- 1607 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇANAKKALE 29 Ekim 2014 Cumhuriyet Bayramı
ÇANAKKALE
29 Ekim 2014 Cumhuriyet Bayramı
Sabahleyin çocukların Cumhuriyet Bayramına gittikleri Çanakkale Kordon’a indim. Hava puslu yağmur bir çiseliyor bir duruyor.Bütün okullar kordonda toplanmış öğretmenleriyle öğrenciler, Askerler, denizciler, gaziler, yaşlı genç oldukça kalabalık ... Yeşil plastik sandalyeler dizilmiş kaldırıma. Ellerinde şemsiyeleriyle halktan insanlar oturmuş töreni bekliyor..Ellerinde boy boy bayraklar gururla, dik duran Çanakkale halkı
Küçük bir şehir Çanakkale. Deniz kıyısında toplanan insanlar bir dakikalık saygı duruşuna geçtiler. Hava sağuk, oldukça rüzgarlı. Sessizliği bozan deniz dalgalarının kıyıya çarpan gürültüsü kulaklarda... sadece dalga sesi. İnsanın içine işliyor. Boylu boyunca deniz dilediğince dalgaları savuruyor. her zaman bulunulamıyacak bir an diyebilirim. Tüm şiddet haberlerinden, işin içinden çıkılmaz trafikten uzak , sadece denizin sesini dinliyorsunuz. İstiklal Marşı. Sonra Belediye Başkanı, Vali arkası açık bir araçla halkın önünden iki üç resmi geçiş yapıyor sonra konuşmalar...
İlk okulda bayramlarını geçirdiğimiz yine bir kıyı kendi olan Tatvan’a gitti aklım. Temiz elbiselerimiz ve yeni ayakkabılarımıza sevinirdik en çokta. Küçük dünyamız ve gençliğimizin farkedilmesi önemliydi . Aldığımız görevlere çok sevinirdik. Küçük bir kasabada yaşarken görünmek kendimizi güvenli hissetmemize yarardı doğrusu. Evdeki sıradanlığımızdan çıkardık bir an. Elimizde cep telefonları değilde çizgili kağıtlara yazdığımız şiirlerimiz olurdu. O şiirleride ezberlemeden çıkmazdık öğretmenin karşısına. Kız çocukları saçları iki yana örülü olurdu daha çok. Büyüklerin uzun uzadiye konuşmalarından sıkılırdık .. Ama yaşıtlarımızda birlikte olmanın keyfini çıkarmaya çalışırdık. Kalabalık ailelerde evdeki görevlerimiz hiç bitmezdi. Okul ve bayramlar biraz soluk almamıza da yarardı doğrusu. Bayram bittikten sonra döneceğimiz yer mutlaka evlerimiz olurdu. Bizlerde sokaklarda oyalanarak konuşmaları uzatarak biraz daha fazla birlikte vakit geçirmeye çalışırdık.
Öğlenden sonra hoperlörle, akşam düzenlenmiş bayram şenliğinin yapılamıyacağını duyuruyor. Ülkemiz acıları, ölümleri her an yaşamaya mahkum oldu ne yazık ki. Maden ocağındaki su baskını yeni alınan canların acısıyla boğulmuştu yine. 29.Ekim.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.