- 902 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kurban
Kurban Kuran-ı Kerim’de açıkça geçmektedir.
Hatta hayvanın nasıl kesileceği bile yazmaktadır.
Ayrıntılar bile anlatılmıştır.
Kurban kesmeyin diyen ilahiyatçının diplomasını üniversiteler iptal etmelidir.
Devletten aldıkları para var ise o para ’’haram’’.
’’Para almayım,haram’’ demesi gerek bu kişilerin.
’’Hayvanlar masum’’ diyorlar.
Bu şekilde insanları kandırmaya çalışıyorlar.
Kedilerine,köpeklerine ıspanak mı yediriyor bu insanlar.
Kuran’ın mealini okumayan insanlar bu kişilere kanıyor.
Lütfen ölmeden Kuran’ın mealini bir zahmet okuyun...
O kitap size yeter..
Bakınız Soner Yalçın köşesinde ne güzel açıklamış.
Kur’an’da kurban
Kur’an-ı Kerim’de; kurban, Maide Suresi 27. ayet, Kevser Suresi 2. ayetinde ve Hacc Suresi 28, 34-35, 36, 37. ayetlerinde geçiyor.
“Ey Muhammed! Onlara Adem’in iki oğlunun kıssasını doğru olarak anlat: İkisi birer kurban sunsunlar, birininki kabul edilmiş, diğerinin ki edilmemişti. Kabul edilmeyen, ‘And olsun seni öldüreceğim’ deyince, kardeşi: ‘Allah ancak sakınanların takdimesini kabul eder’ demişti. (Maide 5/27)
Kur’an’ın Hacc Suresi’nde Allah, Hz. Muhammed’e insanları hacca çağırmasını söyledikten sonra 28. ayette kurbanla ilgili şu buyruğu iletti:
“Ta ki kendi menfaatlerine şahit olsunlar; Allah’ın onlara rızk olarak verdiği hayvanları belli günlerde kurban ederken O’nun adını ansınlar. Siz de bunlardan yiyin, çaresiz kalmış yoksulu da doyurun.” (Hacc 22/28)
Keza:
“Her ümmet için, Allah’ın kendilerine rızk olarak verdiği kurbanlık hayvanların üzerlerine O’nun adını anarak kurban kesmeyi meşru kıldık” (Hac 22/34-35)
Bu ayette, Müslümanların kurban keserken diğer ümmetlere buyrulduğu gibi, Allah’ın adını anmaları; kesim niyetinin yönünü belirtme gereğini; böyle yapıldığı takdirde kurbanın geçerli olacağı dile getirildi.
Bu surenin 36. ve 37. ayetlerinde kesim işleminin nasıl yapılacağına dair açıklama bulunuldu:
“İşte kurbanlık deve ve sığırları Allah’ın size olan nişanelerinden kıldık. Onlarda sizin için hayır vardır. Bağlı halde keserken üzerlerine Allah’ın adını anın. Yan üstü düşüp ölünce yiyin, isteyene de istemeyene de verin. Şükredersiniz diye onları sizin buyruğunuza verdik. Bu hayvanların ne etleri ne de kanları Allah’a ulaşacaktır. Allah’a ulaşacak olan ancak sizin O’nun için yaptığınız, gösterişten uzak amel ve ibadettir. Size doğru yolu gösterdiğinden, Allah’ı yüceltmeniz için onları böylece sizin buyruğunuza vermiştir. Ey Muhammed! İyilik yapanlara müjde et.” (Hacc 22/36-37)
“Ey babacığım”
Kur’an’da En’âm suresi 83. ayetinde ve Sâffât Suresi 101-111. ayetlerinde Hz. İbrahim’in ismi geçer.
“İşte bunlar, bizim hüccetimizdir. Biz onu kavminin karşı koymasına rağmen İbrahim’e verdik. Biz dileğimiz kimselerin derecelerini yükseltiriz. Şüphesiz ki Rabbin hikmet sahibidir.” (En’âm Suresi, ayet 83)
“Biz de ona yumuşak huylu bir oğlan müjdeledik. Çocuk kendisinin yanı sıra yürümeye başlayınca, ‘Ey oğulcuğum! Doğrusu ben uykuda iken, seni boğazladığımı görüyorum, bir düşün, ne dersin?’ dedi. ‘Ey babacığım! Ne ile emir olunursa yap, Allah dilerse, sabredenlerden olduğumu göreceksin!’ dedi. Böylece ikisi de Allah’a teslimiyet gösterip, babası oğlunu alnı üzerine yatırınca, ‘Ey İbrahim! Rüyayı gerçek yaptın; işte biz, iyi davrananları böylece mükafatlandırırız!’ diye seslendik. Doğrusu bu, apaçık bir denemeydi. Ona fidye olarak büyük bir kurbanlık verdik. Sonra gelenler içinde, ‘İbrahim’e selam olsun!’ diye ona bir iyilik ün bıraktık. İşte iyileri böylece mükafatlandırız. Doğrusu o inanmış kullarımızdandı.” (Saffat Suresi, ayet 101-111)
Hz. Muhammed’in kurbanı
İslam’ın ikinci yılında; Hz. Muhammed bayram sabahları namazgâhta halka Kurban Bayramı namazını kıldırdıktan sonra hazırladığı iki boynuzlu koçun birisini kendi ve ailesi için diğerini de ümmeti için kurban etti. Kurban sırasında, “Allah’ım bu sendendir ve sanadır” dedi ve bu hep sürdü…
Kur’an’a göre; Sadaka-i fıtrı vermekle mükellef olan kimselere Kurban Bayramı’nda kurban kesmek
vacipti.
Kurban Bayramı’nın ilk üç günü içinde kurban edilecek hayvanların kesilip kanı akıtılmalıydı.
İslam inancında kurban; koyun, keçi, sığır ve deveden kesiliyor. Koyun ve keçiyi ancak bir kişi; sığır ve deveyi ise yedi kişi ortaklaşa kurban edebilirdi.
Kurban edilecek hayvanların kusursuz, noksansız, güçlü kuvvetli ve azaları tamam olması lazımdı.
Kurban edilen hayvanı üçe taksim edip bir kısmını akrabaya, bir kısmını fakirlere ve bir kısmını da ev halkına yedirmek sevaptı. Fakir kimseler ise kestikleri kurbanın hepsini evlerinde barındırıp dağıtmayabilirdi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.