- 1520 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ATATÜRK KİTABININ HAZİN ÖYKÜSÜ
5. ANTALYA KONTAALTI KİTAP FUARI
Dün, kitap fuarına gittiğimi, Nesin Vakfı Standında bir kitap aldığımı, kitapla birlikte verilen ayraçlar üzerinde yazılı olan Aziz Nesin’in şiirini Özel facebook sayfamda arkadaşlarımla paylaşmıştım.
Başka stantlardan da başka kitaplar aldım.
Kitap aldığım stantlardan biri de "ATATÜRK ARAŞTIRMA MERKEZİ YAYINLARI" standı idi.
Bu stanttan iki kitap aldım
Birincisi: Prof. Dr. Afet İNAN’ın "Medeni Bilgiler ve M. Kemal Atatürk’ün El Yazıları" isimli kitap.
Bu Kitap Atatürk tarafından Afet İnan’a dikte ettirilmiş bir kitaptır. ve Atatürk’ün bizzat yazdığı dört kitaptan biridir (Diğerleri: Zabit ve Kumandan İle Hasbihal, Nutuk, Geometri).
Bu kitabı da alarak Kitaplığımda Atatürk’ün diğer kitaplarıyla birlikte bulundurmaktan dolayı çok mutluyum.
İkincisi: M. Rauf İNAN’ın " Atatürk’ün Evrenselliği, Önder Kişiliği, Eğitimci Kişiliği ve Amaçları" İsimli kitap.
Maksadım kitapları tanıtmak değil, şunun için anlatıyorum:
Bu kitap eski yüzlü, sayfaları sararmış bir kitaptı yeni basım bir kitap olmadığı belliydi.
Satıcıya" Neden böyle eski görünüyor?" diye sordum.
Satıcı: " Bu kitap basılmış ancak dağıtılmayarak depoya kaldırılmış... Deponun temizliği sırasında ortaya çıktı, satışa verildi" dedi ve ilave etti " Kitap, çok kıymetli bir kitaptır, yazarı, çok değerli bir yazardır mutlaka almanızı tavsiye ederim"
Kitabı aldım (fiyatı 10TL. 400 sayfa kalınlığında).
Eve geldim. satıcının söyledikleri kafamı kurcaladı. "Basılmış da neden dağıtılmamış?" diye merak ettim.
Kitabı inceledim.
Kitabın önsözü "Ağustos 1980" de yazılmış.
Kitap, TİSA Matbaası tarafından 1983 yılında basılmış... Ancak dağıtılmamış depoya kaldırılmış!
Atatürk’ü ve Atatürkçü düşünceyi anlatan bir kitabın dağıtımını kimler, neden engellemiş olabilir? Hâlâ düşünüyorum...
AKLIMA BAZI DÜŞÜNCELER GELİYOR AMA KONDURAMIYORUM!
SİZ NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ?
Bekir GÜÇLÜER
NOT: Dün yayınladığım Aziz NESİN Şiirini merak edenler için;
BAĞIŞLA
Ya zamanından çok erken gelirim
Dünyaya geldiğim gibi
Ya zamanından çok geç
Seni bu yaşta sevdiğim gibi
Mutluluğa hep geç kalırım
Hep erken giderim mutsuzluğa
Ya her şey bitmiştir çoktan
Ya hiçbir şey başlamamış
Öyle bir zamanına geldim ki yaşamın
Ölüme erken sevgiye geç
Yine gecikmişim bağışla sevgilim
Sevgiye on kala ölüme beş
Aziz Nesin
17 Mayıs 1986
YORUMLAR
Saygıdeğer Ustam...
İnsan, bilgisi kadar; duyduğunu, gördüğünü ve okuduğunu değerlendirebilir...
Neden okuyucuya ulaştırılmadığını, mecâzî olarak sordunuz. Elbette siz de biliyorsunuz, biz de tahmin edebiliyoruz...
Eğer, bir eşsiz işe koyuldu iseniz; önünüze, tırmanamayacağınızı tahmin ettikleri dağları engel olarak gösterirler... memleketimizin ilerlemesini engelleyen o kadar çok dostmuş gibi posta bürünmüş tanıdıklarımız ve güyâ, görevi icâbı size kanunları engel gösterenler çıkıyor; şaşıyoruz.
Memleket meselesi için bir adım atanı, iki adım geri itiyorlar ve diyorlar ki;"Habu millet için mi, çabalıyorsun; boşversene, yaşamana bak!"
Biz, öyle bir çelişki taşıyoruz ki; bir cebimizde bıçak, diğer cebimizde bıçağı körleyecek bileğ taşı!...
bu bileğ taşında bıçağı keskinleştirmek için, değerli olan ömür vaktimizi bağışlıyoruz...
Elinde bileğ taşı olanlardan, uyuduklarında ancak bileğleyip, Memleketimizin ihtiyacı olan faydayı sağlayabiliyoruz.
Yukarıda kapalı yazdığım ancak, anladığınız konularda "deli inadı" diyebileceğiniz ısrarla doğru olanı yapmak peşinde ve Şehidlerimizin bizler için akıttığı gençlik ve hayat kanındaki sorumluluğumdan, vicdânımı bir zerre kadar rahatlatmak hedefimdir...
Atatürk'ü, şeklen sevmek değil; O'nun taşıdığı Rûhu, rûhumda hissederek yaşamak ve "İnsan" olmak istiyorum!.
Cumartesi günü ve dün, imtihanda idim(1951).
Hürmetimle Selâmladım Efendim...
kadiryeter Kadir Yeter.
25.01.2016 Pazartesi. Stad karşısı. TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=133830
bekir güçlüer
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, ilginiz ve anlamlı değerlendirmeniz için teşekkür ederim.
Sınavlarınızın başarılı geçmiş olduğunu düşünüyorum. Tebrik ederim.
Ben de 25 yıl mesleğimi icra edip yarbay rütbesiyle emekli olduktan sonra evde oturmaktan sıkıldım ve 55 yaşımda üniversite sınavlarına girdim. Sınavdan herhangi bir lisans programına kaydolacak kadar puan aldım. Ancak rahatlığı sebebiyle Anadolu Üniversitesi İktisat fakültesine (Açık öğretim) kayıt yaptırdım. Bu eğitimi hiç kırık not almadan dört yılda bitirdim. hem de "Bu yaşta okuyup da ne yapacaksın!" diyenlere inat.
Öğrenme bir ömür boyu devam eden bir faaliyettir. Sizi bu yüzden tebrik eder, başarılarınızın devamını diler, selam ve saygılarımı sunarım.
Bekir Bey merhaba
Öncelikle sizi gerçek bir Atatürkçü olmanızdan dolayı gönülden kutlarım. Hak etiğiniz bu kutlamanın bir gerekçesi var ona da yorumumun ilerleyen satırların da değineceğim. İzninizle.
Değerli dostumuz bir tutam hayat’ın yorumuna verdiğiniz cevapta tavsiye etiğiniz ‘’darbelerle yüzleşmek’’adlı yazı dizisini âcizane bende biraz önce birinci bölümünden itibaren tamamını satır satır okudum.
Sizin Atatürk’e olan ilginizden dolayı itiraf etmeliyim ki darbelerle yüzleşmek adlı kaleme aldığınız yazınızda darbeleri öven şanlı ordumuz kötü giden yönetime el koymuştur. Türünden gerçeklerden uzak hamaset dolu bir yazı dizisi okuyacağımı zannediyordum. Okuduğumda gördüm ki kendi yorumunuzla birlikte istifade ettiğiniz kaynaklardan da alıntılar yaptığınız yazınızda. Önemli ölçüde objektif olmayı başarmışsınız.
Darbecilerin kurgulanmış bir oyunun içinde olduklarını, nasıl entrikalar çevirdiklerini,bu iğrenç oyunlarına Atatürk’ü de alet etiklerini ve öyle isnat edildiği gibi şanlı şerefli olmadıklarını çok net bir şekilde açıklamışsınız.bu nedenledir ki siz gerçek bir Atatürkçüsünüz yorumumun başında sizi kutlamamın nedeni budur.tekrar kutlar tebrik ederim.
Şu anki yazınız ‘’bir Atatürk kitabının hazin öyküsü’’ adlı çalışmanızla ilgili âcizane şunları söylemek isterim ki Atatürk vefatından sonra yeni nesiller hiçbir zaman doğru aktarılmadı.
Ya! tabulaştırılıp milletin kafasına sopayı indirmek için bir argüman bir araç olarak kullanıldı.(darbe ve sonrasındaki insan hakkı ihlalleri gibi) yada Atatürk düşmanlarının ağır eleştirilerine maruz bırakıldı.
Umarım ve dilerim ki demokrasi kültürümüzün gelişmesiyle objektif bir bakış açısıyla Atatürk’ün, ne kadar önemli bir devlet adamı olduğunu gelecek nesiller iyi anlar.
Kaleminize yüreğinize sağlık
Saygı sevgi selamlarımla.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, bu ve diğer yazılarıma ilginiz,kıymetli değerlendirmeniz için teşekkür ederim.
Kitap ile ilgili yaptığınız değerlendirmelere de aynen katılıyorum.
Atatürkçü Düşünce Sistemini benimsemiş ve özümsemiş olanların bu gerçekleri anlatması gerek.
Saygılarımı sunarım.
tebrik ederim.
Kalem yapın beni kalem
Şiirler yazan sevi üstüne
Ölüm kararı değil
Ölünce yaşamalıyım defne yapraklarında
Sakın ola ki
Silahlarla değil
AZİZ NESİN
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve Aziz NESİN'in "Son İstek" başlıklı şiirinin bir bölümünü aktardığınız yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
80'li yıllar çok şey çağrıştırıyor.
Bu dönemden farklı bir dönem değil.
Atatürk kitaplarını satışa vermek çok zordu herhalde.
O zamanlardan günümüze süregelen bir dönemi yaşamaktayız.
selâm ve saygılarımla.
Bir dergide Aziz Nesin'in şiirlerinin yazılarına göre iyi olmadığını okumuştum,
yayımladıkları şiirleriyle beraber..
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, değerlendirmeniz ve konuya hassasiyetiniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Çok ilginç.
Bu kitaba 2003 yılında özsözü yazılmış,
2005 de de basılmış olsaydı,
ve de dağıltılmadan depolara kaldırılsaydı,
memlekette yaratacağı depremin şiidetini siz düşünün artık.
Üstelik de, Atatürk'ü konu alacak.
Birileri çoktan ipe çekilirdi.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür ederim. Kitabı satın alırken satıcının söyledikleri bana da ilginç geldi, bu sebeple bu yazıyı yazdım.
Konunun teferruatını bilen okur çıkarsa, bizi konuyla ilgili daha fazla aydınlatır diye umuyorum.
Saygılarımı sunarım.
Bir tutam hayat
Bir bilgi gelirse, bizlere de aktarın lütfen.
Kim, neden Ataürk'ü konu alan bir kitabı yayınlamaz?
Hem de 1980 ilk yarısında.
bekir güçlüer
Bu kitapla ilgili bir bilgi gelirse sizlerle paylaşacağım .
Diğer sorunuzun cevabını sayfamdaki yazılar arasında bulunan ,sekiz bölüm halinde yayınladığım "Darbelerle Yüzleşmek" başlıklı yazılarımın tamamı incelendiğinde bulunacaktır zannediyorum.
Saygılarımla.