- 779 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Bir Bayram Günü
kurban telaşesi ardından artıkların def’i bana düştü..
gitmişken Tollardanyüz’de sizler için bir kaç kare almak istedim..
işi uzatmamak mümkün değil..
bu arada çoktan muhatap bulmuş kurbanın yağları, arabayı kurtarmak problem olurdu.. bayırı dolaşıp, çelenden atladım, Mustukların tarladan dolaştım, bir delikanlıdan yardım bekledim şükür..
Imız’a elarabasını şutlayıp; tanışların yoğunlaşmış olduğunu farkettiğim Mereçe Mezerliği’nden köyün ortasına, Ortamelleye,
bayramlaşacak kimseye rastlamadan haydi Ötemalleye..
malim; Mamaş Garısı halam olur, akrabalarımın en yaşlısı,
ona uğramadan köye vardığımı anlamam.. şükür iyi idi..
geri döndüm.. Gozirlerin yıkığın orda Hacalların Hacı Hacımemet...
belli Akmemetlere gediyo, yesettik barabar Dere malleye ordan okula taraf.. birilerini görürüm diye,kimse yok ortalıkta;
ver elini Ortadepeye.. “üş Gulfalla, bi elhem” ordada kimsecikler yok..
Arpalığa taraf yörüdüm.. bobamın oraya harım yaptığını habarını aldıydım göğerilik yapdıydı.. “donuzunan baş edemedik telörgü çekdik guyu açdık” falan dediydi..
etrafı nı dönüp gapıya ulaşdım.. narasın gardaş domatisden bi dene bile bulamadım çürük vs.. büberlerden bir-iki çiçeegötünde buldum bek gözel.. bazardan aldığımızgibi değil.. etli kokuluuu..
bi de yan garpız.. emme içini yemiş..
o ara bobam aradı “ekmek yecez nerdesin.” -şükür ceb telefonu icad olmuş- “senin harımdayın” dedim.. “pıransa yolağel” dediler.. ordan bi teneke ayarladım en tezelerinden epili bi büber, badılcan irkdim.. bi de gabak, onnar yaprağını yer de ben sapını severin 4-5 pıransa kökledim.. (resimlerini paylaşırın) göpgözel etirafını hıfzedelek tahta gapıyı gapattım.. bir kelek tarlasından geçip Ortayol’a çıkarken Bedellerin Adil geldi garşımdan.. "yaau emmi ne arayon sen orda! sizin harım hura!! hu keleklik sizi(n)ki" dedi.. Orası Abibe(y)lerin, önşe ıccık inanmadım.. horata eder bi hali de yoğ emme bakdım orada başka telörgülü yerler de var.. malum zaten birez garibenidi girdiğim harım, evelallah bobam masraftan gaçınmaz.. güldüm.. dönüp kelek yemek varıdı emme işdaam gaşdı.. kötü oldum..
ya harımın içindeykene gelseleridi.. şükür..
eletividim.. “len çık bi!” dedi Ali Emmi emme ı-ıh..
eve vardım
“len hani pıransa
ha ordan büber file de derneseydin..
kelek alağeleydin”
dedim böyleyken böyle!
bobam dedi ki "len eğere sen köyde filen galaydın
bek makbul bi gonşu olamaycağmışsın,
mukatın eğsiğ olmazımış”
benim zaten muk(u)atsız bi köy ziyaretim olmamışdır.. işin aslı!!
ee… İrbem efendi..
üş_beş yılda bi köye ğedersen helbet bobayın ba(h)çasını bilemen..
al sana bayram hikayesi!
Mazik’e teşekkürler
YORUMLAR
İbrahim Çelikli.
bayram günü kurban kesildi
yukarıya etleri çıkartmak yerine fazlalıkları götürdüm evlerden uzağa
şükür
glenay
çok güzel,
okutuyorsunuz,
bende şükür mü diyeyim.
Bu" şükür "sözcüğünü kaynım çok kullanırdı,
bu yüzden her zaman kullanmam:)