Türk’ün kaybetmesi benlik huyudur..
Türk’ün kaybetmesi benlik huyudur..
Bu güzel cennet vatanımız günü birlik siyasi çekişmeler yüzünden toplumda, “bir kin bin nefret” olgusu oluşturulmuştur. Bu oluşumun vahim sonuçlar doğurduğunu göremeyecek kadar olan körler, ellerini havaya kaldırıp, şak şak ederken , ülkemizi bataklığa sürüklendiğinin farkında değiller…
Birey olarak; ister sağcı olalım, ister solcu, ister ateist olalım, ister muhakkak bir Mümin veya -bugünkü yandaş tanımlama ile- ister cemaatçi olun, ister Tayyipçi olun…
Düşünme yetisi olan her birey farkında olmalı ki bu vatanda yolunda gitmeyen çok şey var! Elleri havaya kaldırıp yapılan siyasi, ideolojik işaretler bu ülkeyi kurtarmayacak. Beyinler düşünmedikçe düşünüleni uygulamadıkça, çıkar ve menfaatler elinin tersi ile itilmedikçe, toplumsal olarak benliğimiz birilerinin kontrol altına girecektir…
Millet olarak Türk milletinin huyu benliğidir. Bindiğin atın huyu güzelse seni istediğin yere götürür. Kişinin benliği sağlamsa geni de sağlam olur. Neden bu kadar körleştik? Alçalabilmeyi kendimize benliğimize reva gördük. Bu zifiri karanlığın farkına varanlar artık kendi benliğinden af dilemek zorunda. Vakit siyasilere yalvarma vakti değildir!
Müslüman Türk olarak âlemlere rahmet için gönderilen, HZ. Muhammed (S.A.V) ‘in feyzinden yararlanıp yüreklerde yanan çırağ gibi, Alparslan’ın yelesinden sende de bir tutam saç olduğunu, Fatih’in Yavuz’un damarından sende de bir damla kan olduğunu, saksına ektiğin çiçeğe can veren toprakta, binlerce şehitlerinin kanı olduğunu hatırla. Bir millet olarak benliğine geri dön! Bireysel benlik huyundan kurtul ve vatanını, önce millet sonra da devlet olarak tanı...Sahip çık!.
Osman Onuktav
AVAR
YORUMLAR
" Müslüman Türk olarak âlemlere rahmet için gönderilen, HZ. Muhammed (S.A.V) ‘in feyzinden yararlanıp yüreklerde yanan çırağ gibi, Alparslan’ın yelesinden sende de bir tutam saç olduğunu, Fatih’in Yavuz’un damarından sende de bir damla kan olduğunu, saksına ektiğin çiçeğe can veren toprakta, binlerce şehitlerinin kanı olduğunu hatırla. Bir millet olarak benliğine geri dön! Bireysel benlik huyundan kurtul ve vatanını, önce millet sonra da devlet olarak tanı...Sahip çık!."
80 DEN SONRA ÇABUK KÖŞEYİ DÖNME HEVESLİSİ ÇOK PARA LÜKS HAYAT EĞLENCE ,İSTEYEN BİR TOPLUM TÜREDİ.MARKETLERDE SEPETLERİ AĞZINA KADAR DOLDURAN TÜKETİCİ BİR TOPLUM OLDUK.KİTAP ,GAZETE OKUMAKTAN ÇOK DİZİ SEYREDEN BİR TOPLUMUZ ARTIK.NE KADAR GELİŞMİŞLİĞİN ÖLÇÜSÜ YILDA YENİ İCATLARA KAÇ PATENT ALINDIĞI OLMALI DEĞİL MİYDİ?SANKİ BENİM ANLATMAK İSTEDİKLERİME TERCÜMAN OLMUŞSUN.KUTLUYORUM EFENDİM TEK KELİME İLE ALLAH RAZI OLSUN DEMEK DAHA DOĞRU OLACAK.SAYGILARIMLA
Osman Onuktav
AVAR
Benliklerimizi milletçe cam mekanlara biriktirip, havasız bıraktıktan sonra şuursuzluğumuzu paspas yapılmış değersiz kağıtların ruhu uçuk bedenleri gibi oyunda oynaşta olan deli danalardan farkı olmayan bir güruh toplumu olmuşuz. Ceddimiz, tarihimiz bu fütûrsuzluğun denizinde raks ediyor. Kimin umurunda? Umur ne ki? Kaldı mı ki?
"... HZ. Muhammed (S.A.V) ‘in feyzinden yararlanıp yüreklerde yanan çırağ gibi, Alparslan’ın yelesinden sende de bir tutam saç olduğunu, Fatih’in Yavuz’un damarından sende de bir damla kan olduğunu, saksına ektiğin çiçeğe can veren toprakta, binlerce şehitlerinin kanı olduğunu hatırla."
Bunları benim kanım, benim canlarım unutmuş ve nemelazımcılığın denizinde başıboş yüzmektedir.
Kaleminiz baki olsun yüreğinize sağlık diliyorum.
KAFKASİ
Yorumunuzla yazıya fikir olarak renk kattınız teşekkür ederim.
Türk milleti uyanıp Türk benliğine sarılıp Sabretmemeli zalime çıkar menfaat , para uğruna!...
Türkün aslı Hürriyet aslıdır,Uyan milletim uyan
Atalarının izinde git, onların ilmine git, onların medeniyetine git..
Saygılarımla..
Değerli dostum
Sizin bu anlamlı yazınızı okuyunca geçmişte yıllar önce görüştüğüm ama bu gün itibariyle hayat şartları gereği maalesef pek görüşme şansımızın olmadığı farklı siyasi görüşlerde ol sakta kardeşim yerine koyduğum sevgili Hamza’nın söylediği bir sözü hatırıma getirdi. ‘’ilkesiz ve ruhsuz insanları gördükçe eskiden sopalarla kovaladığımız devrimci solcuları arıyor ve daha fazla saygı duyuyorum. Hiç değilse onların emperyalizme ve kapitalizme karşı bir tavırları vardı şimdilerde kimsenin böyle bir derdi de yok ‘’ derdi sanırım çok haklıydı Hamza bizlerin öğrencilik dönemlerinde lise çağlarında bile gençler hocalarıyla kıyasıya siyasi tartışmalar yaparlardı. Gerçektende o dönemlerin gençliği ülke sorunlarıyla ilgili siyasal anlamda çok dolu ve aktiflerdi.
Bu günün gençleri aynı siyasal tartışmaları yapıp ülke mesellerine kafa yoruyorlar mıdır? sanmam ülke mesellerinden vaz geçtim, maalesef Türkiye’nin başbakanının kim olduğunu bilmeyen bir yığın insanla karşılaşıyoruz sosyal hayatımızda.
Çok anlamlı ve düşündürücü yazınızı kutlarım
Kaleminize yüreğinize sağlık kıymetli kardeşim
Saygı sevgi selamlarımla
KAFKASİ
Eski günler eski günler arar olduk eski günleri.. Eskiden siyasi zıtlaşmalar olsa da hepsinin siyasi ortak noktası Ülke çıkarları içindi.. Şimdi siyaset sadece ve sadece bireysel çıkar içindir..
Ülkemizde gençlerin siyasetten uzaklaşmasının bir çok sebebi var. 12 Eylül gençler üzerinde büyük bir olumsuz etki bıraktı., daha sonrasında sık sık askeri müdahalelerinin olması, siyasi partilerin alternatif politikalar üretemeyip birbirleriyle benzeşmesi, ülkenin içinde bulunduğu ekonomik ve sosyal sebepler, vatandaşın geçim derdine düşmesi, değişen binlerce kanun ve kanunlardan gelen siyasi partilere üye olma yasakları, seçim sistemi, partilerin seçmenlerine olan sözlerinin iktidara gelince yerine getirilmemesi ve de siyasal partilerin parti içi demokrasiyi tam olarak işletememesidir.
Bu gibi nedenlerle siyasi parti yoluyla siyasal katılım azalmış çıkar ve menfaatcılar siyaset yapmaya başlamıştır.. millet üzerinde oluşan baskılar sonucu gerçek anlamda yapılacak olan siyasetten uzaklaşmasını sağlamıştır.
Bun dan sonra siyaset güçlü olanın hükmüyle hareket etmektedir..
Saygılarımla