- 780 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Genc kiz ve oniki Ay
Bir kadinin iki kizi varmis: biri kendi kizi diyeri ise uvey. Kadin uvey kizindan cok kendi kizini seviyormus. Uvey kizi saglikli,guclu ve kezi oldugundan o birturlu kizi kabul edemiyormus onu bir kasik suda bagacak kadar nefret ediyormus. Onu etrafinda gormeye dahi tahammul edemiyormus. Kendi kendini yigip bitiriyormus. Bir gun nasil nir kotuluk yapsam da ondan kurtulsam diye dusunmus ve en sonunda onu buralara yakin olmayan bir cesmeye su getirmesi icin gondereyim de nasil olsa o ordan gerisin geri gelemez, o cesmenin yaninda konusan bir agac oldugunu ve o agacin etrafina her aksam vahsi hayvanlarin toplandigini duymustum diye dusunmus. "Bu evlatligi ancak onlar yok edebilir benim gozlerimin onunden"demis.
Bir gece yarisi uvey kizini o uzaklarda olan cesmeden su getirmesi icin gondermis.
Kiz uvey annesine karsi gelemediginden, el arabasini almis onun icine bos olan su bakirlarini yerlestirmis ve cesmeye giden yolu takip etmis.
Kiz cesmenin yanindaki agaca yaklastiginda onun etrafina toplanmis onbir erkek ve bir de yasli kadin gormus. Onlar oturmus agacin dibine, onlarin her biri farkli yasta ve farkli boylarda imis,ama iclerinden biri daha cok kisa boylu imis.Onlar yilin onbir ayi, onlarin yanina oturan yasli kadin da Mart yani Marta, en kisa boylusu yilin en kisa ayi Subat yani Secko.
Uvey kiz onlari orada oyle oturur gordugunde cok korkmus ama cabuk toparlamis kendini ve onlara
- Iyi aksamlar,amcalar,nasilsiniz,iyimisiniz? demis.
Onbir ay:
- Allah sana iyilik vermis kizim, iyiz, sagligimiz ve gucumuz cok sukur yerinde demisler ve sormuslar:
- Sen nasilsin kizim, gecenin bu vaktinde korkmadan bu cesmeden su almaya mi geldin?.
Uvey kiz:
Kork-korkma uvey anne gecenin bu vaktinde suya gonderdikten sonra ben nasil olur da gelmem.
Yasli kadin olan Mart yani Marta:
- Oyle kizim, gucun oldugu yerde durustluk yok demis.
Soyle bana: Yilin hangi aylari senin icin guzel ve hangileri kotu?
Uvey kiz:
Ah, Mari altin ninem, yilin butun aylari guzelden daha guzeller, iclerinde tek bir ay bile kotu degildir demis.
Onbir Ay:
- Sen cok sagol kizim, bizden ve Allahtan gonul dolusu zenginlik sunuyoruz sana, konustugunda dudaklarindan altin dokulsun.
Uvey kiz, doldurmus bakirlarini suyla yerlestirmis elarabasina ve gerisin geri evin yolunu tutmus, eve vardiginda kapiyi calmis, kapiyi acan uvey anne kizin elinde su dolu bakirlarla geldigini gorunce cok sasirmis. Baslamis kiza sorular sormaya, kiz uvey annesine verdigi her cevapta dudaklarindan altin dokuluyormus yere,uvey annesi affallamis ve dusunmus.
"Ben onu yok etmek icin o cesmeye gondermistim, konustugunda dudaklarindan altin dokulsun diye degil" ve kendini cabucak toparladiginda egilmis yere ve tum altinlari toplamaya baslamis.
Uvey anne:
- Cabuk soyle bana kim seni buyuledi, konustugunda dudaklarindan altin dokuluyor, eyer soylemez isen seni cok fena dovecegim diye bagirmis.
Kiz uvey annesinin korkusundan bir bir anlatmaya baslamis on iki ayi ve onlarin ona nasil tesekur dileginde bulunduklarini.
Ertesi gece uvey anne kendi kizini da su getirmesi icin o cesmeye gondermeye karar vermis, o da tesekur dilekleri alsin ve dudaklarindan altin dokulsun diye.
Kadin:
- Hadi kizim sende o cesmeye git ve su getir, oradaki on iki ay sana da tesekur dileklerini sunsunlar, seninde dudaklarindan onun gibi altin dokulsun demis.
Kiz cesmeye gitmis, on iki ay`i ve yasli kadini selamlamis.
Yasli kadin:
- Yilin hangi ay`i iyi ve hangisi kotu diye sormus.
Kiz cevaplamis:
- Siz bilmiyormusunuz hangilerinin iyi ve hangilerinin kotu oldugunu da bana soruyorsunuz, kucuk cocuklar bile biliyor Ocak yani Kolojer ve Subat yani Cerko aylari en iyileri oldugunu, Mart yani Marta ise cok dengesiz ve guvenilmez oldugunu, diger aylar da o kadar iyi degiller ama ne yapalim dusmusuz ellerine onlarin isteklerini yerine getirmek zorundayiz.
Oniki ay:
- sen zengin ol, konustugunda dudaklarindan yilanlar dussun demisler.
Yolda agirlik yapmasin diye elindeki bos bakirlarla gitmis eve, eve girdiginde annesinle konusurken dudaklarindan kucuk-kucuk yilanlar dokuluyormus.
Annesi dayanamayip sormus:
- Dudaklarindan neden yilanlar dokuyorsun,kizim?, Neden altin dokmuyorsun, kiz kardesin gibi?
Kiz olanlari annesine anlatinca, kadin iki ele ile basini tutmus ve ah kizim rezil sefa olduk, ah bir bilebilseydim basima gelecekleri, bosuna dememisler "Kim baskasinin mezarini kazarsa, kendi duser ona"demis.
G. K.
YORUMLAR
Masal okumayalı uzun zaman olmuştu.. insan yaşı kaç olursa olsun severek okuyor masalları... yada içinizdeki çocuğu öldürmediğiniz sürece masallar hep cezbediciliğini koruyor gözünüzde... çok güzel ders verici bir masaldı.. hainliğin, kötülüğün ve açgözlülüğün dile getirildiği... kaleminize sağlık.. dilerim daha bir çok güzel masal dökülür gönlünüzden :) Saygılarımla...