- 797 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
TROİA FESTİVAL inde FAZIL SAY
51. ULUSLARARASI TROİA FESTİVALİ de
FAZIL SAY
51. Uluslararası Troia Festivali nin önemli konuklarından biri Ülkemizin değerli sanatçısı Fazıl Say’ın konserini Çanakkale de izlemmiş olmam sonsuz bir sevinç duydum..
Sahne çimenlik kalesinde ışıl ışıl...kaleye sızan mavi ışıklandırma... üzerine beyaz ışıkla "Özgürlük haktır" yazısı insanı dik tutmaya yetiyor.
Sahnenin önünde yazlık sinemayı andıran arka arkaya sıralanmış mavi sandalyeler. Çocuk, genç , kadın erkek sağ ve sol yanlar gittikçe çoğalan büyük bir kalabalık .
Fazıl Sayın sahneye çıkmasını sabırsızlıkla bekleyen heyecan içindeki seyircinin yoğun duygular içinde olduğunu görmek ayrı bir tat.
Bu kez yuvarlak pembe bir fon duvara yansıyan " Barış Kültürümüz olsun"
Ülkenin içinde bulunduğu ortama bir sesleniş bir yanıt aynı zamanda
Saat 21 Fazıl Say sahneye çıkmak üzere. Kalabalığın soluğu kesik bekliyor
Fazıl Say’ın Çanakkale Festivaline ilk katılışıymış.
Ay ışığı... Gök yüzünü kaplamış yıldızlar... yanıp sönen renkli ışıklarıyla sahneden yükselen türküler... yaşamla iç içe sanatı duyumsamak,
gecenin karanlığında aydınlığı görmek adeta. Uluslararası 51. Troia Festivalinde Çanakkale her köşesi coşkulu, sevinçli, umutlu ve dimdik. Kişilikli yapısı insanı duygulandırıyor doğrusu.
Ülkesinin yüz akı. Sokakta yürüyen insanın kendinden emin adımlarını gördükçe Çanakkalelileri tanıyorum.
İlk Nazım Hikmet’in Memleketim parçasıyla başlayan konser Serenat Bağcan’ın insanı yerinden sarsan sesi, Fazıl Say’ın piyano tuşlarında kayıp giden parmaklarında geleceğimizi kucaklıyoruz.
Çimenlik kalesinde konserin sonuna dek aynı heyecan aynı coşku, aynı tempo. Seyircinin dikkati olağanüstü.
Konser bittince önce Belediye Başkanı Fazıl Say’a, Serenat Bağcan’a sahnede çiçeklerini veriyor. Sonra güçlü bir alkış. İzleyiciler sorunsuz bir şekilde gecenin karanlığında,
yaşamın devam ettiği Çanakkale ’de Fazıl Sayı sevgi dolu alkışlarla uğurluyor.
Böylesine önemli bir konseri izlerken Çanakkale Belediyesi’nin halkına vermiş olduğu değeri duyumsadım. Sanatın değerini bilen, halkının kültür sorununu önemseyen Çanakkale Belediye başkanına, şükranlarımı sunuyorum. Festivale katkı sağlayan tüm çalışanlarına başarılar dilerim.
Keziban BULDU
01.08.2014