İkiz ruhlar 18 arkası yarın deneme öykü
Her şeyin normal başlayıp seyrettiği bir maceranın bazı kısımları doğru ama, mesela bizim köşkün bitişiğindeki köşkte ne ressam Fehmi bey ne de Fransızca öğretmeni Rutkay diye biri yok.
Orası yıllar yılı kapalı ve şu son iki aydır kapısında satılık köşk ilanı var.
Gerçek olan biz şu anda o satılık köşkün içindeyiz, köşke bakan ihtiyar bekçiye dil döküp ağzından girip burnundan çıktık.
Adamcağız bizim ısrarlarımız, yalvarmalarımız karşısında dayanamayıp pes etti.
Yaş günü yapacağımızı, bizim salonun küçük olduğunu söyledik. Oysa maksadımız hınzırcaydı, bütün bu hınzırca işler de Hülya’nın başının altından çıkıyordu.
Maksadmız yaş günü yapmak değil, ruh çağırma seansı düzenlemekti.
Galatasaray’dan bizim gurup hepsi davetliydi, Mine Suat Ayşin, Taner Meliha ve ben heyecenla olacakları bekliyorduk.
Evin eşyası tamamen boşaltılmamıştı; üst katta kocaman bir salon ve büyükçe bir masa vardı.
Eskilerin dediğine göre ruh çağrılacak masanın çivisiz olması gerekirmiş.
Köşkün sahiplerinin burada sık, sık bu tip eğlenceler düzenlediklerini, ruh çağırdıklarını duymuştuk.
Biz bunları duyduğumuz günden beri de aklımız hep bu köşkte kalmıştı.
Bir gün mutlaka, ama mutlaka ruh çağıralım diyerek sözleşmiştik.
O gün, sadece ruh çağırmayacak ayrıca birimizi uyutacaktık. Heyecan içinde tir tir titriyorduk.
Herkes, söz birliği etmiş gibi benim uyumamı isteyince neşelerini kaçırmamak için ısrarlarına dayanamayıp uyumayı kabul etmiştim.
Daha önce anlattığım tüm olaylar uyuduğum sırada gördüklerimdir.
Bu arada Atıf’ın mezarını da ziyaret etmiştim, şimdi tüm merakım Rutkay diye biri var mıydı ve birlikte gittiğimiz yer gibi, gerçek hayatta da öyle bir yer var mıydı?
Heyecanım bir türlü dinmese de nihayet kendime gelebilmiştim ama arkadaşlar yeterince korkmuşlardı.
Bu da bize ders olmuştu, özellikle de Hülya’ya..
Neyse, o gece hepimiz bir daha böyle bir delilik yapmamaya söz verip dağıldık.
X sevgilim bu yıl Arkeolog olarak mezun oluyor, ben de filolojiyi bitiriyorum.
Hülya’yla benim düğünümüz aynı tarihte, aynı yerde olacak. Balayına iki çift birlikte çıkacağız. Hülya’nın daha önce görüp beğendiği Nis’e gideceğiz.
Teyzem düğün hazırlıklarına başladı bile, nikah İstanbul’da olup Hülya ile ikimiz salona Gelinlik’lerimizle gideceğiz.
Teyzem daha sonra davetlilere çiftlikte düğün yemeği verecek.
Yüksel Nimet Apel
26/Haziran/2014/Perşembe/Bodrum