- 843 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Allah kötü insan yaratmaz.
Ey insan oğlu hiç düşündünmu iyiliğin elinde olduğunu, Allah kötü insan yaratmaz. Kötü şartlar insani o öyle hissettirir, hissetigin gibi yaşamaya uygulamaya başlarsin. Kendinde inanirsin. Acittikca mutlu olduğunu sanirsin.
Yanlişsin iyilik elinde senin. ilk önce hayattından inanmayıp, yaşamaya çalistiğin.. yaptiktan sonra pişman olup üzüldügün ne varsa çikaracaksin. Allah’a, sonrada kendine söz vereceksin.Yaradana yalvarip duaya siğınacaksin.
Kalbindeki iyilige inanacaksin. Çünkü Allah kimseyi kötü yaratmsmiştir. sevgiyi çikaracaksin ortaya. geçmişe bir sünger çekip nefretten arindiracaksin yüreğini.
Karar vereceksin hayatinin gidişine. Kötülük yaptim ne kazandim iyi olup ta ne kazanacağım.Kötü oldun hic bir şey kazanmadin, kocaman bir hic ve verdiğin aci üzüntü.
Ya iyi olup iyi doğru dürüst karar verdiğinde ne kazanacaksin. Bi kere Allahin sevgisini kazanacaksin, onun merhametinin yüceliğini anlayacak ve yaşayacaksin. Etrafinda seni gerçek sevenleri fark edeceksin.
Sevgilerinin ne kadar sahi olduğunu anlayacaksin.Huzurlu olacaksin mesela, başini yastiğa koyduğun zaman.. vijdanin acıtmiyacak canini.
Sileceksin haytindan haramlari, helal yaşayacaksin. Ekmeğin helaldir ya duygularin iste o da helal olacak, gözlerde kalpde de haram olmayacak hic bir şeyin.Sana ait olana sahipleneceksin. Senin olmayani düşünmeyeceksin bile.
Elinde olan sağliginın ailenin, evladin değerli olduğunu bil. Seni kötü olmaya sevk eden herşeyi hayatindan sil.
Yaninda, uzakta sana bu nefreti yaşamana sebep olanlardan uzakla.Yeni bir yasam belirle, Yaradinina Rabba tutun. Bu zamana kadar yaptiklarina gel töğbe eyle. Allah bagislamiyi sevendir, affedicidir.
Hangi kul el acmişta karsiligini vermemiştir. Benim günahim büyük deme sakin. Büyük olan Aklahtır. Günahlar onun merhameti karsisinda eriyip gider.
Geç olmadan zaman akip gidiyor, yaşlanacaksin ölürüm kurtulurum deme sakin. Kabir azabi çetin nizam kurulduğu zaman hesap var, Allaha.
Hadi firsat eldeyken nefes alirken, sende Allahin iman ipine tutun. O seni birakmaz namaza başla mesela, zor gelebilir. Başka yerlerde harcadigin zaman kadar, zamanınıda almayacak o kadar huzurlu olacaksinki. Yaşamanin ne büyük bir nimet olduğunu, yaradanla konusmanin nasil huzur verdiğini bir bile bilsen seveceksin.
Hem Rabbini peygamberini ve seni gerçek seven her şeyini bilen hadi Bismillah de cennete mi cehennemi sen karar ver..
YORUMLAR
Gülümsedim okurken yazınızı. Keşke ama keşke; elini vicdanına koyup okuması gerekenler okusa ve aydınlatsalar yüreklerini.
Hayatı yaşanır kılmak olmalı yegane görevimiz ve kendimiz için değil ilk etapta. Yaşarken öldürdüklerimiz. Nefes alırken soluğunu kestiklerimiz.
sevebilme yetisini çoktan yitirmiş nice insan. Bir yandan dini vecibelerini yerine getirip etmediği kötülüğü bırakmayan... Tabii ki genelleme yapamayız ama şuna inanıyorum ki değerli yazarım: KÖTÜLÜK GERÇEK ANLAMDA BİR SANAT HEM DE EŞSİZ BİR SANAT. İcra edemediğim bir sanat üstelik. Nasıl oluyor da bu denli acımasız olunabilmekte. Değişmekten korkuyorum bir yandan onlara benzemek adına hiç bir kaygı da taşımıyorum.
Olması gereken ne ise dile getirmişsiniz. Hoş ve kıymetli bir aktarım. Fazlasıyla hitap etti okurken. Can-ı gönülden kutlarım.
Saygılar, hürmetler...
Yüreğinize sağlık.