Nedir Bu Deve Hörgücü Merakı?
Tesettür;
Allah’u Tealanın mümin bayanlara, iffetlerini korumaları ve tanınıp incitilmemeleri için farz kıldığı bir lütuftur. Bu lütfu yerine getirmeyi zor olarak görmek nefsanidir.
Eğer açıklık farz kılınsaydı (ki olacak iş değil) emin olun, herkes kapanmaya yönelebilirdi. Çünkü daima yasaklar dikkat çeker.
Bu neden ile her olaya nefsimiz ile bakabiliriz. Yani nefsimiz bir şeye evet diyor ise tam tersi hayır demeyi, nefsimiz hayır diyor ise tam tersi evet demeyi bilmemiz gerekir. İşte o zaman doğruyu yapmış oluruz.
Olaylara islam gözlüğü ile bakar isek, doğrudan sapmayız. Ancak, islamın emrettiği bir yana, ben böyle seviyorum’ un peşinden gider isek, işte o zaman hatalar peşimizden gelir.
İslam deve hörgücünü yasaklamıştır. Ve hadisi şerifler de, deve hörgücü yapanların cennetin kokusunu uzaktan dahi alamayacakları bildirilmiştir.
Sizce ebedi yurdumuz olan cennet mi? /yoksa geçici olan dünya hayatı mı?
Elbette herkes cenneti arzular. Öyle ise nedir bu dünya sevgisi? Nedir bu modaya uyma aşkı? Nedir bu tesettürü emreden Allah’ın rızasına uygun giyinmek yerine, insanlara göre giyinmek ve bu uğurda yarışmak?
Çalıştığınız iş yerinde patronun sözü yerine kendi isteklerinize göre hareket edebiliyor musunuz? Yada hareket ettiğiniz de parayı hak ediyor musunuz? Patron sizden memnun kalıyor mu? Üst üste hata yapsanız sizi orada barındırır mı? Barındırmaz…
Ama Rabbimiz öyle bir İlah ki, binlerce hatamıza, günahımıza rağmen af kapısı kapanmıyor ve sürekli imkanlar, fırsatlar sunuyor. Peki böyle bir Rabbimize neden tam bir itaat sergilemiyoruz? 2 kuruş para için patronun ağız kokusunu çeker iken, ağız kokusu gerektirmeden kolay yolları olan Rabbimizin cenneti için neden çabalamıyoruz?
Oysa bu yolda her karşılaştığımız zorluğa bir kolaylık gösteriliyor. Örneğin ; ayakta namaz kılamayacak olan bir hastanın oturarak namaz kılma izni verilmesi gibi …
Değerli kardeşlerim. Kimin için kapandığınızı gözden geçirin. Allah için mi? dünya için mi? Allah için ise, Allah’ın emrettiği şekilde olmalıdır. ( İç göstermeyen, şeffaf olmayan, dar olmayan, deve hörgücü olmayan, dikkat çekmeyen renkler, makyajsız bir tesettür )
Dünya için ise, ( deve hörgücü olan, dar, iç gösteren, şeffaf,makyajlı bir giyimdir. Tesettür diyemiyorum üzgünüm.. )
Selamlar …
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.