- 1392 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KARGA VE PADİŞAH
Karga karga gak dedi
Çık şu dala bak dedi
Çıktım baktım o dala
Karga ne budala...
Belli bir kuşak ahlaki, insani ve manevi değerlerini. İncelik zarafet romantizm ve duygusallıklarını her şeye karşın bu gün hala benliklerinde, yüreklerinde ve ruhlarında yaşatıyorlarsa eğer, bunun o dönemin okullarının, öğretmenlerinin, kitap içeriklerinin yadsınamaz önemli katkıları olmuştur kuşkusuz.
Bu tekerleme bir zamanların ALFABE kitaplarında yer almıştı. Ve doğru anımsıyorsam devamı da vardı. Hatta kitabın sayfasında ağaç dalına tünemiş ağzında peynir parçası tutan bir karga resmi olduğunu bile söylüyor belleğim bana.
Şimdilerde kitaplar ne alemde bilmiyorum. Her mizahi konusunda olduğu gibi bu tekerlemeden de çıkarılacak önemli dersler olduğunu biliyorum ama..
Kargaların kolayca kandırılabilen budala, aptal varlıklar olduklarına ve bu nedenle onların güvenilmez olduklarına inanılırdı.
Bilinenin aksine KARGALAR; çok akıllı, zeki, dikkatli, yaratıcı ve yeri geldiğinde ‘gözünü budaktan’ sakınmayan, sorumluluklarını bilen, kendi cinsini kollayıp gözeten ve diğer birçok nesildaşları gibi olağanüstü sezgileri olan varlıklardır. Gözlerseniz görürsünüz..!
Oysa ki yıllardır; “gak!” lamaktan başka bir şey yapmayan ülke idarecilerinin/yetkililerinin sorumlularının ağızlarını her açışlarında, ağızlarından düşecek peynir parçasını kapmayı bekleyen ve bu umutla yaşayan yandaşları, toplumun fırsatçıları her an göz önünde ve birbirlerinin ‘gözünü oyacak’ kadar çıkar yarışı içinde değiller mi?
Peki bu durumda ‘akıl’ konusunda kim geri- kim ileri dersiniz!?
Kargaların ömrü 100-150 yıl arasındaymış. Şimdi bana ‘Bu karga sevdası da nerden aklına düştü, onca sıkıntının arasında?’ diye soracak olursanız...
Kadıköy Metrobüsü’ nün açılışı töreninde AKP liler Kadıköy’ü “Ülke Lideri Kadıköy’de” yazısı ve Başbakan Erdoğan’ın resimleriyle donatmış.
C.H.P de Kadıköy Belediyesinin karşısına “Atatürk Kadıköy’de” yazısı ve büyük boy Atatürk fotoğrafı asmıştı.
Sizleri bilmem.
Lakin ben bu ülkede Kargalara güvendiğim kadar kendime bile güvenmem arkadaş!
Bu nedenle onlara şunu sormak isterim:
Ey akıllı soylu karga! Ömrün bu kadar uzun maşallah! Ne günler görmüş yaşamışsındır kim bilir.
Şimdi söyle bakalım:
Son padişah ile, en son padişah arasında ne fark var!?