- 1093 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Savaşanların Hakkı
Türk insanına telafisi çok zor olan bir şey yaşatıldı.
Savaşlarda garibanlar öldü ama ülkeyi savaştan kaçanlar sahiplendi.
Şimdi savaş çıksa yine aynı şey olacak.
Zenginler ölmeyecek.
Hepsi yurt dışına kaçacak.
Savaş bitince geri dönecekler.
Bağıracaklar utanmadan ’Ne mutlu Türk’üm diyene’ diye.
Savaşanları süslü sözlerle övecekler.
Sömürmeye kaldıkları yerden devam edecekler.
Şehitlerin çocuklarını on iki saat çalıştırıp asgari ücret verecekler.
Güvenlik yapacaklar avmlerine,eğlence mekanlarına.
Gazilere şemsiye bile tutmayacaklar.
Yakın tarihten örnek vereyim.
Doğuda bir çok gariban çocuğu PKK’ya karşı savaştı.
Yaralandı,sakat kaldı,şehit oldu.
Zengin çocukları bedelliyle yırttı.
Kimi yurt dışına kaçtı.
Savaşanlara ne mi oldu?
Sonra sivile döndü bu gençler.
Evlerine haciz geldi.
Elektrik borcunu ödeyemedi diye.
Devlet dairesine gittiler ve kötü muamele gördüler.
Dediler ki:’Banane lan doğuda çatıştıysan.’
Bakıyorum köşe yazarları bir şeyler karalıyor.
Güçlü ülke,yeni Türkiye.
Vallaha kusura bakmayın da şu an savaş çıksa işte bu sebeplerden dolayı çoğu kişi savaşmaz.
Ve yine kusura bakmayın da bu millet ’enayi’ değil.
Çoğu kişi sever vatanını.Elbette çoğu korumak için savaşmak ister.
Çok geç olmadan şehit ailelerimize,gazilerimize,doğuda çatışanlarımıza,askerimize,polisimize sahip çıkalım.
Bir er eğer savaşmışsa ve ülkesine faydalı olacaksa bence binbaşı bile olabilmeli.
Sadece kağıttan sorulara cevap vererek komutan olmamalı.
Şimdi diyeceksiniz ki:’Vatanı korumak için menfaat gütmeye gerek yok.’
Savaştan kaçanların menfaati korunuyorsa.
Neden savaşanlarınki korunmasın.
Allah korusun ülkemize böyle bir şey olsa elbette savaşırız ama unutmadan söyleyim.Hatırlarsanız son dönemlerde şehit annelerinin bazıları ’vatan sağolsun’ dememişti.Vatanını sevmediğinden değil.
’Neden hep bizim gibi garibanların çocukları ölüyor’ düşüncesindendi bu.
Yıllar önce söyledim.Yine söylüyorum.
Bir Cem Garipoğlu için İsrail bile devreye girdi.
Doğu’da zengin iş adamlarımızın çocukları da askerlik yapmış olsaydı ve bunlardan dört beş tanesi şehit olsaydı. Bakın PKK nasıl bitiyordu.
O televizyonların sahiplerinin çocukları ölmüş olsaydı.
Gece gündüz tvlerde neler izlerdiniz hayal edin?
Evet ’vatan sağolsun’ olsun ama savaştan kaçanların sömüreceği bir vatan değil garibanların haklarının,savaşanların haklarının korunduğu bir ’vatan sağolsun’
Bunları yazdım çünkü her şehit haberinde veya her masum bir gencimiz öldüğünde çok üzülüyorum.
Doğum yeri,memleketi neresi olursa olsun Türkiye Cumhuriyeti’nin ayakta kalmasını isteyen ve bunun için her türlü vatan hainliğine ’hayır’ diyen insanların pisi pisine ölmesine asla gönlüm razı değildir.Masum olan on altı yaşındaki çocukların kafasının taşla ezildiği bir ülke olmayacaktır bu ülke.Bunun için hepimize görevler düşüyor.Bu ülkede hiçbir sebeple masum çocuklar ölmemeli.Bu vatana sahip çıkalım.Başka liman yok.Ortadoğu kaynıyor.Türkiye güçlü olmalı.Osmanlı dağıldı da ne oldu.İşte Ortadoğu’nun hali ortada.
Bu ülkenin bölünmesi hiçbir ırka fayda etmez.
Herkesin kardeşçe yaşadığı bir ülke dileğiyle.
Barışla kalın...
Serhat Uzunkök
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.