- 1086 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
TAVŞAN DAĞA KÜSMÜŞ
Hani bir şey olur ,o şeyden haberdar olunur da meseleyi az da olsa irdeleme olanağına sahip olursunuz. Bu da böyle bir şey diyerek küskünlük, hele hele beklenti içine düşmek biraz trajikomik oluyor.
Bu gün selam verdiklerimiz, sebepsizce piysadan kayboluyor ve ardında soru işaretleri bırakarak .Ne diyelim biz de ’tavşan dağa küsmüş dağın haberi yok’ diyoruz.
Şimdi desem ki; ya tavşan bu ne şimdi ?
Biz yolumuza , yazımıza ,şiirimize bakarız kimsenin etlisine, sütlüsüne bakmayız. Küsen küser darılan darılır ki, hiç kimsenin tavuğuna kışşşş demedik , kul hakkına hiç girmedik, üzmedik , kırmadık. Eee şimdi nedir bu paronayak hareketler ? Paşa gönlünüz bilir hani bir söz var ’ölen ölür, kalan sağlar bizimdir.’Yüreğimiz rahat sayfamız okuyuculara açık, dileyen okur, dileyen okumaz. Zorla güzellik de olmaz.
İnsan her hareketine güzel bir anlam yüklemeli. Soru işaretleri bırakıp, üstün körü aba altından sopa gösterircesine kaba izler bırakarak gitmemeli.
Karanlığa zeytin silkeleyip, mahsul beklemek sağlığa zararlıdır. Adamı sağlığından eder alimallah. Kalem ayarını bozarsa kantarın topuzu kaçar.Ayarlı olmak, her yaşta önemli.Kimse ekmediği yerden biçmemeli bazı şeyleri ...öyle dağda, kırda dolaşıp, egolarını tatmin için sayfalarda sörf yapmamalı.Ağır olmak lazım ki, o taşı kimse yerinden oynatmasın.Hiç birimiz günah keçisi değiliz ki, elinize taş alıp kafamıza ,gözümüze atasınız.Hayal çocuklara yakışır, biz büyüdük.Büyük düşünüp, büyük yazmak lazım ki, okuyucu hisse alsın paylaşımlardan, Kişiselleşmesin cümleler.Her yazılan yazı ve şiiri yazarın hayatıyla bağdaştırmayın ki, hüsrana uğramayasınız.Paylaşımlar anlık duygu ve düşüncelerdir körü körüne bağlanıp ,takıntı etmeyin kendinize.Sonra tavşan muamelesi görmeyesiniz.
YORUMLAR
Aynı sözün "Fare dağa küsmüş dağın haberi olmamış" versiyonu da aklıma geldi açıkçası
Yine "Ağır ol ki batman gelesin" sözünden hareketle sanırım bazısı film karakteri olan 'Batman' olmaya kalkıyor da kendilerini joker sanırken "Joker" durumuna düşüyorlar
Burada sıkıntı veren şunu da unutmamalı bence
Sanal ortamda yaşanan bir olumsuzluk, bugün sana yarın bana derim
Birde hocam
Sanalda gerçek hissi veren bir kişinin yaşanan dünyada ışıltısının yitip gitmesi, yahutta sanal ortamda bir realite havası estiren insanların gündelik hayatta reality şova dönüşmesi de mümkün
Hani derim ki; yüzyüze ilişkilerde iki lafı bir araya getiremeyen bir kişinin sosyal medyada terör estirmesi görülmedik durum değil
Demek ki, insanoğlu ortamını buldu mu asıp kesmeye soyunabiliyor
Onlara da nerede soyundaysan orada giyin denmeli belki de
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Saygı ve selamlarımla...
levent taner tarafından 4/6/2016 2:37:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
Melda kızım, insanlar duygusal oluyor. Özellikle bu sitede bazıları uğur böceğini v.s. sorun ediyor, tartışıyor veya siteden ayrılıyor...
Aslında hangi kritere göre veriliyor bu mavi boncuklar onu da çözmüş değilim. Benim sayfalarıma da uğramaz böyle şeyler... Anlam da veremem...
Ama yine de dostların sızlanmaları beni üzer... Hele de siteyi terk edenler...
Şu Nasrettin Hoca gerçekten büyük bir düşünürmüş...
Hani şu herkesi haklı buluşu yok mu?
Kimi dinlese hak veriyor bazen insan...
Düşündürücü bir paylaşımdı Kızım.
Kutluyorum.
"Kişiselleşmesin cümleler.Her yazılan yazı ve şiiri yazarın hayatıyla bağdaştırmayın ki, hüsrana uğramayasınız.Paylaşımlar anlık duygu ve düşüncelerdir körü körüne bağlanıp ,takıntı etmeyin kendinize.Sonra tavşan muamelesi görmeyesiniz. "
Yazıya katılıyorum, Sevgili Melda'nın dediği gibi duygular anlıktır ve ne zaman neden duygulanacağımız belli değildir. Her yazılanı yazar yaşamış da değildir. Yaşaması da gerekmez zaten, kurgu diye bir şey var değil mi :)
Tebrikler Melda, sevgimle
Bazı anlar düşündüğümü dile getirmişsiniz. Sizin yazınız vesilesi ile iki satır da ben eklemek istiyorum müsaadenizle.
Uzun bir aradan sonra tekrar geldiğimde gördüm ki, burada da bayağı değişiklikler olmuş.
Mesela; Her eklenen yazıyı okumaya zaman ayıramıyorum ama yazılarına aşina olduğum
bana göre yazdıklarından zevk aldığım arkadaşları ve kurdele seçilmiş yazıları ille ki
kaçırmamaya gayret ediyorum.
Ama gördüm ki bir çok güzel yazılar yazmış, hatta kurdele almış arkadaşların yazılarının
altında kimseler yok ya da 1 veya 2 kişi yorum bırakmış. Kutuplaşmalar mı vardır nedir?
anlayamadım.
Ayrıca sizin de değindiğiniz gibi "Kişiselleşmesin cümleler.Her yazılan yazı ve şiiri yazarın hayatıyla bağdaştırmayın" NOKTA
Sevgiler,
Birselamver25
Birselamver25
selamlar saygılar