- 623 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Günaydın çocuklar,çocuklarımız...
Okulumuz yine açıldı.
Yine birlikte "İlköğretim Haftası"nı kutluyoruz.Hem de 31.kez.
İlköğretim Haftası size ve ülkemize mutluluklar getirsin.
Sevgili küçükler.
Dün gece uyuyamadınız belki de.Yeni alınan önlüğünüz,ayakkabı ve çantanız.Geçen yıldan özlediğiniz arkadaşınız
Okulunuz sizi uzun dönemdir bekliyordu.
Düne kadar mavi,siyah ve gri bir bez parçası olan önlüğünüz sizinle güzelleşti,canlandı.Ve okul yollarını renk renk doldurdu.Hele çantalar...Taşırken altında kalacakmış gibi ağır duran,fakat sizlerin sırtında tüy gibi hızlı giden çantalar.Artık keyiflerine diyecek yok.Çünkü uzun dönem sürecek arkadaşlığınızın ilk basamağındasınız.Bazen sırtınızda bazen de elinizde güzelleşecekler.
Arkadaşlarınız.
Hani geçen yıl ayrılırken ağladığınız,yaz tatilinde belki de hiç görüşmediğiniz.Dün gece heyecanla bu günü bekleyip,kucaklaşmanın,sarılmanın ve yine birlikte olmanın düşünü kurup;birlikte iş yapmanın sevincini duyan arkadaşlarınız...Bu günü zor getirdiler.Ne mutlu size ki yine birlikte oldunuz ve ne mutlu size ki,yine okullu olup,"sıraları doldurdunuz."
Okulunuz.
Haziran ayında siz ayrılınca öksüz kalan yuvanız.Siz gidince bir gariplik çökmüştü üzerine.Önce Türk Bayrağını,Atatürk fotoğrafını ve çeşitli tablo ve panoları kaldırdılar.Sonra penceredeki çiçekleri.
Bomboş kalmıştı.
Ama bu boşluk size küskünlüğünden değil,kendisini daha iyi sunabilmenin titizliğindendi.Önce varsa yıkık,dökük yerler onarıldı,sonra boya ve badanası yapıldı.Siz geleceksiniz diye sınıf öğretmeni ve okul müdürünüz tarafından süslendi.Özlemle kucak açtı size.Bugün yarın diye diye.
Şimdi çok mutlu okulunuz.Beklediklerine,size kavuştu.
Kitaplar.
Sizlerin en iyi arkadaşları.Çeşit çeşit adları var:Türkçe,Matematik,Hayat Bilgisi,Sosyal Bilgiler gibi.
Hele Resim-iş dersi.Kara kalem,sulu boya ve resim kağıdı.
"Bugün okullu olduk,sınıfları doldurduk.","Okul yolu düz gider "diye mırıldandığımız müzik dersimiz.
Ve gelmesini dört gözle beklediğimiz,koşup,oynadığımız sevgili "Beden Eğitimimiz."
Hepimiz,hepimizle kucaklaştık bugün.
Çok sevinçliyiz.
Not:
Bu yazım ilk yazma çalışmalarımdan olup,16/09/1991 tarihli Çanakkale Olay gazetesinde yayımlanmıştı.Arşivimden çıkarıp,aynen paylaştım.Dolayısıyla tarih ve ders adlarındaki değişikliği kapsamaz.Ve yazmanın kişisel gelişimimize katkısını da göstermek isterim.)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.