PİYES (1.Bölüm):FATİH’İN DÜŞÜNCELERİ
PİYES:FATİH’İN DÜŞÜNCELERİ
(1.Perde)
(((2.Mehmet Edirne’deki ictimagahında itikafa çekilmişti(köşesine çekilmişti).Derin düşünceler içindeydi. Kendi kendine sitem ediyordu)))
[2.Mehmet yerde diz üstü oturmakta, görüntüye sonradan Akşemsettin gelmektedir]
2.Mehmet:
---Allah’ım bana bir yol göster…Ahkam-ı ezeliyyede(başlangıcı bilinmeyen hükümler) var konstantinopolisin İslamla bir gün şereflendirilmesi. Ağraz-ı şahsiyyemle(şahsi maksatımla) almak istemiyorum Konstantinopolisi. İslam yolunda cüzi de olsa bir katkımın olmasını çok istiyorum.
[Akşemsettinin fotoğrafı/kişisi ortaya çıkar]
Akşemsettin:
---Evladım, sizi yine dalgın görmekteyim. Hayrolur inşallah…
2.Mehmet:
---Hocam,Vel-i nimetim…Konstantinopolis’i nice sultanlar, nice kağanlar kuşattılar. Emeviler, Abbasiler bu kuşatmalarda islam yolunda ölmek istediler.Lütfen bu konudaki hissiyatınızı(duygularınızı) dile getiriniz.
Akşemsettin:
---Evladım, sen kendini hazırla…Arş’ın sahibi elbette doğrusunu gösterecektir. Ahkam-ul hakimin(Hakimlerin hakimi Allah), istikbalinize nice letaifler müşerref eyledi.
2.Mehmet:
---Hocam, itinayla hazırlanacağım. Mamafih(bununla beraber) Amel-i Salihimde(Allah’ın rızasına uygun işler yapmak) varsa, olur…
[Işıklar kapanır]
(2.perde)
(((2.Mehmet İstanbul’un fethi için hazırlıklarını hızlandırmıştır. Anadolu hisarının karşısına bir hisar daha yaptırmayı düşünmüştür. Bu hisarı çok önemli bulmakta, hisar inşaatını dikkatle incelemektedir)))
[2.Mehmet etrafta gezinmektedir(yanında Saruca Paşa ,Zağanos Paşa, Çandarlı Halil Paşa vardır)]
2.Mehmet:
---Bu hisarın günümüzün akvalı(en güçlü) hisarlarından olacağını dile getirdiniz Saruca Paşam.
Saruca Paşa:
---Evet Sultanım,doğrudur. İznik’ten kireç, Anadolu’dan seçme taşlar getirttik.
2.Mehmet:
---İtinayla hazırlanmışsınız. Binaenaleyh(bununla birlikte) burçların fevren(çabuk) hazırolmaları gerekmektedir. Zağanos Paşam, siz bizzat burcun sol yakasından sorumlusunuz.
Zağanos Paşa:
---Emredersiniz Hünkarım. Daha çok istimdad(yardım istemek) eyleriz.
2.Mehmet:
---Halil Paşam, siz kıyıdaki kulenin inşaatından sorumlusunuz. Kulenin ahsenliği(güzelliği) çok önemlidir.
Çandarlı Halil Paşa:
---Tabii ki kıymetlü(i)m. Emrinizin hidayete(hak yolu) erişmesi için itinayla çalışacağım Sultanım.
2.Mehmet:
---Yoldaşlar son olarak, Saruca paşam hisarın sağ tarafından sorumludur. Saruca Paşanın mahirlerini(hünerlerini) hepimiz bilmekteyiz.
Saruca Paşa:
---Tabii ki efendim. Mamafih(bununla beraber) lütfunuzu duymak büyük şereftir Sultanım.
[2.Mehmet kalır, diğerleri çıkar]
(3.perde)
(((2.Mehmet kısa sürede Rumeli hisarını yaptırtmıştı. Fakat Konstantinopolis’in ‘’asla yıkılamaz’’ denilen surlarının bir şekilde yıkılıp geçilmesi gerekiyordu. 2.Mehmet Edirne’deki ictimagahında yine düşünmekteydi.)))
[2.Mehmet bir köşede düşünmektedir. Zağanos Paşa dışarıdan seslenir, sonra gelir]
Zağanos Paşa:
---Hünkarım müsaadenizle içeri gelebilirmiyim?
2.Mehmet:
---Buyrun paşam, içeriye gelebilirsiniz.
Zağanos Paşa:
---Selamun aleyküm Sultanlar Sultanı. Beni çağırtmışsınız?
2.Mehmet:
---Evet Paşam. Malumunuz Rumeli hisarını yaptırdık. Fakat bu ancak Konstantinopolis’in yolunu kontrol etmeye yarar. Konstantinopolis’in surlarına maalesef gedikler açamaz.
Zağanos Paşa:
---Maalesef öyledir Sultanım. Buyruğunuz nedir?
2.Mehmet:
---Macar asıllı Urban diye bir usta varmış. Tez elden buraya çağırın.
Zağanos Paşa:
---Emriniz olur Sultanım…
[2.mehmet kalır]
(4.perde)
(((Zağanos Paşa Urban’ı tez elden padişahın huzuruna çağırtmıştı. Urban Zağanos Paşa’nın yanına gelmişti. Beraber Padişahın huzuruna çıkarlar)))
[Zağanos Paşa Ve arasında Urban beraber içeri gelirler]
Zağanos Paşa:
---Buyurduğunuz üzere Macar asıllı Urban’ı huzurunuza getirdim Sultanım.
2.Mehmet:
---Rabbimizin kemalatı(fazileti) üzerinize olsun paşam.(Urban’a dönerek) Urban söyle bakalım, Şahi adını verdiğim top çizimlerimi dökebilir misin? Bu topların Konstantinopolis surlarına gedikler açmasını sağlayabilir misin?
Urban:
---Konstantiniyye ve hatta Babil surlarını hak ile yeksan edilecek top imal edebilirim Sultanım. Ben sanatımdan eminim. Amma topun ne kadar gideceğini evvelden bilemem Sultanım.
2.Mehmet:
---Urban, sen bu topların dökümüne Edirne’nin sanayisini kullanarak başla. İstediğin tüm levazımat tedarik edilecektir.
Urban:
---Tamam Sultanım, emriniz olur.
[Urban dışarı çıkar,2.Mehmet Zağanos Paşa’ya doğru döner]
2.Mehmet:
--- Şahi toplarının şu anki yol şartlarında taşınması çok zor olacaktır. Binaenaleyh cünuda(askerlere) söyleyin paşam, Edirne’den Konstantinopolis’e giden yolu düzeltsinler.
Zağanos Paşa:
---İtinayla emrinizi yerine getireceğim Sultanım.
[Zağanos Paşa dışarı çıkar. 2.Mehmet kalır. Işıklar kapanır. PİYES BİTER)
Devam edecek...
Yazar:OTOGAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.