet evlilik çok kutsal ve çok önemli bir kurum.
Temelini sağlam atmaktan geçer.
Evliliğin ilk aşaması olan nişanlılık dönemini sağlıklı geçirmek şarttır.
Bu dönem kişilerin bir birini tanıma uyum sağlama ve birbirlerini ölçüp tartmak dönemidir.
Ne yazık ki bu dönem yeteri kadar doğru değerlendirilmiyor.
Herkes en sevimli, en Olgun en cici yanlarını sergiliyor.
Ilk yanliş bu çok önemli.hep şu düşünce hakim çiftlerde hele bir evlenelim bak ben onu nasıl kıvama getiriyorum düşüncesidir.
Ama hayatın gerçeği bu değildir.sahiplenme duygusunun verdiği rehavetler her şey açığa çıkmaya başlar
Aşk geçicidir sevgi ise baki. Sevginin doğması ise askeride buluşmak birbirine saygı, değer ve değer vermede kusur etmemekten, sadakatten geçer. Sevgiye saygı devam ettiğimüddetce de devam eder.
Bir önemli hususta kişilerin bakımlı olmasıdır.temizliğine giyimine özen göstermesi gerekir
Bir bayan kocasını üstü başi yemek kokan bir kıyafetle saç baş bir tarafta olarak karşılamamalıdır
Erkek de trajına beden temizliğine dikkat etmeli dağınık olmamalı ayaklarını sehpaya uzatarak oturmamalıdır
Her işte fikir teatisi yapmalı ortak karar almaya özen göstermelidirler.
Özel hayatlarına kimsenin müdahale etmesine meydan verecek hareketten kaçınmalıdırlar.
Biri çocuğu uyarırken öteki müdahale etmemeli, cocuk yattıktan sonra aralarında tartışmalıdırlar.
İşte o zaman hayat güzel dünya cennet olur
Bu birliktelik ömür boyu sürer.Herkese ömür boyu mutluluklar dilerim canım hoşça kal
Minos tarafından 11/13/2014 8:20:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bazen, ne yaparsan yap olmuyor, olmuyor işte. ama olmuyor diye de pes etmek gerekmiyor değil mi?
Hayatta dair çizdiğimiz yolda yılmadan yürümek de bizim elimiz de. Sanal alemi küçümsemeden...
Hemen dibimizdeki insandan görmediğimiz yakınlığı, yardımı sanal alem dediğimiz kişilerden bulabiliyoruz çok zaman.
Tebrikler Nurefşan, sevgimle
Peki bu kadar acabalar bu kadar kuşkular varken, hiç tanımadığın birine ne kadar güvenebilirsin.
Bu sorunun cevabını ben şöyle buldum. O kişiye ne kadar güven verirsen o kadar güvenirsin.
Evliliklerin sık sık çalkantılara uğraması çatırdamasının sebebini işte bu güven eksikliğine bağlıyorum. Oysa ilk temelini atarken içine sinerek güvenerek başlasa ve o güvenin yitirilmesine müsaade edilmese bir ömür sürsün istenilen evlilikler sürer gider.
Değerli dostum; bu denli güzel bir konuyu kaleme almışşınız tebrıklerimi bırakıyorum
ve bir nokta kadarda değinmek istedim izninizle belki geçim ehli olanlar bir nebze fayda alır kendine diye
********Çok çok haklısınız da gider cicim aylara gelir ...çık ayları canım cicimle başlıyorlar evlilik denen olguda, yuvanın içinde önce kocaman bir sorumluluk ve güven, saygı var olmalı bu yolda, biz hep önce devam ettik 1- saygı 2-sonra güven 3- fedakarlıkla devam ettiriyoruz evliliklerimizi 38 yıllık evlilik hayatımda kimseye bahane bulmadım eger bir sorun olduysa ki önce kendimi eleştirdim haklı olsan bile
son sözüm ; geçim ehli olmak lazım bahane aradıktan sonra kırk tane bahane bulur insan unutmamak gerek bunu . yine bir ata sözü '' sevği sevgi ile kalsa gürk yavrusunu yozmaz '' değilmi saygılı olmayı unutmamalı . sevgilerimle.
Sevginin aşkın ayarı nedir kimleri örnek almak gerekir evvela insanlık bu noktada birleşmeli ve güneşin ısı ve ışık saçtığı gibi şu gönüller evini temizlik yapmalı.İnsanlığa bir gözle bakmalı benlik gurur kin şehvet şöhret vs gibi hastalıkları bilmeli ona göre tedavi yollarına bakmalıdır.Aşk ve sevgiyi yaradana güven ve bağlılık yoksa eşler arasında da güven olamaz. Evlilikler bir yerde yok olurYaratılanı sev yaradandan ötürü derken Yunusumuz bu aşk ve sevgiye son noktayı koymuş.Bütün insanlık bu mevzuda hastadır.Çağımızın en büyük vebası diyorum bence.Selam ve saygılar efendim gönül gecelerimiz daim aydınlık olsun