- 1032 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAYAT AKIŞIMIZDA Kİ BAZI DEĞİŞİKLİKLER ...
HAYAT AKIŞIMIZDA Kİ BAZI DEĞİŞİKLİKLER ...
Saygıdeğer okuyan,yorumlayan,paylaşımlara ortak olan gönül dostlarım.
Allah’ın selamı,rahmeti,bereketi üzerinize olsun.Yaradan şuurumuza hakim kılsın, nefsimize esir etmesin.Şeytani duygulardan uzaklaştırsın.Dualarımızı kabul etsin İnşallah ( Amin.) Değişim süreci yaşandıkça teknoloji harikalarından
yararlanmak istiyoruz. Son yarım asırda o kadar çok değişiklikler oldu ki... Bunları sırasıyla saymak mümkün değil. Yarım asırdan bu güne teknolojide ki
değişikliği daha önceki yazılarım da birkaç bölümü işledim.
Devamını ileride müsait zamanlarda fırsat buldukça, Allah izin verdikçe paylaşmaya çalışacağım. Köylüler şehirlere akın ettikçe, emekli olanların bir çoğu da köylere akın edip temiz hava için de doğanın kucağın da yaşam sürmeye gerek duyuyorlar. Her hanede birilerinin modayı takip ettiği malum. Yaşlılarımız bile geçmişin yorgunluğunu unutabilmek, rahat, huzurlu yaşamı sürdürebilmek için bazı fedakarlıklardan kaçınmıyorlar.
Bu değişim sürecinin getirilerinden fazla götürüsü de oluyor. Köy yerlerinde besi hanelerde ki hayvanların dışkısını tarlaya saçarlardı. Yağmurun, kuyularda ki suyun bolluğuyla toprak verimini artırdığı gibi sebzeler,meyvelerde lezzetli olurdu. Şimdi ithalat gübrelerle toprağın huyu değişti, mahsuller hormonlu oldu. İçimiz de Atam şiirin bir bölümünde. İTHALAT GÜBREYLE TARLALAR SARHOŞ, ATILAN İLAÇLA MEYVELER MAYHOŞ, HORMONLU GIDAYLA SEBZELER BİR HOŞ, DÜŞMAN İÇİMİZ DE EY YÜCE ATAM. diyerek şikayette bulunuyorum.
Önceki yıllarda gazetelerin, kitapların, dergilerin, broşürlerin, davetiyelerin hatta afişlerin bile basım işleri yirmi dokuz harften oluşan klişelerden hazırlanırdı. Bu işlem bir hayli zordu. Çalışan personelin bir bölümü ayakta, bir bölümü de oturarak dizerdi. Hele günlük basılan gazeteler için gece ve gündüz çalışma zorunluluğu vardı. Aksi halde onca haberin , yazının yarına yetişmesi mümkün olamazdı.
Şimdi düzen çok değişti. Siyah beyaz baskıların yerini renkli yayınlar aldı. Haberlerinde anında duyurulması sağlandı, canlı naklen yayınlar bir çok olayı yazılı basından önce duyurmuş oldu. Olay mahallinde çekilen resimler direk sayfa sütununa yerleşerek daha net görüntü sağlanmış oldu. Fotoğraf maki nanın yerini kameralı cep telefonları aldı, aynı zamanda canlı video kayıtları da yapılabiliyor.
Bizler bilerek veya bilmeyerek özelliklere, güzelliklere gölge düşürmeye çalışıyoruz. Sağlığımız günden güne hormonlu gıdalar yüzünden bozulmaktadır. Değişim süreci gıda ile sınırlı kalmıyor. Avrupa ülkelerinde ki insanlarla her konuda yarış halindeyiz. Modaya ayak uyduralım derken aslımıza, neslimize gölge düşürüyoruz. Saygı,sevginin yerini menfaat duyguları alıyor.
Atanın evladına söz geçiremediği bu dönem de inancımızı da yeterince yansıtamıyoruz. Her hane de beklenmedik huzursuzluklar kolayca yayılıyor. Bir torun annenin ve baba annesinin kolundaki bileziğe göz dikip vahşeti düşünebiliyorsa vay halimize. Haberlerde bunların söylenmesi bile gafilce yaşayanları yönlendirir. Ahlak düzenimiz bozuldukça hanelerde huzurun kaçması, yuvaların yıkılması an meselesi !..
Kerpiç evlerde yaşam sürdüren bazı aileler, şimdi daireleri bile beğenmeyip villalarda yaşamayı düşünüyor. Kişilerin özeline girmek haddim değil ama değişim süreci içerisinde misal vermemde kusur olmaz sanırım. Değişimlere ayak uydururken kültürümüzün, tarihimizin unutulmaması dileğim. inancımızdan da asla taviz vermemeliyiz. Sağlıklı,mutlu ömürler diliyorum, konuyla ilgili sözlerin özü olan şiirlerimi paylaşıma sunuyorum. Hoşça kalınız.
***** DEYİŞTİ ****
Nerede çok sulu, iri taneler,
Kurumadan kokmaz oldu naneler,
Meyveyi seviyor birçok haneler,
Ekşiye dönüştü narda deyişti.
Ticaret yaparken kredi çektik,
Veresi verince hapse de gittik,
Haciz konulunca gözyaşı döktük,
Faizler oluştu karda deyişti.
Sigara, içkiden insan ölüyor,
Tuzağa düşüren tedbir alıyor,
Devamlı gelenler hile biliyor,
Kumarbaz alıştı zarda deyişti.
Fuhuş yatağına döndürüyorlar,
Nice ocakları söndürüyorlar,
Aile ferdini sindiriyorlar,
Dansözler çalıştı barda deyişti.
Mail adresinden ulaşıyorlar,
Saçma sapan sözle bulaşıyorlar,
Zekiyi aldatıp, gülüşüyorlar,
İnternet gelişti yarda deyişti.
***** DEĞİŞİM *****
Öküze, merkebe pulluk koşulmaz,
Traktör olmazsa sorun aşılmaz,
Dozer siz, kepçe siz çukur eşilmez,
Değişim süreci yaşamaktayız.
Tırpanda, yaba da emekli oldu,
Düğer biçer geldi çuvallar doldu,
Damlama yapanlar huzuru buldu,
Değişim süreci yaşamaktayız.
Işıklı radyonun dönemi bitti,
Gramofon, plak tarihe gitti,
Video, kaseti, diviti itti,
Değişim süreci yaşamaktayız.
Siyah beyaz TV kullanılmıyor,
Mektup, telgraflar yollanılmıyor,
Cep teller sınırsız önlenilmiyor,
Değişim süreci yaşamaktayız.
Merhemle düzelir yanık ve sıyrık,
Özelden, tüzelden kalkıyor kuyruk,
İnternet’e indi ödev ve buyruk,
Zekice süreci yaşamaktayız.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.