Mevsimlerden Sonbahar
Yazmış yazar perşembeyi..Perşembeye epeyce bir anlam yüklemiş..Açık açık söylemiş.. kendisinin değil, başkalarının değerlendirmeleri olduğunu..Yabancıların..Başka başka memleketten insanların..Kendisi sadece köşesine taşımış meseleyi..Kendi fikrini de söylemiş..Yorumlamak da bize düşüyor..Niçin Perşembe diye..Oysa hafta yedi gün ve her gün özellikli..Her günü bir diğerinden farklı görebilir,bir anlam yükleyebiliriz..
Yani Perşembe önemli de cuma ondan daha mı az önemli..Ya hafta sonuna ne demeli..Cumartesi pazara..
Hem kişiden kişiye de değişebilir günlerin önemi..Mesela bir iş kadını, çalışan bir bayan hafta sonu gelsin istemez..Cumartesi Pazar olsun istemez..Çünkü tonlarca iş bekliyor onu o günlerde..Birikmiş işler..Hafta içi halledemediği işler..Sarkan işler..
Bir öğrenci pazartesi olsun istemez..Hemen gelsin istemez..Haftanın ilk günü ve ilk ders zili pazartesi..Kabus gibi..Hafta sonunun rahatlığı yok artık o gün..Erkenden kalkılacak yola düşülecek..Saatlerce servis beklenecek güç bela okula ulaşılacak..Gün boyu ders işlenecek,akşam tekrar yapılacak, sonrasında çalışılacak..Hafta sonu gevşemiştir zaten zavallıcık,dersten defterden uzaklaşmıştır,rahatlamıştır gel gör ki pazartesi gelmiştir ve ders başı yapılmıştır..İstenmez işte bu nedenle pazartesi..
Bir tek öğrencilere özgü bir durum da değil bu..Tüm çalışanlar açısından farksız..Çalışanlar da tıpkı öğrenciler gibi..Onlar da bu günden hoşnut değildirler..İşe başlamak istemezler..Çalışsalar da içten ve gönülden değildir.. Öylesine geçer pazartesi, verimsiz ve isteksiz..Ne çalışan hoşnuttur ne de işveren bu günden..
Verimli günler haftanın ortası olan günlerdir..Ne pazartesi ne Cuma..Haftanın üç günü..Salı Çarşamba Perşembe..Çalışan açısından,talebe açısından,öğretmen açısından..Sorunsuzdur..Verimlidir,keyiflidir eğlencelidir..
Eğitimciler tarafından da dikkate alınır bu durum..Bakın pazartesi ve cumanın ders programına..Hafif dersler konulur o günlere..Hafif ve eğlenceli..Pazartesi ısındırma günleridir.Ön hazırlıktır hem hoca hem öğrenci için..Cuma ise artık gevşenmiştir..Hafta sonuna giriş günüdür..Bir isteksizlik ve tembellik vardır ve bu gün de sıkılmaz,üzerine gidilmez öğrencinin..
İşte bizim değerlendirmelerimiz..Bizim yorumumuz..Farklı ve çok yönlü..Kişiye,mesleğe,cinsiyete,işe yaşa başa göre..
Gelelim yazarın perşembesine..Perşembe sevimli bir gün cidden..Birimiz değil hepimiz için..Tüm insanlar için..
Neden peki anlayanınız var mı..
Hemen ertesi Cuma da ondan..Yani gevşeme günü,hafifleme rahatlama günü..Daha sonrası cumartesi Pazar yani tatil günleri..Dinleneceğiniz,eğleneceğiniz hoşça vakit geçireceğiniz,şehir dışına çıkacağınız,piknik yapacağınız,top oynayacağınız günler..
Perşembe ısınma turlarının yapıldığı bir gün..Tatile ön hazırlık günü..Yani üzerinize bir ferahlığın düştüğü gün..
O bakımdan özellikli..O bakımdan önemli ve değerli..O bakımdan iple çekilen bir gün..
Zaten yazar demiş,yani aktarmış..Tüm önemli kararlar bu günde alınıyormuş..Çiftler, yani karı koca ya da sevgililer en çok bugün önemli meseleleri konuşuyorlarmış..Evlilik kararı,ev araba alma kararı,tatile çıkma kararı,çocuk yapma kararı..Hemen hepsi perşembeye özgüymüş..
İş görüşmeleri bu günde yapılıyormuş..Ticaret, alım satım,ithalat ihracat kararları..Temaslar bu günde sürdürülüyormuş..Aile ziyaretleri bu günde yapılıyormuş..En çok izlenen diziler bu günde yayınlanıyormuş..
Sayılabilir daha onlarca şey..Demek ki Perşembe toplumun geneline hitap eden bir gün..Rahatlanan nefes alınan bir gün..Çarşıya pazara alış verişe çıkılan bir gün..
Okuduğunuz günlere özgü bir yazı..İzleyeceğim, yazarımız mutlaka aylara özgü de bir yazı kaleme alır..Aylara ve mevsimlere özgü..Onlar da daha az değerli değildir günlerden..Belki günler için sadece haftanın bir günü yani Perşembe belirlenmiş bir gün ama aylardan birden fazla favori çıkabilir.Yani diyebilirsiniz ki ben mayıs ve ekimi bir diğeri de şubat ve eylülü tercih ederim..Hele hele iş mevsim tercihine gelirse o çok daha farklı olur..Hepsi özellikli..Hepsinin ayrı bir güzelliği var..
Benim tercihim mi..
şüphe yok günlerden Perşembe..
Yazardan etkilendiğim için değil..Cidden bana da bir rahatlık ve ferahlık geldiği için..Bir sonraki günü önemsediğim için.. Yoksa her gün önemli ve değerli benim için..Bir ayırıma gitmem birini diğerine tercih etmem,birini diğerinden üstün tutmam..
Yalnız aylar ve mevsimler hariç..Hoşlanmadığım aylar yok ama istemediğim mevsim var..Yaz hariç her mevsim bana uyar..Kış da uyar bahar, sonbahar da..Yaz nedense zor ve sıkıntılı geçer.Uzun gelir..Bitmek bilmez..Ezer sarsar hırpalar beni..
Aylardan tercihim dediğim gibi tek değil çift..Yani biri bahar diğeri sonbaharda..Biri kışı terk ederken diğeri kışa girerken..Biri mayıs diğeri ekim.. Mayısta her taraf yeşillendiği, ekimde her taraf sarardığı için..Birinde uyanma ve dirilişin,diğerinde ölüme doğru gidişin emareleri görüldüğü için..
Kemal GÜL
17.09.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.