- 456 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yanmaktan kaçanların işi.
Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul Öğrencilerinin Kılık ve Kıyafetlerine Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılması Hakkında Yönetmelik
MADDE 1 – 26/11/2012 tarihli ve 2012/3959 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul Öğrencilerinin Kılık ve Kıyafetlerine Dair Yönetmeliğin 3 üncü maddesinin altıncı fıkrası yürürlükten kaldırılmış ve 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (d) ve (e) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“d) Okullarda yüzü açık bulunur; siyasî sembol içeren simge, şekil ve yazıların yer aldığı fular, bere, şapka, çanta ve benzeri materyalleri kullanamaz; saç boyama, vücuda dövme ve makyaj yapamaz, pirsing takamaz, bıyık ve sakal bırakamaz,
e) Okul öncesi eğitim kurumlarında ve ilkokullarda okul içinde baş açık bulunur.”
MADDE 2 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3 – Bu Yönetmelik hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
27 Eylül 2014 tarih ve 29132 sayılı resmi gazetede böyle çıkmıştı mevzuat değişikliği.
............................
Şimdi Milli Eğitim Bakanlığı,ortaöğretim kurumları için adı geçen değişikliği yaparak,baş açıklığı ibaresini uygulamadan kaldırmış bulunmaktadır.İllaki başın kapalı ve bağlı olacaktır diye okunmaz bu.Hiç öyle de anlaşılmaz zaten!
Ayrıca öğrencilerin önüne bir "alternatif"ya da "tercih" konulmuş olması daha demokratiktir denebilir.
Ancak "kendi korkularına" toplumun da teslim olmasını isteyenler sanki çocuklara anlatır gibi,"masal anlatmaya" başladılar da...
Aklıma daha ilk gençlik yıllarımdan kalan Ömer Hayyam’ın bir dörtlüğü geldi .Sanırım çok şeyi de anlatmaya yeter bu dört satır:
"Dostunu özde seven kişi,
Pervane gibi özler ateşi.
Yanmaktan kaçanların,
Masal anlatmaktır işi."
...................
Kendi adıma masal çağlarını geride bırakalı neredeyse yarım yüzyıldan fazla olduğunu belirtmek istedim de yazdım.
Toplumun da artık daha "erişkin" olduğu görülmeli ve bu "erişkin halin" masala uygun olmadığı kabul edilmeli.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.